• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[waterkoeling advies] ~600 euro, I7 / NB / GTX470

anub1s18

Junior Member
hopelijk is de topic titel zo goed :O

mja ik ben van plan over een maand of 2 mijn coolermaster aquagate max te vervangen met een custom waterkoeling.

temperaturen zijn gewoon niet naar wens en ik krijg ze maar niet omlaag : /
(koelpasta al 3x vervangen en ventilators vervangen just in case, flowmeter draait goed dus kweet het niet meer, idle cpu temp @ stock speeds is 42 graden :icon_neutral:).


mja de componenten die ik wil gaan koelen zijn de processor de NB en de GPU.

hieronder de specs.

CPU : Intel Core i7 920 (indien mogelijk op 4Ghz :p)
NB : Intel X58
GPU : Nvidia GTX 470 of mogelijk ATI 5870 als die rond die tijd wat in prijs gezakt is en nvidia de drivers niet fixed of de 470 gewoon niet meer te redden is.
Case : mogelijk een Coolermaster HAF 932 of Cosmos of een ikonik RA 2000, zouden bovenaan allemaal genoeg ruimte moeten hebben voor een rad + fans... mogelijk hier en daar iets weg halen.


ik wil het liefst alles binnen in de kast hebben , als hier en daar iets moet worden gesleept uit de kast is geen groot probleem, kheb nog niet echt ervaring met een custom waterkoeling setje alleen met de aquagate max van coolermaster maar ik zat persoonlijk te denken aan dit :

een 480 of 2 240 radiators van black ice , ik weet niet zeker welke beter zou zijn, de 2 240's lijken het voordeel te hebben dat je het water voordat het naar de GPU gaat nog eens door een radiator kan jagen om het nog een beetje extra te koelen.

10mm ID tubes.

en voor de pomp een Aqua-Computer Aquastream XT Advanced

maar wat voor fans zijn te adviseren?

khou men pc het liefst zo stil mogelijk ( vandaar de overstap op waterkoeling voor de GPU, vooral bij de 4 serie van nvidia :p).

ik heb momenteel 2 Noctua NF P12's op mijn radiator en deze zijn zelfs met het zijpaneel er af niet te horen... of mijn 3d kaart verbergt het geluid.

maar ik hoor ook veel goede dingen over de Yate Loon ventilators... en ja worden geadviseerd door Highflow :p

reservoir / tubes / connectors maakt mij niet zo veel uit
 
In de HAF932 gaat een 480 rad niet passen... bovenin past wel standaard een 360er, en op de bodem zou je dan nog een 120er kwijt kunnen (zo had ik het ook in mijn haf)

Welke rads wil je gaan gebruiken?? je geeft aan BI rads maar welke van BI...
 
de Black ice SR-1 radiators,

maar waarom zou een 480 niet passen in de HAF?

de lengte van de kast is lang genoeg, zou toch moeten passen van de achterkant tot in de 5.25" drive bays.

kheb de HAF nog nooit in persoon gezien dus ik weet niet of er een obstakel zit waardoor je er geen radiator zou kunnen ophangen, kweet dat als mijn ikonik RA X10 de voeding onder had zitten dat ik een 480 wel boven kwijt kon.

hmmm.... hoe hoog is een voeding... misschien dat dat nog wel te doen is :p
 
De bovenkant van de haf heeft standaard 3 plekken voor 120mm fans.
Een 360 radiator past er daarom standaard in, maar dan neemt ie al een gedeelte van de 5.25" bay in beslag.
Een 480 gaat daarom moeilijk passen.

Tegenwoordig zijn de pompjes sterk genoeg om nog genoeg flow te geven bij enkele hoekfittingen :)
 
oke heel erg bedankt voor de reactie,

kga er toch maar voor om mijn oude kast aan te vallen met een dremel ^.^

maar dan weet ik voor nu even genoeg, ffe sparen en dan bestellen maar.
 
sorry voor het opgraven van een dode threat maar ik heb nog een vraagje, ik sta op het punt alles te bestellen maar ik twijfel nog een beetje over de pomp en de VGA Blok...

ik wil het liefst gewoon 3/8" tubes gebruiken en nu vraag ik me af welke beter zou zijn in combinatie met :

Swiftech Apogee XT
Black Ice SR-1 480
Bitspower Black Freezer VG-NGTX470
en een
Swiftech MCW30

een Aqua-Computer Aquastream XT of een DangerDen DD-CPX-Pro (of als iemand een alternatief weet... )

De DangerDen heeft een veel hardere flow maar de Aqua-Computer heeft een iets hogere opvoer hoogte (wat dan zou betekenen dat hij beter tegen weerstand zou kunnen of niet?)

En dan nog de koelblok voor de GPU... Heeft er iemand ervaring met Bitspower?

hun website is nogal nutteloos en ik kan nergens reviews of documentatie vinden over de installatie van de koelblok dus vraag ik me af of iemand weet of hun koelblokken wel iets waard zijn of dat het misschien beter is om te wachten op de GTX470 blok van DangerDen...

Zou iemand me hierbij kunnen helpen?
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn beide goede pompen, opvoerhoogste ligt ongeveer aan elkaar gelijk.
(opvoerhoogte is belangrijk als je veel componenten in jouw loop hebt)
Die van Aqua-Computer biedt meer mogelijkheden qua monitoring, maar is ook een stuk groter dus minder makkelijk te plaatsen.
Vergeet bij die van Aqua-Computer ook niet de fitting adapters mee te bestellen.

Niks mis met blokken van Bitspower, kijk maar hier op het forum bij gallery & buildlogs, daar zie je heel veel Bitspower :D
Zie hier de mijne:
http://www.highflow.nl/forum/f34/dangerden-waterbox-plus-aka-lanbak-4450/index10.html#post88330
 
hmmm oke heel erg bedankt.

dan pak ik toch de 470 blok van bitspower ^^ had hun een mail gestuurt voor de handleiding voor het blok en had hem de volgende morgen al in me mail zitten, lekker snelle reactie ^^.

ik heb 2 winkel wagens samen gestelt... bijde vrijwel identiek (en dik over budget mja dan is het wel af hoop ik :p) enige verschil is de pomp

1 met de Aqua-Computer en 1 met de laing D5 met upgrade kit van bitspower zodat hij ook 3/8" kan draaien welke zouden jullie adverseren?

aan gezien de aqua-computer 1.1m hogere opvoerhoogte heeft lijkt dat voor de hand te liggen met cpu/nb/GPU blok en een 480 rad maar de laing heeft weer krankzinnige flow..

aqua-computer

Laing D5

groote van de pomp is niet zo storend heb tussen mijn drive's en moederbord een goede 10cm zitten waar ik de pomp wel aan het mobo tray kan vastplakken :p

De quick connectors in de winkelwagen zijn voor tussen de in en out van de 3d kaart, mocht hij ooit kapot gaan of vervangen worden lijkt me het handig dat hij er makkelijk uit kan.

staan wel wat qty foutjes in de winkelwagen zoals met de tube >.> nja gaat meer om de componenten hoeveelheden fix ik wel bij de bestelling :p
 
nja alles zit in men kast gebouwd ^^

was toch gegaan voor de aqua computer, heeft slechts 9 uurtjes geduurt in totaal :p

3 uur stressen met de 3d kaart 2 uurtjes stressen met het moederbord uurtje stressen met de CPU blok ( 2 van de schroeven die op de blok zaten waren gaar -,-") en toen een uurtje of 3 alles aansluiten testen en vullen.

review over de onderdelen (zal ook wat bij de shop achterlaten natuurlijk)

Pomp : Aqua-Computer aquastream XT

zwaar tevreden, pomp is vrijwel niet te horen als alle lucht er uiteindelijk uit is, hij is misschien een beetje groot maar das dan ook het enige wat een nadeel is.

GPU Blok : Bitspower GTX 470 blok

heel zware blok, redelijk wazige beschrijving (zelfs geen hint voor hoe de stock te verwijderen gelukkig is daar youtube voor :p) wel zeer goede performance (36 graden idle 52 graden load).

CPU Blok : Swiftech Apogee XT

de blok zelf ziet er heel goed uit mooie finish aan de onderkant van boven ziet hij er ook zeer mooi uit maar.... van de 4 schroeven 1 met zo goed als geen schroefdraad en 1 met gewoon slechte schroefdraad (heeft nog net de oude backplate zen schroefdraad kunnen verkloten : /) gelukkig zat er nog een backplate bij de XT en kon ik schroefjes salvagen van mijn Apogee GTZ maar mag eigenlijk niet voorkomen bij een blok van 80 euro imo.

Tubing : tygon 3/8"

Zeer fijne tubing, zeer flexibel en gaat redelijk makkelijk over fittingen heen, voelt ook zeer zacht aan ( mogelijk een nadeel want hij knikt nogal snel maar dat is te fixen met een anti knik veer.

Reservoir : Bitspower Water Tank Z-Multi 150

gewoon compleet packetje met reservoir ophang....ding en 2 stoppen en bouten / moertjes om hem vast te zetten, ziet er mooi uit en voelt sterk aan.

Fittingen : Bitspower 10mm od schroef fittingen

Zeer tevreden, zien er heel mooi uit sluiten gewoon goed af...
niet veel meer dat je er over kan zeggen.

Radiator : Black Ice SR-1 480

verrassend licht wel iets groter dan verwacht maar past perfect in mijn inmiddels zwaar aangepaste kast :p 2mm ruimte aan de achterkant en 5mm aan de voorkant, performance icm 4 noctua NF-12 P's is zeer goed imo

Core i7 @ 3.8Ghz, Northbridge en Nvidia GTX470 in de loop en zeer goede temps (CPU 38 Idle, 70 Load, Northbridge 30 Idle 34 Load, GPU 36 Idle, 52 Load).

Nog heel erg bedankt voor de informatie voor de onderdelen voor de waterkoeling ^^, ik moet de bovenkant van mijn kast nog goed met de dremel bewerken voor wat ventilatie gaten en dat duurt vast nog wel een weekje (werk gewoon lekker op men gemak :p), maar als hij klaar is zal ik hier nog wat foto's spammen.
 
Laatst bewerkt:
sorry voor de extreem late reactie maar wou pas foto's laten zien als het af is... niet dat het nu af is, ben net niet gek genoeg om met dit weer met een dremel een plaat aluminium te gaan snijden :p

dus voor nu zijn dit de enige foto's

de 3d kaart met blok.
9htnpl.jpg


de kast redelijk leeg.
303acd3.jpg

1085o53.jpg


en de bovekant die nog afgemaakt moet worden... is even ver af als in deze foto >.> damn im lazy.
6eotq0.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
T Advies Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
B [Waterkoeling advies] low budget Threadripper 1950X Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies waterkoeling 3 á 400 euro i7-970 en asus nvidia gtx 970 Advies Waterkoeling Setup 10
R Advies/buildlog waterkoeling - Phantekst ATX Evolv Tempered Glass Advies Waterkoeling Setup 6
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies Waterkoeling GTX1070 / Asus Ranger vii I5 4690K (4-500 euro) Waterkoeling 34
S Advies nodig met samenstellen waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 9
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
M Advies waterkoeling 780 ti 4x sli Advies Waterkoeling Setup 1
W Advies gezocht Asus matrix 980ti waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 5
P Advies bij waterkoeling opbouw Advies Waterkoeling Setup 2
D Advies waterkoeling i7-4790, 3x280x ineen corsair 750D begroot budget 600-700 Advies Waterkoeling Setup 6
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
G advies voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 26
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
S advies waterkoeling - Advies Waterkoeling Setup 6
A Advies over waterkoeling nodig Advies Waterkoeling Setup 3
J Advies Waterkoeling set (CPU Only) Advies Waterkoeling Setup 3
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
Johnny Advies waterkoeling Deel II Advies Waterkoeling Setup 22
X Advies gevraagd waterkoeling CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
H Advies gevraagd! - Waterkoeling QUAD CROSSFIRE (HW Black ICE XT 480) Advies Waterkoeling Setup 3
E Advies i7 920 waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies eerste waterkoeling. Socket 1156. Advies Waterkoeling Setup 1
D Advies Waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies eerste waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 1
DieHard Advies waterkoeling voor xbox 360 slim. Advies Waterkoeling Setup 5
S Waterkoeling bouwplan met Chiller, advies a.u.b. Advies Waterkoeling Setup 4
B Advies nodig ivm men eerste waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan