• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Waterkoeling] 700€ ,I7 4470K, 2x EVGA 770 GTX, Asus Maximus VI Hero, Crhr Vengeance

Napex

New member
Ik weet dat ik een post heb staan maar aangezien ik nu meer en beter informatie kan geven/maken dacht ik "Misschien toch maar beter een nieuwe post maken die informatiever is).


Hallo, aangezien ik een heel nieuw systeem wil gaan bouwen en mijn oud systeem verkopen wil ik nu dit systeem uitwerken.


  1. Dit lijstje kan je afwerken:
    - Wat is jouw budget?
  2. 700€ euro voor kast en Waterkoeling (mag iets meer zijn)
    - Wat is jouw hardware?
  3. GPU : EVGA GeForce GTX 770 Superclocked ACX Cooling (2x in SLi)
    CPU : Intel Core i7 4770K Socket 1150
    Mobo: Asus Maximus VI Formula
    PSU : Seasonic X Platinum PSU 1000W 1000-XP
    RAM : Corsair Vengeance Pro 4x4GB DDR3 2133 C9R Red
    optc: LG Blu-ray Writer BH16NS40
    CASE: TBD
    WaCo: TBD
    - Welke behuizing heb je?
  4. nog te kiezen, hier wat hulp mee zou geel leuk zijn. dacht wel aan deze: http://www.alternate.be/html/produc...52386&className=pccase&activeClassName=pccase zou dit werken voor wat ik wil?
    - Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
  5. eigelijk alles wat er met water te koelen valt!
    - Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
  6. Stilte, temperaturen, OC wss
    - Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
  7. waar plaats is :p
    - En overige informatie die van toepassing kan zijn
  8. ik zou dit willen waterkoelen en ik wil een Zwart/gifgroene mix maken van de kast, ik ga niet te veel veranderen aan de kast buiten wat kleuren en Logo's erop spuiten, maar groene lets en buizen zouden wel EPIC zijn. ik weet dat voor deze GPU er full blocks zijn dus daarom deze kaarten. :)
ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen :)
 
Laatst bewerkt:
eff it, de 750D it is! dan maar wat extra op suiten en wa ledjes steken ofzo. zal wel werken :p nu daar nog een volledige waterkoeling set voor mijn systeem vinden. ^^"

heb wel al dees 2 dingen gevonden:-EK-FB KIT ASUS M6F - Acetal+Nickel
-EK-FC770 GTX - Acetal+Nickel

dit is voor MB en GPU.. maar nu de rest. sorry dat ik het vraag, maar ik ben een Leek met WC. .
 
Laatst bewerkt:
ja dat weet ik :p, ik heb ze al een paar keer doorgenomen maar toch. ik snap nieet echt goed hoe ik welke keuze ik moet maken voor ieder onderdeel wat het beste is. welke tubes ik moet gebruiken of wat ik erbij kan steken voor kleuren/Leds..

i am confused... :p
 
ja dat weet ik :p, ik heb ze al een paar keer doorgenomen maar toch. ik snap nieet echt goed hoe ik welke keuze ik moet maken voor ieder onderdeel wat het beste is. welke tubes ik moet gebruiken of wat ik erbij kan steken voor kleuren/Leds..

i am confused... :p

Hallo 3/8 1/2 slang kun je gebruiken, vind ik persoonlijk mooier dan de dikkere slang, en je had over zwart groen thema, dus misschien groene koelvloeistof, met transparante slangen en groene leds of (uv leds).
voor de cpu kun je de ek-supremacy clean csq acetal nickel.
 
ok, dit heb ik al een beetje gevonden, nu nog de fittingen, .maar daar geraak ik dus NIET wijs aan uit... zucht :p
(ik ga mobo en mem niet WC'en ik ga niet veel OC4en misschien lichtjes..
http://highflow.nl/index.php?dispat...id=8105&hash=4deab9e1d5c2d6a0c4b5fda5edc53f5b

werkt deze CPU block ook op een LGA1150 socket?? want dat zie ik niet in de lijst staan.

en ik ga toch voor rood. gwn omdat da me eigelijk vetter lijkt :p (en met mn wss nieuw KB matcht xD)

wat moet ik er nog bijdoen?? :)

en de led kan ik beter vele korte of een lange halen?
 
Laatst bewerkt:
ok, dit heb ik al een beetje gevonden, nu nog de fittingen, .maar daar geraak ik dus NIET wijs aan uit... zucht :p
(ik ga mobo en mem niet WC'en ik ga niet veel OC4en misschien lichtjes..
http://highflow.nl/index.php?dispat...id=8105&hash=ae41cda1c84ae287528293baf9497f38

werkt deze CPU block ook op een LGA1150 socket?? want dat zie ik niet in de lijst staan.

en ik ga toch voor rood. gwn omdat da me eigelijk vetter lijkt :p (en met mn wss nieuw KB matcht xD)

wat moet ik er nog bijdoen?? :)

en de led kan ik beter vele korte of een lange halen?

waar wil je dat 480 rad plaatsen in een 750d?want daar is geen ruimte voor.
Ik zal je een tip geven ga naar YouTube en zoek linus tech tips op voor de corsair 750d die geeft alle mogelijkheden qua radiators.
hij legt het goed uit wat wel en niet kan.

gr sander
 
ok merci. zal ik dat eens gaan checken als ik thuis ben, zit nu op het werk, mij serieus aan het vervelen xD
de CPU blok dat ik gekozen heb, dat past op een LG1150 socket?
hoeveel fitting heb je gemiddeld nodig? (ik heb er nu 10 (en 2 gebogen)) is dat teveel?

-heb nog een kleine aanpassing gedaan in mijn lijst en die in de vorige post van mij geupdated-

mis ik nog iets?
eerste keer waterkoelen, wa een ervaring met het opzoekwerk :p
 
Laatst bewerkt:
ok, dit heb ik al een beetje gevonden, nu nog de fittingen, .maar daar geraak ik dus NIET wijs aan uit... zucht :p
(ik ga mobo en mem niet WC'en ik ga niet veel OC4en misschien lichtjes..
http://highflow.nl/index.php?dispat...id=8105&hash=4deab9e1d5c2d6a0c4b5fda5edc53f5b

werkt deze CPU block ook op een LGA1150 socket?? want dat zie ik niet in de lijst staan.

en ik ga toch voor rood. gwn omdat da me eigelijk vetter lijkt :p (en met mn wss nieuw KB matcht xD)

wat moet ik er nog bijdoen?? :)

en de led kan ik beter vele korte of een lange halen?

hallo, dat cpu blok gaat zeker passen alleen die ek bridge zal niet werken met die fullcovers van je gpu's, je hebt een terminal nodig van ek, dat staat in de handleiding van je fullcover blocks.en 2 verschillende verlichting zal ook niet werken, uv en gewoon led zul je geen uv licht meer krijgen, want die gewone leds overheersen dan te erg, dan valt dat uv gewoon weg.je heb 2 fittingen nodig per block, en je moet ook nog een andere pomptop erbij kopen voor die pomp, want op die passen geen fittingen .
 
Laatst bewerkt:
hallo, dat cpu blok gaat zeker passen alleen die ek bridge zal niet werken met die fullcovers van je gpu's, je hebt een terminal nodig van ek, dat staat in de handleiding van je fullcover blocks.en 2 verschillende verlichting zal ook niet werken, uv en gewoon led zul je geen uv licht meer krijgen, want die gewone leds overheersen dan te erg, dan valt dat uv gewoon weg.je heb 2 fittingen nodig per block, en je moet ook nog een andere pomptop erbij kopen voor die pomp, want op die passen geen fittingen .

dank u voor de geweldige informatie sander, ge zijt op het moment een held. ik heb de tech tips gezien, als ik goed herrinner genoeg plaats om aan de niet-windowed kant een red lamp te zetten, ga een beetje casemodden :p (daar alleen nog een plexiglas covertje voor vinden (dunne laag.)
ook bedank voor de CPU block goed te keuren. ik ben aan het twijfelen om 1 360 en 1 240 RAD te steken, of toch 2x 240. (ik moet dat filmke echt nog eens 3-4 keer kijken), ik heb in mn cart list de bridge verwijdered en de terminal toegevoegd. ook een TOP voor de pomp, kan je me nog eens uw uitmuntende expertise geven? :) (fittingen heb ik hopelijk genoeg). is het voor dit systeem noodzakelijk voor een Mobo waterblock of zou ik het luchgekoeld kunnen houden?

ik ga kijken wat het mooiste is, de UV of de gewone lampen. (anders maak ik er wil iets van voor in de kamer te zetten fzo :p) maar ik heb het gevoel dat ik er bijna ben :)

updated list: http://highflow.nl/index.php?dispat...id=8105&hash=48210b99d594a01dd9aaf5ce7f11d1a2
 
Het is niet noodzakelijk om je moederbord te gaan waterkoelen,het is alleen voor de mooiheid.
heb je ook in de gaten gehouden, de afstand tussen de pci express lanes, van jouw mb, qua ek terminal?
die 120mm rad kun je ook weg laten,1 360rad en 1 240 rad is voldoende.
 
Laatst bewerkt:
online heb ik iemand gevonden die een gewone bridge gebruikt tussen SLI Titans. heeft wel hetzelfde Mobo als ik. wa is het verschil tussen een bridge en een terminal?

links: http://linustechtips.com/main/topic/33993-new-build-900d-sli-watercooled/
http://www.overclock.net/g/i/164856...80-sli-watercooling-build/sort/display_order/

wat het verschil is weet ik zo niet, ik weet wel dat die brigde en link niet passen op de nieuwe blokken van ek, staat ook bij de beschrijving van het fullcoverblock op de site van highflow.

gr sander
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan