• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Waterkoeling] € ?? , i7 980X, Rampage III Extreme, 3x 480GTX

kevin1025

New member
Hallo,

Ik heb in een ander topic al wat vragen gesteld, werd me geadviseerd om hier verder te gaan op het gebied van waterkoeling.

http://forum.highflow.nl/f31/nieuwe-pc-advies-please-7684/#post134961

PCCONFIG_2.jpg


Ik zou graag het systeem volledig met water gekoeld willen hebben. Het budget? Ik heb nog even geen idee. Ik zie wel wat er uit jullie reacties komt.

Ik dacht wel aan een top/bottom radiator. Maar verder dan dat ben ik toch niet gekomen.

Ik hoor graag van jullie!:icon_biggrin:
 
Ik heb ook al wat gewerkt aan je waterkoel set-up,
maar ik heb even wat info van je nodig.
Welke blokken wil je bijvoorbeeld hebben voor de GTX480's? Dat is namelijk een heel persoonlijke keuze, je zal toch tegen de kleurstelling en vormgeving aan moeten kijken.
Welke kleur slang wil je hebben? Schroeffittingen of normale met slangklemmen?

Ik zou je ook aan raden 2 loops te maken, en dan een 480 radiator voor de graka's, dit zijn namelijk behoorlijke kacheltjes.
En een 240 voor de CPU en moederbord, misschien zelfs 360 als de case er ruimte voor bied.
 
Ik zou graag wel de thema zwart/rood willen behouden van de hardware(moederbord). De vloeistof groen/buizen groen lijkt me wel vet. Net alsof je met radio actief spul werkt.

Of alles zwart lijkt me ook wel heel erg mooi, maar het groene lijkt me wel bijna 100% zeker. 2 loops hmm, ja zou kunnen, een 480 Radiator? Jeetje, die zijn wel groot hé?

Zelf had ik al uitgezocht dat een bottom radiator (240MM) wel kon. Met een kleine mod, en een top 360 rad zonder mod.
Schroef fittingen lijken mij wel wat mooier.

Het liefst heb ik alles zwart/(rood), of groen.
 
Laatst bewerkt:
570 euro 't stuk voor een gtx480? die kun je ook voor 380 euro kopen dacht ik hoor o0 (bespaard "slechts" 570 euro, kan je dan weer voor je watercooling gebruiken :p)

Ik zou ook voor een silverstone tj07 gaan, heeft meer mogelijkheden voor radiatoren dan een 800d.
Er kan een 360 rad + 240 rad onderin, en dan nog wat leuks bovenin, kan je de boel waarschijnlijk wel binnenboords houden!

Je kan ook gewoon voor 1 loop gaan, maakt kwa temps niet veel uit, dan zeker wel 2 pompen (mcp355 o.i.d.)
voor radiatoren zou ik 2x een XSPC RX240 nemen en dan nog een XSPC RX360 erbij.

Fittings / slangen zou ik 3/8 ID - 5/8 OD nemen, maar maakt ook weinig uit, zou wel 1 doen met een dikke wand, 6mm, dus 3/8ID - 5/8OD of 1/2ID - 3/4OD
Zelf zou ik voor schroef-fittings gaan, zijn makkelijk en betrouwbaar!
 
Laatst bewerkt:
Voor onderin:
IMG_5654.jpg


Voor bovenin, gewoon bij de 2 120mm fans

de 800D kan maar een 240mm onderin, niet een 360 en een 240 ;)

er past zelfs een 480mm en een 240mm onderin een tj07, wordt dan wel beetje krapjes bij die 480mm :p

IMG_0130.jpg
 
Heey!! Dat is nog eens een mooie oplossing!! Haha, geweldig zeg. Moet er toch eens over nadenken. Weet jij toevallig hoe dit zit met cable management.

Want door wat jij nu laat zien ben ik er wel voor gevallen hoor super! Alleen de brandende vraag. Zitten de radiatoren echt vast? Of is dat een domme vraag.

Super kast, ga gelijk even research doen. Opzich zou er boven ook nog wat kunnen ja, maar dat lijkt me misschien wat zinloos aangezien de hele PC volledig met water gekoeld word. Of zeg ik nu wat raars? (Zou opzich nog gewoon in/out-take fans) inkunnen boven.

Zou de voeding ook passen, die ik hierboven opschreef de ST1500. Naast die grote radiatoren.
 
Pfoee, wat is dit allemaal verwarrend zeg, hahahaha. Alvast bedankt, ik ga nog even brainstormen...

Hmmm, dat worden dus 3 radiatoren in totaal, is dat wel nodig? Of worden die 480's echt zo heet joh?! Trouwens, zal wel weer stom klinken dan. Waar gaan de HD's nu en passen die 3 480's er in? Heb er niets over kunnen vinden op internet.
 
De ST1500 past prima bij de 240mm radiator onderin (heb 't net even nagemeten in sketchup):

2ccxs20.png


30a3wd1.png


3 radiatoren is denk ik wel nodig ja, per "component" heb je ongeveer 1.5x/2x een dikke 120mm rad nodig (is een beetje mijn maatstaaf, ligt ook aan welke radiator je neemt, ik zelf vind XSPC hele goede), dus 2x 240mm + 1x 480mm radiator is wel aan te raden

De HDD's kunnen in de 5,25" bays geplaatst worden m.b.v. brackets of HDD houders

Is er trouwens een rede dat je 2x een velocity HDD neemt? je kunt toch ook gewoon 2 samsung F3 spinpoints nemen, aangezien je al een goeie SSD hebt!, bespaard weer wat geld ;) (veel geld, 300 euro ong :p)
 
Nou, zelf dacht ik dat die behoorlijk rap waren, maar als ze inderdaad niet veel schelen met een F3. Dan is die overweging ook wel snel gemaakt.

Maar zouden de 480's (3x) erin passen? Dat is eigenlijk de laatste vraag. Dan word het even afwachten hoe en wat.
Zou je ook een prijsschatting hebben op dit moment? Haha, word een behoorlijk koude kast als ik het zo zie.

EDIT: //Alleen de vraag over de 480's nog even opzoeken, iemand die het weet?
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=145943&highlight=tj07

Werkt dus!
 
Aangezien ik inmiddels met mijn systeem al weer wat verder ben bereffende de koeling adviseer ik, mist je de ruimte hebt om een externe chiller van Hailea aan te schaffen. Je hebt dan geen radiatoren of ventilators nodig. Zorg wel voor 1/2" slangen + bijbehorende koppelingen en een pomp die minimaal 1200 Ltr per uur aankan bijvoorbeeld, Laing D5-MCP655 (Swiftech) Jouw systeem zal behoorlijk veel warmte genereren en als je het wilt overclocken nog meer. Met een Chiller, ik heb zelf de Hailea 500 kan je de temperatuur terug brengen van 55 / 65 graden naar gemiddeld 18 graden overclockt en muisstil.
Kijk voor vergelijking wat mijn systeem is gebruikers naam Gerarddo.
veel succes met je nieuwe speeltje.
 
Prijsschatting, wordt c/a 900 euro denk ik.

Een lijstje van de "basis" producten.

4zx98l.png


De radiatoren kunnen eventueel vervangen worden door Thermochill PA 4.120 en 2x Thermochill PA 2.120, deze zijn net ietsje beter dan de XSPC radiatoren, en prijs verschil is niet erg groot.

Hierbij moet nog een reservoir (ligt aan je persoonlijke voorkeur, of een tube (een cilinder vormige radiator), een mini-res (een kleintje, kan een microres van bijv swiftech zijn, maar kan ook een res/pomp top combo zijn), of een bay-res (een reservoir die in een 5.25" bay gaat)

De koelvloeistof moet er nog bij (kan feser-one kant en klaar zijn, maar kan ook gedestileerd water met een biocide, zoals bijv. PT Nuke).

De fittings en slangen moeten er nog bij, dit is ook weer persoonlijke voorkeur, wel zou ik kiezen voor dikkere slangen (dus met een dikke wand), deze buigen beter (ik bedoel hiermee 3/8 ID - 5/8 OD of 1/2 ID - 3/4 OD slangen, je moet wel de passende fittings erbij halen uiteraard ;))

Vergeet ook niet de fans voor je radiatoren erbij te halen, goede fans zijn Gentle Typhoons, van het merk Scythe

Ook kun je kiezen voor verschillende waterblokken voor je videokaarten, ik zelf vind nickel/plexi mooi (heb zelf ook een ati blok ervan), maar sinds je voor zwart/rood thema gaat kun je ook kiezen voor bijvoorbeeld een acetal blok (preformance is allemaal vrijwel hetzelfde)

Als je voor een enkele loop kiest, zou ik een EK DDC Dual Top gaan (ook mooi zwart voor bij je rood/zwarte thema):
ek-ddc-dual-top-black_front_600.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan