• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoel set uitbreiden met XSPC onderdelen.

Ludwig

Member
Ik ben van plan mijn pc een stuk stiller te maken voor het overklocken want tijden een overklock gaat mijn reference GTX 980 TI veel te veel lawaai maken en er zit veel overklock potentie in wat ik graag wil benutten zonder extra lawaai wat nu wel gebeurd door het overklocken.

Nu vraag ik me af of ik ook niet beter de videokaart met een XSPC waterblock kan koelen want mijn CPU is een raystorm en en zijn soortgelijke waterblocken voor de GTX 980 TI mende ik alleen weet ik zo niet welke ik moet hebben voor de GTX 980 TI dus ik vraag het maat hier.

Ik hoef niet de best koelende gpu block te hebben want een paar graden verschil vind ik niet zo erg als het maar niet om meer dan 20 graden verschil gaat want met 70 graden ben ik al blij omdat de fan van de GTX 980 IT niet meer te horen is.

Ik gebruik verder een dikke dual radiotor van XSPC en een D5 pomp die in een dualbay reservoir zit van XSPC. De cpu is verder een i7 3820 4625 mhz op 1.40v HT aan en word tijden het gamen zo'n 40 graden gemiddeld dit mag door de komst van een gpu block van mij part ook wel 70 graden worden.

Ik hoop dat ik voldoende info heb gegeven voor een goede keuze.
 
Laatst bewerkt:
Dan ga ik fijn voor EK want ik ben het lawaai wel zat.

Dat word dus een EK blockje met backplate.
2 fittingen met een lichte kromming er in of echt helemaal haaks voor 8/10 mm OD slangen.
Extra slang er bij van 8/10 mm, waar van de witte die ik nu ook gebruik.
Nieuw koelwater en deze keer zonder extra toevoegingen zoals kleur 2 liter.

Is trouwens een fillport aan te raden want doe het al jaren zonder omdat er en gat in de pomp/bay dus ik weet niet of het ook nog wat toevoegt.

Is verder demiwater voldoende om de loop te reinigen met wat amoniak er aan toegevoegd?


Edit

Volgens mij is dit alles wat ik nodig ben?
12079573_10206572841612516_5634897923982760271_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je echt snel wilt, kan je overigens ook die van XSPC bestellen, die we hebben we vandaag al op voorraad gekregen :)

Doorspoelen met demi water is prima, een beetje azijn erbij, inweken, en daarna goed uitspoelen met alleen demi/gedistilleerd water.

Als je het makkelijk vullen vindt met de huidige situatie, dan is een fillport niet noodzakelijk.
Een fillport maakt het vullen makkelijker, omdat je gewoon een dopje hoeft los te draaien bovenop jouw behuizing.
Je hoeft dan niet het reservoir los te schroeven en uit te halen.

Lijstje klopt zo.
 
Is mijn oudere pomp aan het kapot gaan want die maakt nu bijna het zelfde geratel als hier.

Nu had ik de pomp al een keer de boel vervangen door een
Laing / Swiftech DDC-1Plus MCP355 12V

Maar deze pomp draaide niet meer na een paar maand en er zat geen garantie op dit merk volgens hwi.
Het gekke is dat de pomp alleen nog maar zijn werk deed als ik ging schudden.

Maar goed hopelijk kan ik nog wat aan het geratel doen van deze oudere dualbay/pomp 750 v1 van xspc?
 
Zojuist eens goed geschud, op de zijkanten en op de kop gehouden maar het blijft helaas. Het is ook erg duidelijk te horen want als ik achter thuis zit hoor ik het nog (deur open) Ik ga maar voor een andere pomp+bay als het niet te verhelpen is.

Dit is mijn eigen film van zo juist.
 
Zijn zit alles zo goed en kan ik het plastic van de pads verwijderen.
12075094_10206609147800148_5984250205203862533_n.jpg


Ik heb namelijk 2 lange pads maar ik weet niet of die nog ergens anders overhen moeten het is geen titan x namelijk
 
Ondertussen ben ik bijna klaar en moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de temperatuur en dat terwijl ik maar 2 fans heb aangesloten op de 240 radiator. De CPU is in idle stand met 1,37v 29-30 graden en de gpu idle op dit moment 25 graden maar de gpu is niet over geklokt op dit moment. Straks maar eens een stress test doen met een zware game.
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond later heb ik nog een extra fan op de 120 radiator gezet maar dat scheelde niet zo veel ik denk hooguit 3 graden voor de cpu en gpu. Tijdens een half uur GTA 5 werd de gpu max 42 graden en de cpu max 53 graden zonder de extra fan.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B eerste waterkoel set voor cpu en vga Advies Waterkoeling Setup 3
B Advies en Hulp gevraagd bij eerste waterkoel set Advies Waterkoeling Setup 5
P Eerste waterkoel set. Advies Waterkoeling Setup 5
M Onderhoud waterkoel set Waterkoeling 15
N Graag wat hulp met dimensioneren van waterkoel capaciteit Advies Waterkoeling Setup 2
P Waterkoel setupje + vragen Advies Waterkoeling Setup 4
Crosshair 4 Extreme-666 NB en ZB waterkoel blok voor Crosshair IV Extreme. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
B [IN-ACTIVE] waterkoel pomp, waterkoel am3 blok, waterkoel 6870 blok Gevonden 1
Crosshair 4 Extreme-666 Waar vind ik NB en ZB waterkoel blok voor mijn Crosshair IV Extreme. Waterkoeling 8
V Kleine waterkoel upgrade Gallery & Build Logs 6
G [IN-ACTIVE] EK-FC480 GTX Waterkoel blok Gevonden 0
F hulp bij waterkoel setje Advies Waterkoeling Setup 16
Freddy Waterkoel uw 'oude' hardware: Super aanbiedingen! HighFlow Computer Cooling Shop 14
M Stoffilter set O11 Dynamic EVO HighFlow Webshop 2
M Push/Pull set-up Waterkoeling 1
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower iFixit Mako Precision Bit Set - Screwdriver + 64 bits HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bokeh nieuw WC set Waterkoeling 20
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8
B Vraag over thermaltake 360 set en cpu fan Waterkoeling 3
Freddy Gratis SC Acrylic Tube set bij bestellingen vanaf €150,- HighFlow Computer Cooling Shop 0
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
M Waterkoeling set voor < 300 euro Advies Waterkoeling Setup 3
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
Maarten/Pine Nieuwe light bar set cablemod HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
I Waterkoeling set voor i7700k+1080GTX ti+MSI Z270 SLI PLUS+Carbide Series Air 540 Advies Waterkoeling Setup 1
C Info componenten custom liquid cooling set Advies Waterkoeling Setup 26
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
S [TKA Waterkoeling set OA Aquastream Aquaero] + Mobo Cpu + Geheugen Verkocht 1
D Watercooling set gezocht Advies Waterkoeling Setup 34
Sw333t [verkocht] AMD set met A6-7400K, MSI A88XI AC, RAM, SSHD en W10 Home Verkocht 1
Sw333t Chieftec MK-35DV Accessory set HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R Waterkoeling set Alphacool Waterkoeling 9
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
Bjorn@demichiel.nl [TKA] XSPC Memory Waterblock | XSPC X79 Rampage IV Waterblock set Verkocht 1
Ahtlon Waterkoeling set voor mijn 900D Advies Waterkoeling Setup 73
C is het mogelijk om met deze set (EK-KIT X360 Performance) 2 x amd r9 290x te koelen Waterkoeling 5
O kant en klare waterkoeling set Waterkoeling 5
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
Freddy Aanbieding: 1x Chieftec BIG Tower met waterkoeling set HighFlow Computer Cooling Shop 0
D3T0X [TKA Waterkoeling set compleet] zie post voor meer info Verkocht 5
J Advies Waterkoeling set (CPU Only) Advies Waterkoeling Setup 3
N Cross Desk, glas sterk genoeg voor Eyefinity monitor set (45kg)? Cases en Modding 6
stefan787 [GEVONDEN] Asus HD7950-DC2T-3GD5 crossfire set Gevonden 1
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
stefan787 [VERKOCHT] Gainward GTX 760 SLI set Verkocht 1
D [VERKOCHT] up/downgrade set(je) mobo-cpu-memory-cooler Verkocht 1
J Eerste water koeling set (800d) Advies Waterkoeling Setup 6
B Advies nodig ivm men eerste waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 8
M Hulp gezocht voor custom waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan