Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Wat voor water kan ik nu eigenlijk in me waterkoeling set-up gebruiken?
Ik weet dat ik geen kraan water kan gebruiken. Maar bij de lokale supermarkt zag ik gedeminiraliseerd water staan, kan ik dit wel gebruiken?
Gemineraliseerd of gedestilleerd water van de supermarkt kan je idd voor je waterkoeling gebruiken. :023:
Gebruik dan wel een toevoeging tegen algvorming, zoals een silver coil of dead water van iandh. Als je aluminium en koper samen in een waterkoel set hebt zitten, gebruik dan een toevoeging waar etheenglycol door zit, zoals de feser corrosion blocker.
Tussen de verschillende merken gemineraliseerd water en gedestilleerd water zijn er wel bepaalde zuiverheidsverschillen. Gedestilleerd water kan bv meerdere malen gedestilleerd worden. Maar die verschillen in zuiverheidsgraad zijn voor een waterkoelset niet zo boeiend. Al die verschillende merken en/of dubbel of driedubbel gedestilleerd zijn icm met de bovengenoemde toevoegingen zuiver genoeg om algvrij te blijven.
Bedankt voor de duidelijkheid, ik bedoel niks slechts ten opzichten van highflow, maar heb de laatste tijd wat vaker moeten hervullen, en dan wordt het toch een dure boel, vooral omdat je het bij de kruidvat voor 50 cent/l kan kopen.
ik draai hier op kruidvat water en nog geen hinder van ondervonden... zelfs zonder additieven heb wel een kill coil klaar liggen voor als mijn loop terug volledig in orde is
Greetz B0B0