• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Waterkoeling] €1200, intel core i7 920 @ 3.8GHz, GTX 580 SLI, Gigabyte EX58-UD3R

Cubester

New member
Ik ben van plan om eind augustus mijn PC uit te rusten met waterkoeling, aangezien ik dan vakantiewerk heb gedaan. En ik zoek nog wat hulp om de juiste componenten te kiezen.

Ik heb hier en daar wat inspiratie gehaald bij de HAF XL van Kier, maar ik ben niet zeker of de dingen die ik gekozen heb daadwerkelijk voldoen aan mijn eisen.

Ik heb de template afgewerkt, en die vinden jullie hier beneden:

Wat is jouw budget?
Ik had gehoopt om er ongeveer €800 aan te spenderen, maar het budget kan worden opgekrikt tot ongeveer €1200.

Wat is jouw hardware?
Moederbord: Gigabyte EX58-UD3R
CPU: Intel Core i7 920 (Deze wil ik overclocken tot 3.8GHz of misschien zelfs wat meer)
GPU: GTX580 SLI (Ik koop er deze maand 1tje, maar in de winter koop ik mijn 2de kaart. Deze 2de kaart moet dan ook kunnen worden opgenomen in de waterloop.)
RAM: Corsair CM3X2G1600C9
HDD: 2x SAMSUNG HD103SJ 1TB

Welke behuizing heb je?
Cooler Master HAF X

Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
Mijn CPU, moederbord NB, SB e.d. en mijn GPU's

Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
Vooral voor het overclocken en de temperaturen, maar ook omdat het er mooi uitziet natuurlijk.

Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
Ik had gedacht bovenaan een 360 radiator te plaatsen, waar normaal de 200mm fans zitten. En eventueel nog een 120 radiator aan de onderkant van de behuizing. (Ik hoop dat ik hier genoeg mee heb.)

In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:
1. Kies jouw Radiator
EK-CoolStream RAD XT 360
EK-CoolStream RAD XT 120

2. Kies jouw Fans
Xigmatek 120MM XLF-F1253 LED x4

3. Kies jouw CPU block
EK-Supreme HF - Acetal+Nickel

4. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
EK-FC580 GTX - Acetal+Nickel
EK-FC580 GTX Backplate - Black

5. Kies jouw Reservoir
Koolance RP-402X2 Dual 5.25 Bay Reservoir for 1-2 DDC/MCP35X/PMP-400 Pumps
5a. Kies jouw Pomp
Laing DDC-1Plus MCP355 12V​

5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)​
Phobya Laing DDC top - Silver Nickel Edition​

6. Kies jouw Koelvloeistof
Feser One Cooling Fluid - UV RED

7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)

Tygon R3603 - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - Clear

8. Kies jouw Fittingen
Alphacool HF Screw connector 45 G1/4OD revolvable 10mm (3/8 ID - 1/2 OD) - Deep Black 17072

9. Kies jouw toebehoren en accesoires
EK-FC Link GeForce
EK-FC Bridge DUAL Serial

10. Koelpasta, Trechter, Slangknipper, UV lampen, Sleeving Kits etc.
Arctic Silver 5 Koelpasta (12g)
FlexLight SMD Leds - 30x 2mm Leds UV - 60CM
Hier kan ik eventueel nog wat hulp gebruiken, aangezien ik niet echt weet wat ik nog allemaal zal nodig hebben.


Link naar winkelwagen: http://www.highflow.nl/index.php?ta...id=3395&hash=6fee9547e7e5f9217599c238c7c56951
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, dat is bij dezen aangepast.

Wat ik in de eerste post nog ben vergeten te vermelden is dat ik graag een erg stil systeem wil bouwen, dus graag ook wat advies hieromtrent. Zit ik goed met de pomp die ik gekozen heb? (En met al de rest? :p)
 
Ja, dat had ik al gelezen, maar ik meende in een andere thread gelezen te hebben dat de MCP35x erg stil is. Maar het blijkt dat dat dus nog een andere pomp is dan die wat ik gekozen had.

Daarom, mijn excuses en bedankt. :)
 
Ja, dat had ik al gelezen, maar ik meende in een andere thread gelezen te hebben dat de MCP35x erg stil is. Maar het blijkt dat dat dus nog een andere pomp is dan die wat ik gekozen had.

Daarom, mijn excuses en bedankt. :)

Die is ook zeker stil, alleen de mcp655 is nog stiller. Zie het als een i7 920 en een i7 990x, beide enorm snel, alleen de ene nog net wat sneller.
 
Dan zal het de mcp655 worden. Ik heb de slangen en de fittingen ook aangepast, aangezien dit een pomp is met 1/2 aansluiting.

Ik heb wel nog een paar vraagjes.

Heeft de mcp655 ook een pomp top nodig? Zo ja, kan iemand me misschien een goede top aanraden?

Ik ben nog niet helemaal zeker van het reservoir, maar ik wou weten of iemand me kon vertellen of volgend reservoir een goed reservoir is, en of het gebruikt kan worden met de pomp die ik gekozen heb. Want ik denk dat ik dit reservoir wel op een leuke manier in mijn kast kan verwerken.
Danger Den RAD-Reservoir RES-005


Ik wou ook nog vragen of 1 360 radiator genoeg zou zijn om mijn spullen goed gekoeld te krijgen? Want zo enorm veel plaats heb ik niet voor nog extra radiatoren.

Mijn winkelwagentje is ook ge-update, en ik denk dat ik alles heb (reservoir moet nog worden beslist) maar ik zou het enorm appreciëren moest iemand me kunnen gerust stellen dat ik niets over het hoofd heb gezien. (slang klemmen e.d. moeten er ook nog bij.)

Link naar winkelwagen
 
Een top is alleen noodzakelijk voor de MCP655 als slang neemt kleiner dan 1/2" (13mm) ID/binnendiameter.
In jouw geval is dus een top niet noodzakelijk.
Wel altijd aan te raden, daarmee presteert de pomp net iets beter.
Een veel verkochte goede top is die van EK: EK-D5 X-TOP G1/4 Rev.2
Let op dat je dan wel weer 2 extra fittingen nodig hebt (zonder top heb je enkel twee slangklemmen nodig)

Het reservoir is prima, opzich kan elke reservoir, dus check gewoon welke je mooi vindt en in jouw systeem past.

Je hebt nu 480 aan radiator oppervlak, dat moet voldoende zijn voor jouw setup.
Winkelwagen ziet er verder goed uit.
Let er gewoon op dat je per component (radiator, cpu blok etc.) 2 fittingen nodig hebt.
 
Bedankt voor je informatieve post!

Ik denk dat het dan toch nog goed uitkomt met die top, want ik wou eigenlijk toch 3/8" slang nemen. Ik vind dat net wat mooier dan dikkere slangen. Dan zal ik de winkelwagen maar aanpassen, en dan kan ik er in augustus aan beginnen.

Dat het maar snel augustus is. Ik voel me net een kind in een snoepwinkel. :3
 
Bedankt voor je informatieve post!

Ik denk dat het dan toch nog goed uitkomt met die top, want ik wou eigenlijk toch 3/8" slang nemen. Ik vind dat net wat mooier dan dikkere slangen. Dan zal ik de winkelwagen maar aanpassen, en dan kan ik er in augustus aan beginnen.

Dat het maar snel augustus is. Ik voel me net een kind in een snoepwinkel. :3

Helaas is een snoepwinkel een stuk goedkoper
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan