• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

waterblok

vegettokai

Junior Member
eey mischien weer een domme vraag mar ik stap binnenkort over naar een i7 systeem.

asus p6t ix58
intel i7 2,6
6 gb DDR 3 corsair dominator
asus gtx 260 1gb
2 tb HDD Sata

maar nu draai ik nog op een 775 socket nu de vraag kan je een socket 775 waterblok met bevestiging op een 1366 socket monteren ik heb gekeken en die 2 sockets lijken veel op elkaar lijken qua gaatjes voor montage of moet ik gewoon een nieuw waterblok kopen gr johan
 
De gaatjes van 1336 staan net iets verder uit elkaar. Bijna elke fabrikant heeft voor zijn 775 koelblok wel een 1336 mounting gemaakt. Dus dan hoef je alleen een nieuwe mounting te bestellen.

Als je even zegt welk blok je hebt wil ik het wel even voor je op zoeken ;)
 
De gaatjes van 1336 staan net iets verder uit elkaar. Bijna elke fabrikant heeft voor zijn 775 koelblok wel een 1336 mounting gemaakt. Dus dan hoef je alleen een nieuwe mounting te bestellen.

Als je even zegt welk blok je hebt wil ik het wel even voor je op zoeken ;)

Alphacool NexXxoS XP - Socket 775 / 939 / 940 / AM2 dit blok heb ik is officeel voor am2 maar er zat een bevestiging bij in het boekje stond ook voor 775 en pastte maar bedankt hea
 
Alle EK Supreme blokken zijn standaard al geschikt voor 775 en 1366, daar hoef je dus geen extra montage plaat bij te kopen. Dus deze:
EK-Supreme Acetal
EK-Supreme Plexi
EK-Supreme LT - Acetal (775 - 1366)
EK-Supreme LT - Plexi (775 - 1366)

Je hebt dan het populaire blok van Swiftech:
Swiftech Apogee GTZ
Standaard is die geschikt voor 775, wil je het op 1366 gaan monteren, moet je dit erbij kopen:
Swiftech Apogee GTX/GTZ Hold Down plate for Intel i7 - 1366

Of die van XSPC:
XSPC X2O Delta CPU V3 Universal
En dan dit plaatje erbij voor 1366:
XSPC X2O Delta Intel i7 Only Mounting Plate
 
Alle EK Supreme blokken zijn standaard al geschikt voor 775 en 1366, daar hoef je dus geen extra montage plaat bij te kopen. Dus deze:
EK-Supreme Acetal
EK-Supreme Plexi
EK-Supreme LT - Acetal (775 - 1366)
EK-Supreme LT - Plexi (775 - 1366)

Je hebt dan het populaire blok van Swiftech:
Swiftech Apogee GTZ
Standaard is die geschikt voor 775, wil je het op 1366 gaan monteren, moet je dit erbij kopen:
Swiftech Apogee GTX/GTZ Hold Down plate for Intel i7 - 1366

Of die van XSPC:
XSPC X2O Delta CPU V3 Universal
En dan dit plaatje erbij voor 1366:
XSPC X2O Delta Intel i7 Only Mounting Plate

haha oke maar ik denk dat ik t anders ga oplossen ik maak van een plexiplaat een bovenstukje op maatwaar de fittingen door passen en dan maak ik er gaatjes in en zet deze vast met schroefjes zou dat werken gr
 
denk dat dat wel werkt. of je neemt de maten op en je koopt een plaatje roestvast staal en laat het waterstralen/lasercutten..

kan ook maar ik heb nog een plexiplaat van 30 bij 40 cm liggen dus daar kan ik m uitsnijden en dan boren en gaatjes maken dat komt mischien wel goed ik wil eigenlijk gewoon als je het waterblokje hebt deze vast zetten onder de plexiplaat en die nplexiplaat lang en breed genoeg maken om hem dan vast te zetten op mn mobo maar ik denk als ik alleen 4 d=staafjes dat die afbreken of nog tips hoe ik dat kan doen
 
Is zo'n plexi-oplossing wel stevig genoeg vraag ik me af? Ik heb zo m'n twijfels.

ja ik weet t niet maar veel waterbloks zijn ook van plexiglas dusja maar ik denk als je hem goed vast schroeft met een ringetje erdoor dan kan dat denk ik wel lukken eventueel nog tips ik ga als ik dit pctje bouw ook een buildlog op het forum zetten gr johan
 
De blokjes zelf zijn van acrylglas ja.., mar die worden wel degelijk gemount, met rvs..niet met plexi.

Jouw oplossing komt op mij over alsof je het feitelijke blokje vast wilt klemmen tussen een plexi afdekking en je moederbord... Dat gaat natuurlijk niet zo maar werken, dat buigt, barst en breekt met alle gevolgen van dien...

Misschien begrijp ik je opzet wel gewoon helemaal verkeerd, dan daarvoor alvast m'n excuses.
 
De blokjes zelf zijn van acrylglas ja.., mar die worden wel degelijk gemount, met rvs..niet met plexi.

Jouw oplossing komt op mij over alsof je het feitelijke blokje vast wilt klemmen tussen een plexi afdekking en je moederbord... Dat gaat natuurlijk niet zo maar werken, dat buigt, barst en breekt met alle gevolgen van dien...

Misschien begrijp ik je opzet wel gewoon helemaal verkeerd, dan daarvoor alvast m'n excuses.

ja je begrijpt t goed maar ik heb nog metalen holle pennen liggin die in in het acryl vastzet in de gaatjes en maak als het ware vast met schroefjes in de socket gaatjes en dat hoort na mijn idee te werken ik hb t gezien bij een vriend van mij en dat werkte wel en daar komt eiglijk mn idee vandaan maar als jij eventueel nog tips hebt zeg je t maar he ik moet nu naar school gr johan
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Alphacool Core 1 CPU waterblok, alle versies uit voorraad leverbaar HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
K Waterblok voor Gigabyte Aorus 2070 super HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P GPU waterblok voor MSI RTX 2080 Super gaming X trio Waterkoeling 3
U Lelijke GTX 1080 waterblok advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
vincent swifttech waterblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
PlayGamble Waterblok Advies Waterkoeling Setup 5
J vraag over de in en uitgang van een Alphacool GPU waterblok HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Hightower Bitspower titan x pascal waterblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
R ASUS ROG MAXIMUS VIII EXTREME/ASSEMBLY Waterblok Hardware & Software 6
J Hoe waterblok schoonmaken? Waterkoeling 2
Bjorn@demichiel.nl XSPC GPU Waterblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
the_cyberspace Bitspower VGA waterblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
Tath Bitspower waterblok voor de EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked ACX Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
melchiortheijs [VERKOCHT] Msi gtx670 oc met ek waterblok Verkocht 7
R Extra radiator - nieuwe pomp - en GPU waterblok Advies Waterkoeling Setup 1
Source Is een waterblok aan te passen (koper) Waterkoeling 5
Traxtorm EK-FC7990 Waterblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
T Waterblok installatie AMD Gpu Waterkoeling 3
cederieck [VERKOCHT] XFX HD 6970 Met waterblok en luchtkoeler Verkocht 1
D [IN-ACTIVE] Asus rampage 3 extreme waterblok (EK-FB RE3 - Nickel) Verkocht 0
D [CLOSED]asus rampage 3 extreme + waterblok +org. koelblok + i7-930 +12gb vengeance Gesloten 2
webdesigner EK GPU Acetal waterblok voor ASUS GTX580 DirectCU II HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
sir serial Oud type EK 680 waterblok Waterkoeling 3
ChillPascal [IN-ACTIVE] High end GPU incl Waterblok Gevonden 0
P Waterblok 'schoonmaken'' Waterkoeling 5
Sw333t Aluminium reservoir/rad combinatie met waterblok met koper Waterkoeling 18
P Mosfet waterblok, met koelpasta of thermalpad? Waterkoeling 2
R [IN-ACTIVE] GTX 295 dual pcb waterblok Gevonden 15
W Club3D 6950 Coolstream waterblok probleem Waterkoeling 6
M Waterblok in en uit verkeerd om Waterkoeling 5
z999 Waterblok voor een 5870? Waterkoeling 3
z999 [GEVONDEN] Waterblok, of een normale koeler voor de 5870 Gevonden 4
C asus gtx 670 DCII waterblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
J Welke CPU waterblok? Waterkoeling 5
boefmans [IN-ACTIVE] graka Inc waterblok Gevonden 2
Sanders [VERKOCHT] EVGA GTX580 + Waterblok Verkocht 3
arwin74 [CLOSED] gtx 470 + bp waterblok Gesloten 7
K waterblok voor de Asus rampage formula x48 Waterkoeling 4
H Waterblok voor Radeon HD6670 Waterkoeling 4
z999 [Cancelled] Videokaart incl waterblok Gevonden 2
R 9800 GTX+ (EK Waterblok) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
dark viper zwolle [IN-ACTIVE] gtx 295 singel pcb waterblok Gevonden 0
U gtx 580 lightning waterblok Waterkoeling 14
P waterblok voor de Asus engtx570 dcii/2dis Waterkoeling 4
M EVGA gtx 580 3gb waterblok Waterkoeling 1
S Gigabyte GV-N550OC-1GI GTX550 Ti 1GB Waterblok Waterkoeling 1
L am3/am3+ Waterblok Waterkoeling 2
dark viper zwolle [IN-ACTIVE] waterblok voor de gtx295 singel pcb Gevonden 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan