• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti

Duzzan

New member
Hallo Beste Waterkoelers,

De knoop is doorgehakt; ik wil een custom loop :giggle:
Graag wil ik van jullie expertise gebruik maken om zeker te weten dat ik de juiste producten in mijn winkelmandje heb liggen.

  • Budget
    • om en nabij de 750
  • Hardware
    • Mobo: Asus Prime x570 Pro
    • CPU: AMD Ryzen 5 3600x
    • Mem: G.Skill Trident Z Neo
    • GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G
  • Behuizing
  • Wat moet er gekoeld worden?
    • CPU
    • GPU
  • Waarom?
    • Buiten dat ik het altijd al een keer heb willen doen? Voor de stilte, de looks, en een lichte overclock.
  • Waar komt de radiator?
    • Ergens in de kast. Nog niet bepaald waar.

Ik heb de bestelling in 2en gesplitst omdat de GPU waterblock niet op voorraad is. Die wil ik natuurlijk ook hebben maar de rest van de spulletjes wil ik, als het meezit, nog dit weekend binnen hebben.

Open cart list

Ik bestel separaat dan nog:
EK-FC1080 GTX Ti TF6 - Acetal+Nickel
Lian Li GB-001 Graphics Card Support
(beide niet op voorraad)

Ik kies nu voor soft tubing omdat het de eerste keer is dat ik een custom loop ga maken. Ik heb uren filmpjes (Jayz2cents oa) gekeken, forums gelezen, en nu ik (denk) de theorie te snappen wil ik er ook in de praktijk mee spelen.
Ik ben er absoluut nog niet uit hoe de loop moet lopen, en met een soft tube setup denk ik makkelijker aanpassingen te doen. Ik wil wat handigheid opbouwen met het vullen, drainen, aansluiten, noem het allemalaal maar op.
Als ik eenmaal comfortable ben met het hebben van een custom loop wil ik de stap maken naar een rigid tube setup.

Aan jullie de vraag; klopt mijn winkelmandje? Heb ik alles wat ik nodig heb om te beginnen of mis ik iets, is het niet compatible met elkaar, tips, advies? Alles feedback is welkom :)
 
Je hebt je al goed voorbereid, dat is het halve werk.

Jouw winkelwagen ziet er goed niet, niks op aan te merken.
Mis alleen de fans voor de radiator, tenzij je die al hebt natuurlijk.

Je kan zo ermee aan de slag :)
 
Hi Freddy,

Thanks voor je reply! Dan ga ik zo de bestelling plaatsen :cool:
De Fans ben ik nog ontzettend aan het twijfelen. Ik heb fans liggen die ik zolang kan gebruiken maar ik ben er nog niet welke het moeten worden.

Ik ben een slachtoffer geworden van RGB. Het is verschrikkelijk :cry:
Ik neig naar de Corsair ML omdat die goed presteert met radiators, RGB heeft, en goed samenspeelt met m'n MoBo, en ToBo, door middel van iCue/Asus Aura.
Maar qua looks ben ik weer niet kapot van. Dan zie ik bijvoorbeeld weer liever de Thermaltake Riings.
Ik ben nu dus nog reviews aan het bekijken voor Fans.

Is er trouwens nog een mount nodig voor de Res/Pomp combo?
 
Over smaak valt niet te twisten, het is niet nodig om het verschrikkelijk te vinden als je RGB mooi vindt :)
Net als hardtubing of softubing, voor ieder wat wils.

Bij de pomp wordt een bracket mee geleverd.
Afhankelijk van hoe je het wilt monteren, kan je er nog een optionele bracket erbij bestellen (als je het bijvoorbeeld vast wilt zetten aan een radiator of fan).
 
True, ik kom alleen van ver (van je gaat toch niet overal een lampje in zetten tot aan RGB ALL THE THINGS!!!1). Ik zal later nog een voorstel topic openen ;)

Wat betreft de pomp, super. Dan hoef ik daar nu even geen aandacht aan te besteden.

Ik zag in de shop deze fans;
Alphacool Eiszyklon Aurora LUX PRO Digital RGB (120x120x25mm)

Samen met:
Alphacool Eis-Matrix Aurora Controller - black

Lijkt dat een mooie combo te zijn maar ik zie op verschillende plaatsen dat er van beide een v2 is.

Alphacool Eiszyklon Aurora LUX PRO 2 Digital RGB (120x120x25mm)
Alphacool Eis-Matrix II Aurora Controller

Die zie ik niet in de shop, maar kan je die wel leveren?
Qua specs zijn ze niet heel fantastisch, als ze maar stil zijn. Maar ik kan er verder maar weinig over vinden.
 
O wauw ... daar heb ik dan écht overheen gekeken :giggle:
Gezien de levertijd zou ik die beter bij de GPU order kunnen doen.

Ik ga de rest in ieder geval nu bestellen en nog even verdere puzzelen met de fans.
Super bedankt voor je hulp, echt fantastische service dit!
 
Je hebt er niet overheen gekeken hoor, ze zijn pas net toegevoegd na jouw bericht :)

1080GTX waterblokken kan je idd beter apart bestellen, deze houden we ook niet meer op voorraad vanwege "ouderdom".
Dus zodra een klant het heeft besteld, wordt het gelijk mee besteld bij de leverancier en is de levertijd 3-5 werkdagen voor de klant.
 
Hahaha, fantastisch :LOL::ROFLMAO:

Nou, de eerste bestelling is gedaan en ik zag de mailtjes al voorbij komen. Geweldig. Nu hopen dat DPD ook z'n best doet en ik van het weekend m'n eerste loop in elkaar kan zetten ?

De 1080 Ti is al een ouder beestje, maar voldoet nog prima. Als er een nieuwe komt zal dat er een van de 30xx generatie worden. De 20xx laat ik aan mij voorbij gaan. Denk ik.

Is het trouwens goed om met Demi-Water de rad uit te spoelen? Beetje zonde om daar duur merk spul voor te gebruiken en dat zo weg te spoelen. Dat bewaar ik liever om echt mee te coolen.
 
Thanks voor het aanbod Subarist!

Ik heb voor nu 3x Enermax UCTBRGBA12P-BP3. Uit m'n vorige build heb ik nog 3x NZXT Aer P fans liggen. Dat zijn voor nu voldoende fans om te beginnen maar ik weet nu al dat dit niet lang zo gaat blijven :LOL:

Overigens ben ik er inmiddels wel achter dat ik een additionele controller nodig ga hebben om alles aan te sluiten en aan te sturen.
Leuk al die D-RGB fans, blocks, rad's, maar ... zoveel aansluitingen zit er niet op m'n moederbord. Heb ik daar even niet bij stil gestaan zeg ?
Ik ben dus op zoek gegaan naar een controller en ik denk dat, gezien ik inmiddels in het EK ecosysteem zit ik voor deze ga:


Dan maakt het qua andere RGB dingetjes ook niet meer zoveel uit zolang ze maar de standaard connector aanhouden.

@Freddy Ik snap, nu ik de pomp/res combo echt in handen heb, wat je bedoelde met de optionele bracket om de pomp te monteren.
Er zit idd een bracket bij maar dat is eigenlijk alleen te monteren door ergens in de kast gaten te boren. Nu kan dat wel, maar dan komt ie nog steeds niet op een plek waar ik heel blij van word. En ik ben de PSU Bridging tool vergeten ...
Maar bedankt voor de lolie! ?

Is het mogelijk om deze items met order 110784 te combineren?
 
Als 110784 nog niet is verzonden, kan een extra bestelling samen mee verzonden worden, daarvoor graag even mailen (makkelijkst is dat je reageert op de bevestigingsmail van 110784).
 
Ik besef net dat het zondag is en jullie gewoon reageren alsof het een doordeweekse dag is. Ongelooflijk, wat een service! ?

Nog een vraagje over de pomp. Ik heb inmiddels een manier gevonden om 'm goed te mounten. Rest zit er ook in dus nu ben ik aan het uitvogelen hoe ik de tubing ga laten lopen. In het boekje van de pomp lees ik het volgende:

"Using top port as inlet" - super, dat zou mij goed uit komen!
5 bladzijdes verderop echter:
"Caution, Ports on the top of the reservoir are not intended to be used as inlet ports."

Mijn idee is als volgt;

De rad zit nu boven in de case. Ik zou het mooist vinden als ik van de Rad direct naar de top van de Res/Pomp kan.
De outlet port die onderop de pomp zit wil ik dan voor de drain gebruiken, kan dit?
 
Je hebt aan de bovenkant drie aansluitingen, een ervan kan je gewoon gebruiken als inlet.
Je moet dan die pakken met een tube:
1588507272706.png

Dat zorgt ervoor dat het water netjes in het reservoir terugkomt, als je een van de andere twee pakt, dan spuit het water erin en hoor je constant "gedruppel".
 
Super, thanks!

Het zit er allemaal in en aangesloten. Althans, alles voor de loop. Voor de PC zelf heb ik niets aangesloten, eerst maar eens laten draaien en checken op lekkage. ?
 
Draait nu een iets langer dan een uurtje, nog geen lekkage ?

Een sneak preview, de rest komt wel in het build topic ;)
Meteen na het vullen:
IMG_0700.jpeg

Na een half uurtje;
IMG_0701.jpeg

Moet zeggen dat die pomp er flink aan trekt ?
Het water is niet heel rustig in het reservoir, maar hij staat natuurlijk ook op volle kracht te pompen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8
M moederborden met waterkoeling Waterkoeling 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan