• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Waterkoeling] €1500 euro, Triple Titan Z

Hey Bjorn,
Hierom wil ik een 2kw psu: zie hieronder.
Ik vind dat doorkoppelen naar een 2e psu toch maar nix,
Want dan krijg ik het toch niet lekker verdeeld, en moet ik 8 pins kables van gpu naar buiten leiden en zo...
Dan toch maar liever één vette psu in de kast... Ik ben toch al ruim over mijn budget...lol

Hey Freddy,
bedankt voor de info ter vergelijk.

De 980 heeft een graphic power draw van 165 W (3x = 495W),
de Titan Z heeft een graphic power draw van 375 W (3x = 1125W),
dus dat zou dan sowieso 630W meer zijn als we zo kunnen rekenen... dus 1800+

Vooralsnog ga ik voor de 1200i in de case en doorkoppelen naar de 850W (net buiten de case).. dat moet dan toch wel voldoende zijn. Zo niet, dan kan ik altijd nog aanpassen.
Ik moet alleen wel zien uit te vinden hoe ik e.e.a. ga verdelen...
2 cards plus systeem op de 1200W, en dan 1 card en de pompen op de 850W?
Of 1 card plus systeem, plus pompen op 850W in case, en de 1200W buiten de case met 2 cards er op?
Volgens mij zou beide OK moeten zijn.
 
Ik zat er aan te denken om overal quick connectors tussen te zetten,
maar ik heb begrepen dat dat wel erg veel de flow kan verminderen.
Wat is jullie ervaring?
En geldt dat dan ook niet voor fillports?

Op youtube heb ik dit voorbeeld gevonden... heeft die dan waarschijnlijk een bad flow?
 
De S staat voor "short", dat is de nieuwe versie dat iets korter is dan de vorige versie.
(beide versies passen op elkaar overigens, dus maakt niet veel uit welke je hebt).

We hebben nu voornamelijk de S versie op voorraad (ook al staat op de webshop nog zonder "S").

*edit*

Veel snelkoppeling belemmert inderdaad de flow, de doorgang van de snelkoppelingen is best klein en de pomp(en) moet dus hard werken.
Als je meerdere snelkoppelingen gaat gebruiken, dan is het beter dat je meerdere pompen in serie zet, zeker met een grote loop.
 
Thanx Freddy,

Ik wil 1x QD3-FSG4 en 1x QD3-MSG4 bestellen.
Wil je dat ik ik een suggestie voor de shop plaats?
Of kan ik de FG4 en MG4 uit de shop bestellen en opmerken dat ik de S versie wil?

Ik ga wat minder snelkoppelingen plaatsen, en zorgen dat ik de lengte van flow niet al te lang ga maken. Ik wilde eerst 'overal' snelkoppelingen maken, en de external rad aan het plafond hangen vlakbij de airco (maximaal 1,8 mtr omhoog).
Ik besef dat het hoog hangen ten koste van een goede flow gaat, toch?
Of zal het niet veel uitmaken of ik de rad op 0,8 mtr hoogte hang of op 1,8 mtr?

Nu ben ik voornemens in ieder geval 2 QC te plaatsen (back of case), en misschien later maximaal nog twee bij te plaatsen, dus dat zal dan de flow niet zoveel beperken.

Nu vroeg ik me nog iets af mbt de mo-ra3;
Met de muurbevestiging komt de rad vrij dicht op de muur. Ik neem aan dat er dan toch genoeg airflow is... waarom zouden ze anders de muurbevestiging bedenken?
Als ik een push doe, aan welke kant zou ik die dan het beste kunnen plaatsen?
Aan de muurzijde (dan zijn de fans uit het zicht...(jammer?) of aan de zichtzijde (en blaast dan richting de muur)... Lijkt mij de eerste, dan blazen de fans de lucht de ruimte in... Lijkt me beter.

Greetz,
 
Nog een vraagje over de liquid:

Wat is je advies om toe te voegen aan de Mayem pure H2O?
Mayhems Ultra Pure H20 - 5 Ltr MD-5LTR-UPH20

De één zegt niets meer er bij doen, de ander zegt PTnuke en een silvercoil.
Hangt dat ook af van de verschillende materialen in de loop?
(koper, acrylic, BP fittings, etc...)... moet ik dan nog iets er in doen als anti-corrosie?

En hoe kan ik het beste de volume van mijn loop inschatten?
(mo-ra3 420, 3x GPU/waterblock/dual pomp plus pomp top + 250 res + ..mtr tubing)
Enig idee hoeveel dat plusminus is?

greetz,

* edited: *

"When using Mayhems Ultra Pure H20 it is recommended that you also use a biocide and inhibitor if needed."
quote van:
https://mayhems.co.uk/mayhems/index.php/products/normal-coolants/mayhems-ultra-pure-h20

Dus deze er bij en klaar?
http://www.highflow.nl/koelvloeistof/toevoegingen/mayhems-biocide-extreme-10ml.html


 
Je kan die idd gewoon bestellen in de shop en aangeven dat je de S versie wilt, dan controleren we het nogmaals.

Hoe hoger je de radiator plaatst, hoe harder de pomp moet werken.

Je kan ook de fans op pull zetten, dat werkt naar mijn idee iets beter (minder deadspot in het midden).
En dan de fans aan de zichtzijde (wel jammer dat je dan de frame van de fans ziet), zodat het de warme lucht de ruimte in blaast.
Dan wordt jouw muur denk ik ook minder snel vies :)
 
Hey Freddy,

Ik ben al weer een stap dichterbij en heb weer e.e.a besteld.
Als ik ga bouwen kom ik er achter of ik de rad op pootjes ga zetten of aan de muur ga hangen,
en ik kom er ook nog wel achter of ik nog bochtjes nodig heb...maar verder heb nu ik alles compleet.

Ik ga voor de Mayem biocide zonder killcoil.
Volgens mij hoef ik zonder het zilver ook niet bang te zijn voor corrosie met de onderdelen die ik heb, toch?

In September verwacht ik wel een build log te starten ;-)

Greetz,
 
Nog één quick disconnect in de nabestelling... dus nog even wachten, maar ik ga toch pas in Oktober de build starten.

Offtopic hier, maar ik kan het niet laten (ik ben nog geen build log begonnen);
ondertussen heb ik in ieder geval de PSU binnen..
FlowerPower (2).jpg

gelijk maar een T-shirtje gemaakt.. lol
T-shirt_FlowerPower.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan