• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Watercooling Setup < -€1000

Hallo Highflowers,

Ik wil eigenlijk me ook eens in het diepe gooien van de waterkoel wereld. Had al een tijdje de smaak te pakken, maar nu moet ik er toch echt aan geloven. Uiteraard ga ik hier ook een moddingproject aan hangen want het is nu echt gaan kriebelen! :p

- Wat is jouw budget? Max €1000,- maar dan moet het ook echt zin hebben om dit er aan uit te geven.
- Wat is jouw hardware? ASUS Maximus IV Extreme-Z, Intel Core i7 2600k, EVGA GTX570 2.5gb, 2x 1TB hdd + 2.5inch SSD
- Welke behuizing heb je? Corsair Obsidian 800D
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen? CPU, GPU, MOBO evt. later Dominator RAM
- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)? Alle drie voorgenoemde.
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen? 360 Top, evt. 240/280 bottem maar als dit niet nodig is zou ik hier graag mijn HDD's Plaatsen.
- En overige informatie die van toepassing kan zijn Hotswap verdwijnt hier komt fancontroller + Bay res.


1. Kies jouw Radiator: Iemand goede 360 Radiator? Evt. XSPC RS240 Black voor benedenetage.
2. Kies jouw Fans: 3x (evt 5x) voor Rad's
3a. Kies jouw CPU block EK-Supreme HF Acetal
3b. Kies jouw GPU block EK-FC570 GTX SE - Acetal+EN Nickel
4. Kies jouw Reservoir Mogelijk??: Koolance RP-452X2 Dual 5.25 Bay Reservoir G1/2 naar G3/8 verloopje nodig??: 2x Bitspower G1/4 Matt Black Multi-Transfer Adapter
5a. Kies jouw Pomp Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen) Mogelijk?? Eerdergenoemde: Koolance RP-452X2 Dual 5.25 Bay Reservoir
6. Kies jouw Koelvloeistof 2x EK-Ekoolant CLEAR premix 1000mL evt. mooie rode kleur vloeistof??
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten) 2x Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - BLACK
8. Kies jouw Fittingen 14x?? 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) EK-PSC Schroeffitting - G1/4 Black Nickel
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin Wat is precies het nut hiervan?

Fancontroller: NZXT SENTRY LX Zoals bij de rig (onderstaand filmpje) in de hotswap gemod + Front Lamptron FC-6 Fan Controller 4x 20W Channels Black
Extra fans:, 1x voor Back, 1x voor Bodem etage

Winkelwagen

 
Laatst bewerkt:
Als 360 radiator kan je met jouw systeem een dikke nemen, zoals de Black Ice SR-1 360, Xtreme 360, XSPC RX360.

Check voor de zekerheid of je de juiste blokken hebt voor jouw videokaart, dat kan je hier doen:
CoolingConfigurator.com

Voor het reservoir/pomptop heb je geen omzetstukken nodig, je kan daarin dus direct de EK schroeffittingen in draaien.

Voor de rest heb je zo een hele mooie set.
Het aantal fittingen is gewoon het aantal componenten maal 2. (behalve de pomp, die hoef je niet mee te tellen als je een top ervoor neemt).

De PSU bridging tool is voor lektesten.
Je kan dan enkel de pomp op de voeding aansluiten en de voeding aanzetten.
Mocht het gaan lekken en het komt op je hardware, krijg je geen kortsluiting ;)
 
- Heeft een dubbele loop zin denken jullie? Wil sowieso een voor een beginnen dus ik koop niet alles in een keer. Black Ice heb ik nu toegevoegd aan het lijstje.
- Iemand nog goede rode vloeistof, liefste die zo min mogelijk troep achterlaat in de loop en blokken.
- Verder nog tips of dingen die je zeker niet moet laten?
- En kan Acetal + Nickel geen kwaad? Dacht wel eens het verhaal te hebben gehoord dat je hier problemen mee zou kunnen krijgen.
- Blokjes heb ik gekeken bij de cooling configurator en deze zou moeten passen. Is hier trouwens ook een backplate voor de GTX570? of zou dit weer niet gaan passen door de 2.5gb versie.
 
Laatst bewerkt:
Met de RP-452X2 kan je twee pompen in serie zetten, dat is wat makkelijker en qua prestaties zal het niet veel schelen.

Gekleurde koelvloeistof kan je prima gebruiken.
Gewoon radiator van te voren spoelen en daarna koelvloeistof niet mengen met andere vloeistoffen.
En dopje van reservoir na 1 week erop doen, zodat er geen stof in de loop kan komen.

Voor de rest veel lezen en kijken hier op het forum bij buildlogs, daar kan je veel info en fouten van andere members uithalen.

Acetal+Nickel is nu geen probleem meer, alles is nu met nieuwe EN nickel.

Helaas geen backplate voor de GTX570.

ps. Link van jouw lijstje werkt niet btw, je hebt de verkeerde gekopieerd, je moet de link helemaal rechts kopieren :)
 
- Linkje is edited.
- Heb je al wel een beetje ingelezen en volg al lange tijd verschillende logs (zo dan niet stilletjes).
- Is Feser One goed, laat deze niet teveel zooi achter in je loop? Daarnaast 1fles clear zat om van te voren te spoelen?
- Moet je voor het Koolance res perse 2 pompen gebruiken? Je zou voor een dubbele loop toch ook evt. een pomp kunnen gebruiken, of zul je hiervoor een 2e pomp moeten aanschaffen?
- Het res is ook in een enkele loop te gebruiken zo te zien. Mis ik verder nog dingen?
 
Vloeistoffen inderdaad nooit mengen, gewoon "puur" houden, dan voorkom je problemen dat het gaat klonten.
Feser One kan je daarom gewoon gebruiken.

Spoelen gewoon met gedistilleerd water, zoals neronick zegt kan je die halen bij de kruidvat.
50 cent per fles, niet duur ;)

Je hoeft niet persé twee pompen te gebruiken, die optie heb je als je nu of later twee pompen in serie wilt zetten.

Ik zou 3 meter slang nemen ipv 2, zodat je eventuele knipfouten kan permitteren.

Voor de rest heb je alles, behalve toebehoren.
 
toegang geweigerd? :(
verder, je mag gerust twee flessen van dezelfde vloeistof samen gieten, 't is toch dezelfde.Wat troep betreft, ik heb die feser nooit gehad, dus daar kan ik niets van zeggen, maar als je er echt wakker van ligt kan je beter voor demi-water + kill coil gaan.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J 1e custom watercooling setup. Advies Waterkoeling Setup 4
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
R nieuwe watercooling setup na 4 jaar Advies Waterkoeling Setup 5
V SLI Watercooling Setup [Budget 1000,- ] Waterkoeling 1
O Setup Voor Watercooling Waterkoeling 18
K Watercooling Setup Waterkoeling 1
O Setup Watercooling ? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
J Advies High-End watercooling setup Socket 2011 Advies Waterkoeling Setup 18
K Watercooling setup: Pentuple setup Advies Waterkoeling Setup 26
B R9-290x system, Advise for watercooling setup please Advies Waterkoeling Setup 0
R Watercooling setup Advies Waterkoeling Setup 1
J Hulp watercooling setup Advies Waterkoeling Setup 75
J watercooling setup mijn eerste ! Advies Waterkoeling Setup 1
Tokke WaterCooling Setup Ivy bridge 3770k Waterkoeling 4
T Watercooling: Iets in de setup veranderen Waterkoeling 3
NielsKorell Heb een watercooling setup samen gesteld(Advies nodig) Advies Waterkoeling Setup 2
P Nieuwe Watercooling setup Advies Waterkoeling Setup 1
P €200,- Core i7 920 watercooling setup Advies Waterkoeling Setup 7
F Mijn eerste watercooling setup Waterkoeling 25
D watercooling setup help Waterkoeling 22
T 1e watercooling setup 800d sli 580 2600k Advies Waterkoeling Setup 31
E watercooling setup Waterkoeling 16
M Advies/benodigheden watercooling setup Advies Waterkoeling Setup 15
R Watercooling setup advies Advies Waterkoeling Setup 2
J Watercooling Setup Advies Waterkoeling Setup 28
K watercooling setup loopt leeg? Waterkoeling 6
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
Ruud hooge temps watercooling, i9 10900k , 2080 super. Waterkoeling 10
YesonSK Alphacool WaterCooling? NVIDIA 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8
P Review watercooling order Advies Waterkoeling Setup 2
F Samenstellingslijst watercooling maken Advies Waterkoeling Setup 23
S New at watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies Watercooling kits 240 rad €250 budget Advies Waterkoeling Setup 4
D Watercooling set gezocht Advies Waterkoeling Setup 34
G [gezocht] watercooling block hdd Gevonden 3
P [ TKA ] Watercooling materiaal ( EK, swifttech, bitspower , cpu , gpu blocks ... ) Verkocht 1
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Parvum Systems L1.0 ATX Watercooling Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
H Custom watercooling - Thermaltake Core p5 - CPU Advies Waterkoeling Setup 7
N Watercooling PC Bouwen Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan