• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Waterkoeling] €1000 euro, AM3 , Crosshair 4 extreme compleet.

Het Danger Denn Tube reservoir is door de keuze van je Koolance Bay resrvoir met pomp combo eigenlijk overbodig geworden.

Ik heb zelf geen ervaringen met bay reservoirs maar dit Koolance reservoir is ontworpen om 2 pompen te kunnen huisvesten en zelfs 2 loops te kunnen draaien.
Aangezien je dit niet nodig hebt en dus waarschijnlijk niet gaat gebruiken is het een relatief dure oplossing.

Misschien is dit reservoir en pomp combo iets om te overwegen.

Dit kost samen 128,- en is zeker net zo krachtig.

Wat natuurlijk heel mooi zou zijn is als je het dual bay reservoir met een slang naar boven op je fill port die op jou case aanwezig is kunt aansluiten.
Dit is ideaal met vullen, maar ik durf even niet te zeggen wat je hiervoor nodig hebt en wat niet omdat ik dat systeem van de HAF niet ken.

Maar nu bedenk ik me wel opeens dat ook een drain punt heel handig (niet noodzakelijk, maar wel handig) is.

Dit kun je heel makkelijk realiseren door op het laagste punt in je loop een T fitting te zetten met een stukje slang en een kraantje (sorry voor de onduidelijke foto wist even geen andere build waar dit te zien was)

hmm ja dan ook deze maar denk dat dit mijn beste waterkoeling toebehoren aankoop is geweest heel veel gebruikt, gaat super makkelijk zonder te morsen of wat dan ook.
 
Worden 2 loops ook niet handig als je (later) de GPU en andere delen er bij ga koelen ?
En bij evt flink overclocken.
Ik koop liever nu iets dat 200 euro duurder is dan dat ik over een jaar een nieuw reservoir oid. moet halen omdat de huidige niet niet meer voldoet.

Zal de tube iig uit het lijstje halen.
 
Uit test is gebleken dat dedicated loops zeer zelden betere temperaturen opleveren.
Als je wilt moet je het maar even googelen er zijn veel sites waar dit uitgebreid aan de orde is gekomen.

Ik heb bijvoorbeeld ook geprobeerd het maximum uit mijn systeem te halen van zowel CPU als GPU's maar de temperaturen waren voor mij nooit het probleem.
Dit terwijl zoals je kunt zien er toch heel wat op 1 loop zit bij mij.

Sterker nog ik heb 2 loops geprobeerd maar dit leverde zelfs inder goede temps op omdat ik mij radiatoren dus ook moest gaan verdelen over die 2 loops.
 
Voordat ik te hard van stapel loop is het natuurlijk wel mogelijk om je eerste optie met het Koolance reservoir en MCP355 pompje te nemen dit is net zo goed als het XSPC res en D5 pomp.

Het is alleen wat duurder en ik vroeg me dus af of het je dit waard was, maar als je de optie om een dual loop of eventueel een 2e pomp erbij plaatsen open wilt houden kun je natuurlijk nog altijd voor je eerste keuze gaan.

(dit kan natuurlijk ook door mocht je het later willen simpel weg een 2e reservoir en pomp te kopen)
 
image.php


Die blauwe pomp die ja daar midden in ziet zitten is slechts een voorbeeld die word niet meegeleverd, daar komt dus onderstaand in.
( http://www.highflow.nl/pompen/laing-swiftech/pompen-1/alphacool-d5-vpp655-single-edition-no-top.html )

image.php


Sommige mensen gebruiken de XSPC alleen als reservoir en hebben dus een andere pomp elders in de kast staan.
Voor mensen die hem wel mooi vonden maar al een pomp hadden zeg maar.
 
Jouw linkje doet het niet, kan je het even checken, waarschijnlijk heb je een wijziging aangebracht, dan is de link code weer iets anders.

Waterkoeling hobby is gelukkig niet zo erg als modelbouw, dat is echt een bodemloze put :p
 
@ Boefmans doorgaans levert een single loop betere prestatie's op omdat al je radiatoren altijd al het water koelen en niet slechts de helft.

@ DutchMicro volgens mij heb je zo alles voor je cpu loop je kunt de 4 PrimoChill slang klemmen nog weg halen je hebt nu enkel de schroef fittingen nodig.

Wel heb ik even gekeken naar een fillport deze kun je in het daarvoor bestemde gat boven in je case zetten dan kun je er aan de onderkant een schroef fitting in draaien met een slang naar je reservoir en aan de buitenkant een stop fitting zodat je je loop kunt vullen via die fillport.
Buiten die 2 fittingen heb je dan enkel nog 2 extra schroef fittingen nodig.
 
Zo die zijn ook toegevoegd.
Die klemmen had ik om de slagen aan de pomp te bevestigen, hoe zit dat precies bij deze pomp, heb ik daar ook nog extra aansluitnippels voor nodig ?

( Geupdate winkelwagen: X )

Updateje: nog even 2 meter zwarte anti knik veer er bij genomen, denk dat dat mooi contrast geeft op de groene slangen.
Voor de prijs hoef je dat ook niet te laten.
http://www.highflow.nl/index.php?ta...id=3913&hash=a9890ba2367bac3a00de3d01fe2995d5
 
@ Boefmans doorgaans levert een single loop betere prestatie's op omdat al je radiatoren altijd al het water koelen en niet slechts de helft.

@ DutchMicro volgens mij heb je zo alles voor je cpu loop je kunt de 4 PrimoChill slang klemmen nog weg halen je hebt nu enkel de schroef fittingen nodig.

Wel heb ik even gekeken naar een fillport deze kun je in het daarvoor bestemde gat boven in je case zetten dan kun je er aan de onderkant een schroef fitting in draaien met een slang naar je reservoir en aan de buitenkant een stop fitting zodat je je loop kunt vullen via die fillport.
Buiten die 2 fittingen heb je dan enkel nog 2 extra schroef fittingen nodig.

Maar de vraag is dus: heeft het zin om twee pompen te gebruiken in een dual bay reservoir voor een single loop?
 
@ Boefmans

weet toch niet hoe lang jou loop is en hoeveel jij moet koelen, voor een cpu only loop niet nee.

Maar heb je een buildlog of maak anders zelf even een topic aan waar je jou systeem in zet met die vraag dan weet je het zo;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan