• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling (500 euro) i 7 4770k 3.5 ghz overclock naar 4.5 ghz met MSI GTX 780 TI

Het is aangeraden om eerst dit even goed door te lezen:
http://forum.highflow.nl/f6/waterkoeling-59/http://forum.highflow.nl/f6/waterkoeling-59/

Een waterkoeling set is voornamelijk op basis van jouw persoonlijke smaak en budget samen te stellen.

We raden daarom iedereen aan om te proberen een eigen set samen te stellen, waarna wij je kunnen adviseren wat eventueel beter kan.

In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van EK passen op jouw videokaart: www.coolingconfigurator.com)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving

Je kan dan in jouw topic een link plaatsen naar jouw winkelwagen, wij kunnen je dan tips geven wat er verbeterd kan worden.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
http://forum.highflow.nl/f35/hoe-kan-ik-een-link-maken-naar-een-winkelwagen-4832/
 
Twijfel voor waterkoeling om het volgende:

Goedemiddag Mensen,

Ik wil waterkoeling aanschaffen maar ik hoor zoveel verhalen van mensen van ja het is niet verstandig omdat je je systeem dan moet onderhouden.

Met name water opnieuw vullen en alle onderdelen schoonmaken. wat is er nou juist?

zit er aan waterkoeling veel onderhoud en wat moet er gebeuren?

Daarnaast is een cutom waterkoeling beter dan die complete setjes?

Groet,

fhiko
 
Net zoals je de olie in je auto moet peilen, is een beetje oplettendheid wel verantwoord bij waterkoeling.

Maar echt regelmatig onderhoud hoeft niet hoor. Stipt elke zes maanden alles schoonmaken en verversen is overdreven. Hoewel, het is een hobby en je kan ook plezier van hebben om alles weer netjes aan te sluiten.

Hou een oog op de gemiddelde temperatuur van je CPU dat het niet ineens heel anders is. En controleer af en toe de waterstand in je reservoir. Dat is het!
 
Wat ik zou doen? Als ik alleen mijn CPU zou willen koelen, dan een Swiftech H220X misschien oid. Zal wel niet veel beter presteren dan Corsair H100i.

Maar het voordeel van een custom loop is juist dat je je GPU meeneemt. Dat wordt een flink stuk koeler en stiller.

Wat betreft setjes. Als ik kijk naar verschillende setjes, is het vaak dat de kwaliteit van de onderdelen hier en daar wat minder is. Zal wel zijn om kosten te sparen en misschien met het gedachte dat ze moeten concurreren tegen de all-in-one systemen.

Maar deze 'setje' bestaat gewoon uit onderdelen wat je ook los uit zou kiezen. Vooral dat er een sterke, betrouwbare pomp erbij zit.
EK-KIT X240 Performance Water Cooling Kit

De enige component wat het mist is de GPU waterblok, je zou dan deze kunnen nemen
EK-Thermosphere - Nickel
 
dankje voor de snelle reactie.

dus als ik zo een setje koop en de waterblok zit ik dus goed.
verder heb ik een corsair 450D zou dat mogelijk zijn of raad je toch een ander behuizing aan.
mijn videokaart is een gtx 780ti en moederbord is een formula vi z87 met een i7 4770 k en wil overclocken naar 4.5 ghz.

of zeg je van ga toch voor een ander setje of de costum set.
 
OK. Ik zal even kijken maar om even weer op terug te komen . Is die complete setje beter dan die als ik hem zelf ga samenstellen ? Ben ik goedkoper uit? En het onderhoud hoe gebeurt dat? Moet dat alles weer los gemaakt worden ofzo?
Is er iemand toevallig in zuidholland die dat inbouwt?

Gr. Faiz
 
Kan Highflow ook inbouwen dan ?

Trouwens heb een videokaart van bijna 700 euro en ik ben van plan dat toch niet te gaan watercoolen ivm de garantie. ik zag zonet dat op de twee schreoven een sticker zitten met Waranty void if removed.
dus ga die gok maar niet nemen. en die kaart is nu pas 5 maanden oud. zit 3 jaar garantie op.

Wel ben ik van plan de cpu te gaan coolen. Wat is een hele goeie cpu waterkoeling die dan heel stil is.

Groet
 
Ik zie deze optie in de webshop, gok dus erop dat ze het wel kunnen doen: HighFlow Inbouw Service

Wat je videokaart betreft, het is wellicht slim om in de toekomst EVGA te kiezen als merk van de kaart. Bij EVGA vervalt de garantie niet als je er een waterblok op zet.

Persoonlijk gezien vind ik custom waterkoeling gebruiken voor enkel de processor nogal een beetje overbodig. Zou dan meer een goede luchtkoeler erop planten of een setje zoals WiSK al eerder aanhaalde in de eerste alinea van deze post.
 
Ze zijn alle drie goed en stil.
Als je voor de beste wilt gaan, kan je kiezen tussen de EK X360 of de XSPC RX240 kits.

Die van XSPC heeft een D5 pomp, welke heel stil en sterk is.
De RX240 radiator is voldoende voor de meeste setups.
Als je een overgelockte CPU hebt met 2 of meer GPU's in SLI/CF, dan kan je beter gaan voor de EK X360 i.v.m. de grotere radiator.
 
Ik zou juist kiezen voor de EK X360, puur omdat de pomp die daarbij zit van het PWM type is. En dus prima regelbaar is via het moederbord (kijk wel goed naar je moederbord of dat deze wel meerdere PWM aansluitingen heeft).
 
Goedemiddag,

Ben geïnterneerd in een kant en klare waterkoeling set voor mij fractal design r2 midi case en vroeg me af wat nou een goede stille set is.

Welke van deze 3 is het stilst en goed?

EK-KIT X360 Performance Water Cooling Kit

EK-KIT L360

XSPC RayStorm D5 RX240 V3 WaterCooling Kit ( maar dan een 280 rad bij bestellen)

Of alles los aanschaffen?

Budget rond de 360 euro.

Alvast bedankt.
ik zou voor de XSPC gaan en dan een extra 240 of 280 Rad aanschaffen (Dit kan eventueel later ook nog)
de reden hier voor is dat een 360 Rad officieel niet zou passen (zie Fractal Design)
daarbij zou ik ook even kijken naar je moederbord voor uitstekende onderdelen zoals VRM Heatsink en RAM sloten ect om te zien of een 280 mogelijk is
daarnaast heeft de XSPC set een D5 Vario waardoor je in ieder geval een pomp hebt die sterk genoeg is om je loop uit te kunnen berijden
GPU Blokken zul je zelf toe moeten voegen (zoals eerder al vermeld)

Edit:
Dit is uiteraard als je niet zelf wil gaan modden
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn alle drie goed en stil.
Als je voor de beste wilt gaan, kan je kiezen tussen de EK X360 of de XSPC RX240 kits.

Die van XSPC heeft een D5 pomp, welke heel stil en sterk is.
De RX240 radiator is voldoende voor de meeste setups.
Als je een overgelockte CPU hebt met 2 of meer GPU's in SLI/CF, dan kan je beter gaan voor de EK X360 i.v.m. de grotere radiator.

Beste Freddy ,

Bedankt voor je reactie. De kast is een corsair 540 air geworden.
Ik ga voor de EK water setje. Maar kan je mij dan nog vertellen wat het verschil is tussen deze 2 setjes aub?


EK-KIT L240


EK-KIT X240 Performance Water Cooling Kit



Alvast bedankt.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Advies Waterkoeling GTX1070 / Asus Ranger vii I5 4690K (4-500 euro) Waterkoeling 34
B Waterkoeling i7 3770k 7970top dcu2 corsair 900D ongeveer 500 euro Advies Waterkoeling Setup 40
D [Waterkoeling] €500 euro, i7-3970X, GTX TITAN Advies Waterkoeling Setup 14
P [Waterkoeling] €300- 500 euro, i7 2600K Advies Waterkoeling Setup 10
K [Waterkoeling] €500 euro, X6 1100T Black Edition, Sapphire Radeon HD 4850 Toxic 512MB Advies Waterkoeling Setup 4
I [Waterkoeling] €500 euro, i7 2600k Advies Waterkoeling Setup 13
R Waterkoeling, 500 Euro , i7 920, en in toekomst GPU Advies Waterkoeling Setup 25
the_cyberspace [Waterkoeling] +- €500 euro, 2x Intel Xeon E5620, Fractal Design Define XL Advies Waterkoeling Setup 6
B [Waterkoeling] €500 euro, Q6600, NB, SB, Mosfets, 2x EAH6850, CM Storm Sniper (BE) Advies Waterkoeling Setup 7
cederieck [Waterkoeling] €500 euro, Q6600, 6970 meningen en tips Advies Waterkoeling Setup 9
O Advies nodig voor waterkoeling setup 500-600 euro – Q6600 - RAM – NB/SB - 2x HD5890 Advies Waterkoeling Setup 18
B [Waterkoeling] €500 euro, E8500, 2900XT Crossfire Advies Waterkoeling Setup 5
L [Waterkoeling] 500,- EU i7 8700K, MSI GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 6
J [Waterkoeling] €500 i5 2500K, (GTX970) Advies Waterkoeling Setup 20
R [Waterkoeling €500-600] CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
0 [Waterkoeling] €500.-, I5-3570K, 2x GTX 660 Advies Waterkoeling Setup 4
J [Waterkoeling] €400-500 Core i7 950 + GTX 770 Advies Waterkoeling Setup 1
E [Waterkoeling] €500 i5 2500k, MSI 460GTX Advies Waterkoeling Setup 6
V 1e Waterkoeling (High-End) Budget 500,- Plan Advies Waterkoeling Setup 36
P [waterkoeling] €500 ,am2 ,gtx480 Advies Waterkoeling Setup 2
P [Waterkoeling] Budget <500 Advies Waterkoeling Setup 17
H [Waterkoeling] €500, i7 2600K, GTX580 Advies Waterkoeling Setup 2
N [waterkoeling] €500-€700 I7920, 5870,GIGABYTE -EX58-UD5 Advies Waterkoeling Setup 11
Z [waterkoeling]€500,- 2x hd5850, Phenom II X4 965 @3.4 GHz Advies Waterkoeling Setup 68
B [waterkoeling] €500-750: e6550, EN8600GT, 2 x hdd3.5'' Advies Waterkoeling Setup 11
L Eerste Waterkoeling €500 / €200 Advies Waterkoeling Setup 44
H [Waterkoeling] € 500, I7 920, 2x5850 Advies Waterkoeling Setup 6
S [Waterkoeling] €500 a 750, i7 920, P6T, 2x HD5870, Cosmos S Advies Waterkoeling Setup 38
H [Waterkoeling] €500, I7 920, HD5870 Advies Waterkoeling Setup 9
V [Waterkoeling] ~€400-500, i7 920, 2x HD4870 X2 Advies Waterkoeling Setup 9
J [waterkoeling] €500 Q9500, 4850X2, chipset Advies Waterkoeling Setup 10
M Advies Waterkoeling CoreI7 920+ GTX285 Budget max €500 Advies Waterkoeling Setup 21
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan