• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Waterkoeling] 300 euro, E8400, SIIF (NB,SB,Mosfets), 2xGTX260

Patrick1990

Junior Member
Beste allemaal, zo groen als gras, en sinds vandaag nieuw op dit forum. Het jeukt bij mij al een tijdje om over te stappen op watercooling en wel om de redenen dat mijn ene grafische kaart van mijn SLI setup 'begrensd' is op 75 graden al en er dan dus mee uitscheidt, en dat mijn chipset (welbekend bij mijn moederbord) erg warm wordt. Daarnaast wil ik mijn CPU tijdens overclock ook wat cooler houden, en eventueel een quadcore in de nabije toekomst ook nog goed kunnen coolen.

Ik zal eerst mijn hardware opsommen:

Moederbord: Asus Striker II Formula 780i
CPU: Intel C2D E8400 @ 3,6GHz, toekomst mogelijk Q9550
GPU: 2x GTX260 in SLI, beide SP216 en 65nm gebakken
RAM: 4x1 GB Corsair Dominators pc8500
Kast: Aerocool Engine II, volgende kast zal Corsair Obsidian 800D worden
Budget: goedkoopste past me, maar wil wel kwaliteit. Richtprijs 300 euro (is dat redelijk?)

Ik wil graag gaan overclocken dus om het geheel wat cooler te houden, en zodat met name de geluidsproductie van mij GPUs afneemt (moet ze nu in SLI beide op 100% draaien en dan houd ik ze rond de 55-60 graden stressed). Ook wil ik graag mijn CPU wat hoger kunnen klokken en met het oog op een mogelijke overstap naar Q9550 die ik dan natuurlijk ook wil overclocken leek WC mij hiervoor ook geen overbodige luxe (natuurlijk kan lucht wel, maar als ik dan toch bezig ga).

De radiator zal niet in mijn kast passen gok ik, dus die mag erbuiten staan. Denk dat die bij de Corsair Obsidian 800D wel in de kast moet kunnen passen. De bedoeling is dat ik een zeer degelijke set straks heb, met goede prijs-kwaliteit verhouding (alhoewel ik meer waarde hecht aan de kwaliteit, dan aan de prijs) en wat zeg maar niet gelijk heel veel extra trammelant veroorzaakt.

Waar ik zelf aan zat te denken om te coolen zijn mijn NB/SB/Mosfets van mijn Striker II Formula, de CPU, en mijn graka's dus. Aangezien ik geen volledige naab ben als het om PC hardware/onderdelen gaat, maar wel een leek ben op het gebied van watercooling, hoop ik dus dat jullie me hier verder kunnen helpen.

Heb al wel even gekeken, wat topics ook hier gelezen, en begreep dat

2x 1 EK-Mosfet ASUS 3a (X38) - Acetal ook op mijn mobo past en dan de mosfets voorziet,
1x EK-NB S-MAX - Acetal mijn NB kan voorzien,
De SB kan ik echter op jullie site niet meer vinden.

Heb even dit topic bekeken: http://www.highflow.nl/forum/f34/striker-ii-formula-watercooled-811/ omdat het om hetzelfde moederbord gaat, en opzich zijn de onderdelen die deze man gebruikt heeft prima en spreken mij ook wel aan.

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt,

Mvg Patrick
 
ik draai hier vanalles op een reserator 1v2 (zon dildo die naast je kast staat), maar ben aant upgraden.

"grote" rad + sterke pomp is wel aan te bevelen.

Ik neem aan dat je ook wilt dat je setup nogal wat stiller gaat lopen dan de 747 luchtgekoeld, waarbij de fan-keuze bepalend zal zijn.
Naar mijn weten zijn er verschillende typen radatoren (voor high rpm fans en voor low rpm fans, maar daar kunnen andere leden je meer over vertellen).

welkom nog eens en veel plezier hier
 
Ja een grote radiator ernaast vind ik opzich geen heel erg probleem, wel dan de vraag of je zo'n ding makkelijk kan loskoppelen ofzo, want ik verplaats mn pc nog wel es (lees: elke 2 maanden wel eens).

Ja had zelf al gekeken, vind de EK waterblokken wel mooi voor de NB/SB/Mosfets voor mn mobo, en had dan het idee om misschien dan maar alles voor zover mogelijk EK te doen? staat wel strak (geil wel btje op strakke overeenkomende componenten, wil straks ook Corsair kast, heb al corsair voeding en geheugen, je kent het wel).

Ik heb alleen geen idee wat nou goed is voor radiator/pomp. Neem aan dat het heelmaal tuben en aan elkaar aansluiten van het gebeuren geen inmens probleem mag opleveren voor iemand die een beeeeetje handig is?
 
Dus je wilt beide GPU's, het complete mobo, en de CPU gaan waterkoelen?
En met het oog op overclocken op overclocken gaat het dus niet alleen om de stilte, maar ook erg om de prestaties.
Dat wordt een flink prijzig setje hoor!
Het beste zou dan ook zijn om 2 loops te nemen.
Maar dit is wederom allemaal niet goedkoop.
Ik denk dat je met 300 euro net voor de CPU+mobo klaar ben en dan niet eens de grakas erbij hebt.
Als het je enkel om stilte ging zou je kunnen doen met minder grootte rads.
 
Ok, najah kijk ik wil niet zwaar overclocken ofzo, denk hierbij aan mijn E8400 @ 3,6 GHz (is maar 20%) en een q9550 die ik dan op 3,5 GHz zou clocken. Het gaat hier niet om records die ik wil verbreken ofzo.

Als ik mijn mobo helemaal watercool dan heb ik 2x de mosfets, de NB en de SB nodig, right? Stel nou dat ik mijn CPU ook met een EK blok wil coolen, waar kan ik al deze componenten vinden? Want op highflow kan ik ze niet allemaal vinden (slechts de NB cooler en dan wellicht een cpu blok). En wat kost de rest zo ongeveer?
 
Het makkelijkste is denk ik mobo + cpu in 1 loop en 1 loop voor je graka's, alles in 1 loop gaat lastig worden ivm de hoeveelheid gedumpte warmte die je dan kwijt moet.

Ik zal zo ff deze post editten met een winkelwagentje voor je.

Dit is wat is je aan raad, je kan het ook in 2 stappen doen eerst de ene loop installeren en een tijdje later de volgende.
 
Laatst bewerkt:
Als ik al vlug reken zit je dus al minimaal op 100,- aan koeling voor je mobo. + de nodig extra capaciteit in je radiator wat extra geld kost. Misschien dus zelfs 2 lopen waardoor je weer 100-150,- extra kwijt bent.

Ik ga nu iets gedurd zeggen (ieder zijn mening toch), verkoop deze mobo/cpu/geheugen set!
Huidige prijs op tweakers.net zal nog wel rond de 240,- liggen totaal. Met de besparing van 100,- van je NB/SB/Mosfet zit je op 340,- neem daarbij de 80,- extra voor de Q9550 (E8400 gaat voor 90-100 2de hands weg, Q9550 is 180,-) Zit je op 430,-

Voor 430,- kan je een i5 750+ leuk mobo+4gb geheugen draaien. Heb je EN een snellere CPU (sneller dan de Q9550) EN zuiniger =/= minder warmte afgifte, oftewel de NB/SB/Mosfet vergen geen alternatieve koeling waardoor je minider capaciteit voor je WC koeling nodig heb is minder extra/onverwachte kosten.

Just my 2 cents!

EDIT: Net het lijstje van Flythe gezien. :107: Dan zou ik ZEKER voor een i5 setup gaan.
 
Damn, ten eerste bedankt voor alle reacties.

Tjah, ik schrik wel een beetje van de prijzen, misschien is het dan beter om het zooitje maar voorlopig nog even op AC te houden, al zou ik het wel mooi vinden om mijn CPU toch water te koelen. Heb gekeken naar closed circuits, is een Corsair H50 een fatsoenlijke koeler? Zou dan voor nu meer in aanmerking komen...

Bedankt voor alle reacties tot dusver :)
 
Probleem met de H50 is dat je later wilt uitbreiden. Dat kan niet zomaar met de H50. Beter kan je dan kijken naar een goedkoop CPU setje dat Freddy in z'n winkel heeft.
 
Voor hetzelfde geld heb je een H50, aangezien het allebei op zichzelf staat wanneer je in de toekomst alsnog een goeie watercoolset wil aanschaffen, wat koelt beter? de H50 of deze? allebei zelfde prijscategorie...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R [Waterkoeling], €300 euro, i5-8600K, nVidia GTX-1080ti Waterforce Advies Waterkoeling Setup 4
M Waterkoeling set voor < 300 euro Advies Waterkoeling Setup 3
S Waterkoeling 300 euro GTX 970 I5 2320 Advies Waterkoeling Setup 3
V Waterkoeling 300 euro, CPU I7 5960X Advies Waterkoeling Setup 3
P [Waterkoeling] €300- 500 euro, i7 2600K Advies Waterkoeling Setup 10
J [Waterkoeling] 300 euro, core i5 750, hd5870 Advies Waterkoeling Setup 5
S waterkoeling i7 920 xfx 4890 black edition 300 euro Advies Waterkoeling Setup 10
D Waterkoeling GTX670 [circa €300] Advies Waterkoeling Setup 6
J Waterkoeling setup, € 250 - 300, Club3D 7970 + evt. i5 2500K Advies Waterkoeling Setup 113
C [Waterkoeling] €300 voor dhz project met 2 high power leds Advies Waterkoeling Setup 1
A [Waterkoeling] 300-400€, i7 930 & 5970 Advies Waterkoeling Setup 7
C [Waterkoeling] €300, I7 920, GA-X58A-UD7, GTX285 Advies Waterkoeling Setup 13
ThomasJS [Waterkoeling] €300: i7 920, (GTS250) Advies Waterkoeling Setup 5
D [Waterkoeling] Phenom II 940, HD4890, ~ €300 Advies Waterkoeling Setup 22
B waterkoeling €300 am3, gtx 260 Advies Waterkoeling Setup 6
H [waterkoeling] €200-300 i7 920 + REX II Advies Waterkoeling Setup 41
T Advies waterkoeling 300+- EU Advies Waterkoeling Setup 9
D advies bij aankoop waterkoeling [300-350€] Advies Waterkoeling Setup 32
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan