Beste Waterkoelers,
Ik wil een nieuwe hobby en deze hobby luidt: Watergekoelde PC. Ik wil "rustig" beginnen en maak het mijzelf graag gemakkelijk. Ik heb daarom niet alleen tips voor componenten nodig, maar tegelijkertijd ook tips om het mijzelf makkelijk te maken. Denk hierbij aan tips voor kopplingen, aanvullend gereedschap, ed.
Ik heb een Corsair 750D case en dat heeft volgens mij al gelijk gevolgen voor de Top radiator. Een 60mm dikke radiator + fans schijnt te dicht op het moederbord te komen. Ook vind ik de Corsair SP/AP fans met LED verlichting leuk en daar wil ik dus gebruik van gaan maken. Tot slot wil ik in beginsel alleen de GPU en CPU koelen.
Achtergrond:
Budget: Niet echt, maar 750 euro lijkt mij meer dan genoeg;
Hardware: Asus Maximus IV Extreme-z, CPU: i7-2600k, GPU: GTX780Ti, Case: Obsidian 750D, mem: 4x4GB, Voeding: Corsair AX860i.Nog meer relevant?
Koelen: Alleen CPU en GPU;
Waarom: Op zoek naar een nieuwe hobby
Plaats rad: TOP (of adviseren jullie een front (280?) en een top (360?)).
Setup:
- Radiator: Alphcool Nexxos XT45 (vanwege de beperkingen van de 750D);
- Fans: Corsair SP120 - LED;
- CPU Block: EK Supremacy Elite - Intel 115x;
- GPU Block: EK-FC780 GTX Ti - Acetal Nickel;
- GPU Backplate: EK-FC780 GTX Ti Backplate Black;
- Resevoir en Pomp: OK: Hier ben ik de weg een beetje kwijt. Ik weet wel dat ik een Tube wil , maar het is mij wat onduidelijk of ik naast de pomp nu ook een "top" nodig heb. (Waar is deze dan voor nodig?) Ook zie ik dat XSPC een Tube Resevoir/Pomp combo heeft. Lijkt ideaal, of niet? Wat is jullie advies?
- Slang: Feser Tube UV - 1/2" 3/4". Blue
- Vloeistof: Feser One Cooling Fluid - UV Blue
- Fittingen: Ik las op een website over Koolance "Snelkoppelingen". Terug naar mijn opmerking over het mijzelf gemakkelijk maken: DIT LIJKT MIJ DUS IDEAAL . Maar vervolgens zie ik door de bomen het bos niet meer op de website. Heeft iemand een goed advies?
Toebehoren (de belangrijkste zaken voor iemand die van gemak houdt ):
- Slangenknijper: Ja graag;
- Trechter: Ook graag;
- PSU Bridge: Lijkt mij ook handig;
- Spuitfles: Staat op de lijst;
- Reinigingskit: done;
- Koelpasta: Ook op de lijst;
- UV lamp: Deze skip ik even, vanwege het UV licht van de Corsair fans. (of is dit niet voldoende?);
- Sleeves: Skip ik ook nog even, aangezien die voor het grootste deel weggewerkt zitten.
Belangrijke vragen:
- Welke stomme keuzes heb ik gemaakt?
- Wat mis ik?
- Is het verstandig/aan te raden om de ventilatoren in een Push-Pull setup op de radiator te zetten? Of alleen Push of Pull?
- Zie ook boven: Adviseren jullie ook een front rad?
- En ook boven: Advies mbt Push-Pull of Push, of Pull?
- Ik zie dat de GPU block gebruik maakt 1/4. Heb ik dat goed gezien/begrepen? Betekent dat dat ik hier voor andere slangen nodig heb dan de aangegeven 1/2"? Moet dit dan ook in een andere loop? Op een ander Resevoir?
- Ik heb geen "Shrouds" geselecteerd bij de radiator. Waar is dit voor? Is dit te adviseren?
Het boodschappenlijstje:
http://www.highflow.nl/index.php?dispatch=cartlists.details&list_id=9562&hash=316dae1ab5c64623b06d6105f6f214cc
Goed... Ik ben benieuwd Alvast dank voor jullie feedback.
Groet,
MvS
Ik wil een nieuwe hobby en deze hobby luidt: Watergekoelde PC. Ik wil "rustig" beginnen en maak het mijzelf graag gemakkelijk. Ik heb daarom niet alleen tips voor componenten nodig, maar tegelijkertijd ook tips om het mijzelf makkelijk te maken. Denk hierbij aan tips voor kopplingen, aanvullend gereedschap, ed.
Ik heb een Corsair 750D case en dat heeft volgens mij al gelijk gevolgen voor de Top radiator. Een 60mm dikke radiator + fans schijnt te dicht op het moederbord te komen. Ook vind ik de Corsair SP/AP fans met LED verlichting leuk en daar wil ik dus gebruik van gaan maken. Tot slot wil ik in beginsel alleen de GPU en CPU koelen.
Achtergrond:
Budget: Niet echt, maar 750 euro lijkt mij meer dan genoeg;
Hardware: Asus Maximus IV Extreme-z, CPU: i7-2600k, GPU: GTX780Ti, Case: Obsidian 750D, mem: 4x4GB, Voeding: Corsair AX860i.Nog meer relevant?
Koelen: Alleen CPU en GPU;
Waarom: Op zoek naar een nieuwe hobby
Plaats rad: TOP (of adviseren jullie een front (280?) en een top (360?)).
Setup:
- Radiator: Alphcool Nexxos XT45 (vanwege de beperkingen van de 750D);
- Fans: Corsair SP120 - LED;
- CPU Block: EK Supremacy Elite - Intel 115x;
- GPU Block: EK-FC780 GTX Ti - Acetal Nickel;
- GPU Backplate: EK-FC780 GTX Ti Backplate Black;
- Resevoir en Pomp: OK: Hier ben ik de weg een beetje kwijt. Ik weet wel dat ik een Tube wil , maar het is mij wat onduidelijk of ik naast de pomp nu ook een "top" nodig heb. (Waar is deze dan voor nodig?) Ook zie ik dat XSPC een Tube Resevoir/Pomp combo heeft. Lijkt ideaal, of niet? Wat is jullie advies?
- Slang: Feser Tube UV - 1/2" 3/4". Blue
- Vloeistof: Feser One Cooling Fluid - UV Blue
- Fittingen: Ik las op een website over Koolance "Snelkoppelingen". Terug naar mijn opmerking over het mijzelf gemakkelijk maken: DIT LIJKT MIJ DUS IDEAAL . Maar vervolgens zie ik door de bomen het bos niet meer op de website. Heeft iemand een goed advies?
Toebehoren (de belangrijkste zaken voor iemand die van gemak houdt ):
- Slangenknijper: Ja graag;
- Trechter: Ook graag;
- PSU Bridge: Lijkt mij ook handig;
- Spuitfles: Staat op de lijst;
- Reinigingskit: done;
- Koelpasta: Ook op de lijst;
- UV lamp: Deze skip ik even, vanwege het UV licht van de Corsair fans. (of is dit niet voldoende?);
- Sleeves: Skip ik ook nog even, aangezien die voor het grootste deel weggewerkt zitten.
Belangrijke vragen:
- Welke stomme keuzes heb ik gemaakt?
- Wat mis ik?
- Is het verstandig/aan te raden om de ventilatoren in een Push-Pull setup op de radiator te zetten? Of alleen Push of Pull?
- Zie ook boven: Adviseren jullie ook een front rad?
- En ook boven: Advies mbt Push-Pull of Push, of Pull?
- Ik zie dat de GPU block gebruik maakt 1/4. Heb ik dat goed gezien/begrepen? Betekent dat dat ik hier voor andere slangen nodig heb dan de aangegeven 1/2"? Moet dit dan ook in een andere loop? Op een ander Resevoir?
- Ik heb geen "Shrouds" geselecteerd bij de radiator. Waar is dit voor? Is dit te adviseren?
Het boodschappenlijstje:
http://www.highflow.nl/index.php?dispatch=cartlists.details&list_id=9562&hash=316dae1ab5c64623b06d6105f6f214cc
Goed... Ik ben benieuwd Alvast dank voor jullie feedback.
Groet,
MvS