• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

waterkoeling €350

FrostyCookie

New member
hallo,
ik zou graag een waterkoeling kopen maar heb hier geen idee van wat ik allemaal nodig heb. ik wou enkel mijn cpu koelen en misschien in de toekomst mijn GPU.

- Wat is jouw budget? €350
- Wat is jouw hardware? I5 2500K
- Welke behuizing heb je? LittleDevil V-8
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen? I5 2500K
- Waarom wil je gaan waterkoelen? stillere pc, hoger overclock en koeler.
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen? dat weet ik niet want weet niet waar het beste is

dit had ik tot nu toe http://highflow.nl/index.php?dispat...id=4764&hash=67a465a7e48faf74eb6394b026b28f7e
ik weet niet wat voor slangen of fitting ik moet gebruiken en wat ik geselecteerd heb of dat goed is?

mvg FrostyCookie
 
Laatst bewerkt:
hey frostie,

Dat ziet er op zich zeer goed uit. De twee groene fans die er bij zitten horen waarschijnlijk wel niet tot de waterkoeling zelf? ik kan ze in ieder geval niet plaatsen. Je hebt twee opties, de goedkoopste is dat je je pomp gebruikt zo als ze komt en verder in je loop ook 'schuif'-fittingen gebruikt, dan lijkt dit me een goede oplossing: Winkelwagens :: frostycookie1 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

De tweede methode is dat je schroeffittingen gebruikt, je gaat dan moeten kiezen of je deze ook op je pomp wilt, dan moet je wel een extra top aanschaffen.
zonder extra top: Winkelwagens :: frostycookie2 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
met extra top: Winkelwagens :: frostycookie3 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Gezien je een beperkt budget hebt raad ik aan dat je 3/8" fittings en slangen gebruikt, het verschil met 1/2" is miniem maar qua prijs scheelt het enorm. Hopelijk heb je hier iets aan.
 
en je moet ernaar kijken of die maat radiator in je kast past dus even afmeten en kijken naar andere builds hoe groot zoeits is zal namenlijk niet zo heel makkenlijk gaan in kleine behuizingen ook kun je als je alleen je proccesor wilt gaan koelen een kant en klare set aanschaffen dan hoef je niet heel veel meer te doen namenlijk de corsair hydro 100 of voorgangers hier is een linkje :D Corsair H100 CPU Cooler CWCH100
 
Dat vervangen zal moeilijk worden bij die controller. Groen lijkt me zoizo een van de moeilijkere kleuren om te krijgen. Houd er ook rekening mee dat je op die controller niet kan zien hoe hard een fan draait, en dat lijkt me toch de bedoeling als je een fancontroller in een 5.25" slot steekt :) Als je veel fans wilt en graag een groene controller dan lijkt deze me een goeie optie.
 
De fans vervangen kan zeker, wat betreft het effect betreft, dat is weer zo iets dat moeilijk te zeggen is. Op zich hoeft er zeker geen probleem te zijn, het is niet raar om een tweede kleur te gebruiken om de paarse 'gloed' van UV een beetje te verminderen. Wat het effect dan betreft, dat hangt vooral af van hoe sterk je UV verlichting is. Wat het verschil is tussen cold UV en gewone UV is weet ik niet, ik weet dat ik wwwicked leds gebruik en die de beste zijn :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan