Warrior4Jah
Junior Member
- Budget €200
Jouw PC:
MOBO: Asrock X58 extreme
CPU: i7 920
MEM: Triple channel OCZ platinum PC3-10666 (6GB)
VGA: XFX GTX 275 core edition
PSU: Corsair HX750
CASE: Coolermaster CM690
Waarom waterkoelen?
1) Nog nooit gedaan, lijkt mij leuk.
2) Lage temperaturen (overclocken)
3) Stilte
Het visuele aspect vind ik minder belangrijk, speelt zeker mee maar bovenstaande heeft meer prio.
Ook moet het aardig onderhoudsvrij zijn.
1. Kies jouw Radiator: advies graag!
2. Kies jouw Fans: Ik heb eventueel een 120MM fan die ik op oude heatsink had en een 4000 rpm 120mm monster.
3a. CPU block: Heatkiller v3.0 lt
3b. GPU block: advies graag!
4. Kies jouw Reservoir: advies graag!
5a. Pomp: MCP350
5b. Pomptop: Denk ik niet nodig?
6. Koelvloeistof: Tegen algengroei, weinig corrosie, lange levensduur.
7. Slang/fittingen: Geen idee hoeveel fittingen ik nodig heb, kwa slang vast wel 2 meter of zoiets.
Zal iets van 3/8 worden als maat ivm de pomp. Zover ik weet is dat een binnendiameter van 9mm, is dat afdoende?
8. Fittingen: Iets wat duurzaam maar toch goedkoop is.
9. Toebehoren: Ik heb nog Noctua nth1 pasta, word misschien wat anders, misschien niet.
Ik heb me al aardig ingelezen in CPU blokjes en de pomp, maar ik heb nog wel een hoop advies nodig, zeker omdat ik een vrij krap budget heb.
Is het mogelijk om de cpu en videokaart te waterkoelen voor 200 euro?
Wat de radiator betreft, misschien past er boven in de CM690 een 240mm radiator en eventueel is er nog plek voor een 120mm radiator.
Jouw PC:
MOBO: Asrock X58 extreme
CPU: i7 920
MEM: Triple channel OCZ platinum PC3-10666 (6GB)
VGA: XFX GTX 275 core edition
PSU: Corsair HX750
CASE: Coolermaster CM690
Waarom waterkoelen?
1) Nog nooit gedaan, lijkt mij leuk.
2) Lage temperaturen (overclocken)
3) Stilte
Het visuele aspect vind ik minder belangrijk, speelt zeker mee maar bovenstaande heeft meer prio.
Ook moet het aardig onderhoudsvrij zijn.
1. Kies jouw Radiator: advies graag!
2. Kies jouw Fans: Ik heb eventueel een 120MM fan die ik op oude heatsink had en een 4000 rpm 120mm monster.
3a. CPU block: Heatkiller v3.0 lt
3b. GPU block: advies graag!
4. Kies jouw Reservoir: advies graag!
5a. Pomp: MCP350
5b. Pomptop: Denk ik niet nodig?
6. Koelvloeistof: Tegen algengroei, weinig corrosie, lange levensduur.
7. Slang/fittingen: Geen idee hoeveel fittingen ik nodig heb, kwa slang vast wel 2 meter of zoiets.
Zal iets van 3/8 worden als maat ivm de pomp. Zover ik weet is dat een binnendiameter van 9mm, is dat afdoende?
8. Fittingen: Iets wat duurzaam maar toch goedkoop is.
9. Toebehoren: Ik heb nog Noctua nth1 pasta, word misschien wat anders, misschien niet.
Ik heb me al aardig ingelezen in CPU blokjes en de pomp, maar ik heb nog wel een hoop advies nodig, zeker omdat ik een vrij krap budget heb.
Is het mogelijk om de cpu en videokaart te waterkoelen voor 200 euro?
Wat de radiator betreft, misschien past er boven in de CM690 een 240mm radiator en eventueel is er nog plek voor een 120mm radiator.