• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterblock voor sapphire 5850 vapor x

Asphiax

New member
Hallo allemaal,
Ik heb net een 5850 vapor x op de kop kunnen tikken maar als ik op de cooling configurator van ek kijk voor het waterblock dan geeft hij aan dat ik een waterblock nodig heb voor een 5870.
Heeft er iemand ervaring mee? Is dit juist?
Grt
Asphiax
 
Dit kan inderdaad juist zijn de Vapor X heeft een andere pcb waar de blocks van de 5850 dus niet op passen :S


De bovenste kaart is een HD5850 met een reference PCB de onderste is je Vapor X en zoals je ziet zitten de connectors en dergelijke op een andere plaats^^

Compare.jpg
 
Hey Homienator,
Thanks for the reply!
Hoe "vertrouwenswaardig" is die coolingconfigurator?
Ik bedoel tis toch wel weer 90 eurie, en om hem gelijk weer met 30 punten verlies weg te moeten doen ...
Grt
Asphiax
 
Die cooling configurator is 100% accuraat.
Voor EK blokken dan! :) Dat wil niet zeggen dat een ander merk er niet toevallig een van heeft.
Hoewel je voor 75% van de gevallen ervan uit mag gaan dat dat niet het geval is, en voor de Vapor-X variant van de 5850 denk ik dat al helemaal.
 
Helaas !!!
Het past niet! het waterblock is net niet ver genoeg uitgefreest om over wat condensators (ik geloof dat het condensators zijn) te vallen.
het pcb is net afwijkend van wat er op het internet staat. minimale afwijkingen maar toch genoeg om niet te functioneren.
ik zal het laten zien.
dit is de afbeelding vanaf het internet
348purm.jpg

2m7tcm8.jpg

ik heb cirkels gezet over waar de afwijkingen zitten. Het gaat om de 2 cirkels aan de linkerkant. de meest rechtse van de 2 is waar het waterblock direct op vastloopt, maar ook al zou die er niet zijn dan zou de rest van het block nog op de meest linkse cirkel vast lopen.
bij elkaar zo'n 300 eurie die niet functioneerd nu !!!!!!
enig idee iemand ?
grt
Asphiax
 
Reactie EK Waterblocks :
Subject: RE: 5850 V2 waterblock does not fit
Hello, I m sorry but this PCB differs from one on our cooling configurator, although same card is in question.Sapphire is know for changing PCB and we cant be responsible for blocks not to fit on changed PCB, that is why we publish photos of PCBs as well. Please contact your reseller and try returning block.
Lep pozdrav/Best regards/MfG/Cordialement

wat ze alleen niet begrijpen is dat ik de GPU besteld heb omdat zij er een waterblock voor hadden volgens de configurator.
Als ze er geen andere passende WB hebben schiet ik met het terug brengen van de wb's geen zak op omdat ik dan met een GPU zit waarop geen WB past.
De Cooling Configurator is dus niet 100% correct en als het niet klopt kan je nergens op terug vallen.
Mooi verhaal ! (van EK)
 
Laatst bewerkt:
Nee er is gewoon 1 richtlijn,GEEN reference kaart GEEN Lc block! (zonder iets aan te passen)

Ik las dat jij een vaporX heb, ah daar zit je probleem.
Gewoon alles terug op lucht gooien en die 2 kaarten verkopen, en dan 6000 serie kaarten kopen die nog zeer goed in reference uitvoeringen tekoop zijn.
 
heb al diverse mailtjes uitstaan bij afuture en sapphire. het kan toch niet zo zijn dat ze een pcb (zelfs non-reference) aanpassen zonder de community ervan op de hoogte te stellen. heb een maatje van me gebeld en hij heeft wel een 5850 vapor-x met de juiste pcb layout.
dus er zijn verschillende pcb layouts binnen 1 product, als ze die nou ff V2 ofzo hadden genoemd ...

maarje, al doende leert men toch ...
De vapor-x is weer rond de 200 eurie en misschien kan ik hem dus verkopen zonder veel verlies.
maar dan zit ik nog wel met de 5870 V2 waterblocks ...
 
Heeft die vriend van je ook waterkoeling?
Anders ruil jullie kaarten misschien? Is alles opgelost.

Ik vraag me sowieso af waarom je een nieuwe Vapor-x kaart koopt als je de luchtkoeler eraf haalt, want dat is net het sterke punt van de Vapor-x versie.
 
Ik zal hem eens pingen over de kaarten ruilen, misschien wel een idee.

Had de Vapor gekocht omdat het een goede aanbieding was (30 euro onder marktwaarde) en ik denk dat als ik de kaarten ooit ga verkopen juist die goede koeler deze kaart ff wat interessanter zal laten lijken dan een standaard 5850.

Ik kan een andere GPU kopen voor de waterblocks maar ben nu niet zeker welke een reference PCB hebben of niet. Is er een database ergens waar deze snizzle in staat? Ik kan die info namelijk zelfs niet op de site van sapphire vinden!

Wat me eigenlijk het meeste dwars zit is dat ik dagen bezig ben geweest met uitzoeken, vergelijken, uitpluizen en ontwerpen en dat ik toch nog zo me kop stoot.

Life as a n00b................ Zuigt !!!!

Asphiax
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L Waterblock voor de Sapphire Radeon HD 6950 1Gb Waterkoeling 2
D Waterblock voor am4 amd socket Waterkoeling 5
AQuAKiNG waterblock voor gtx 970 hof HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Tath Bitspower waterblock Acrylic voor EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N AIO waterblock gezocht voor MoBo ASUS P5QD Turbo (of waterblocks voor MosFet, SB & NB Waterkoeling 3
D Zoekt waterblock voor Gigabyte GTX 780 windforce Waterkoeling 1
D waterblock voor MSI Z87I Gaming AC Waterkoeling 2
E xspc waterblock voor 1150 haswell cpu Waterkoeling 2
R EK mosfet waterblock voor VI gene HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A waterblock voor deze grafische kaart MSI N660-TF-2GD5/OC Twin Frozr III GeForce GTX HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Dave-V Vraagje Over Waterblock Voor Club 3D radeon HD6870 Coolstream Edition! Waterkoeling 11
Legendary1985 Waterblock voor MSI GTX680 4GB Twin Frozr Waterkoeling 2
dave-firsttimer:) [VERKOCHT] Koolance MB+mosfet waterblock voor ASR4E + Koolance CPU waterblock Verkocht 3
M Waterblock voor GTX 550 NVIDIA 7
D3T0X Bitspower GPU Waterblock voor gtx 570/580 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S CPU waterblock voor 2500k Waterkoeling 5
D3T0X CPU waterblock voor OC i7-2600K Waterkoeling 4
D Waterblock voor Intel bord DP55SB Waterkoeling 2
B [INACTIVE] Waterblock voor 8800 GTX Gevonden 0
P [INACTIVE] Waterblock voor Asus Formula III Gevonden 5
M waterblock voor Gigabyte EP45-UD3 Waterkoeling 2
E voor welke socket is deze waterblock ?? Waterkoeling 5
T Waterblock voor NVIDIA PNY Quadro FX 1800 Waterkoeling 3
X waterblock voor 775 gebruiken voor 1366 Waterkoeling 10
B Waterblock voor 2600XT Hardware & Software 3
M Waterblock for Asus ROG strix RTX 3090 TI OC edition LC Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 bykski waterblock rtx 3090fe Gallery & Build Logs 4
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
R Alphacool 4080 Trinity waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
D omboren waterblock gpu Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 Bitspower waterblock nvidia rtx3090fe Waterkoeling 4
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R RTX 3060ti waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Barrowch M Series Reactor CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Ryzen AM4/ AM3/ Intel 115x / 1200 / 2011 / 2066 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Barrow Nvidia RTX 3080/3090 LRC 2.0 RGB Graphics Card Waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R INNO3D RTX 3090 Gaming X3 waterblock Waterkoeling 1
J GPU niet gedetecteerd na installatie waterblock Problemen & Oplossingen 3
O Probleem installeren EK cpu waterblock Waterkoeling 3
Bl4ckj4ck666 Barrow Antec p120 crystal waterblock Waterkoeling 51
Jason BarrowCH OLED CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Integrated 17W PWM Pump HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D waterblock rtx 2070 Waterkoeling 1
J Gpu waterblock niet helemaal vol Waterkoeling 4
foxbuster [TKA] EKWB Waterblock Verkocht 1
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
A Msi radeon rx470 gaming x 8gb waterblock? Waterkoeling 1
XenoMorpH Asus 970 Strix waterblock gezocht Gevonden 0
DBRichard [VERKOCHT] Swiftech Apogee XL2 CPU Waterblock with Iris ALED controller Verkocht 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan