• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Water Koeling voor mijn computer Wat is het beste.

spacecabbie

New member
Hoi graag zou ik een advies willen over welke waterkoeling set ik het beste kan kopen.
Ben echt gewoon op zoek naar een lijst met producten die ik moet bestellen.

system:
Mainboard : Asus Rampage III Extreme
Chipset : Intel X58
Processor : Intel Core i7 Extreme 990X @ 3466MHz
Physical Memory : 12288MB (6 x 2048 DDR3-SDRAM )
Video Card : NVIDIA GeForce GTX 590
Hard Disk : KINGSTON SV100S2256G ATA Device (256GB)
Hard Disk : ATA OCZ-REVODRIVE3 X SCSI Disk Device (240GB)
Cast: tj-07 (SilverStone Technology Co., Ltd.- TJ07)

Ik zou dan dus 2 koelingen willen draaien 1 voor cpu geheugen northbridge en 2 voor gpu
Ik wil graag in de set flow indicatoren en wil een display in de case die alles meet temp flow etc etc liefst touchscreen.

Graag hoor ik welke onderdelen het beste gekocht kunnen worden tevens welke vloeistof het beste is.
 
Het loont om alvast zelf het een ander door te nemen, zodat je begrijpt welke producten we bedoelen als we jouw een advies geven.

Daarom is het aangeraden om eerst dit even goed door te lezen:
http://forum.highflow.nl/f6/waterkoeling-59/Waterkoeling?



In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van EK passen op jouw videokaart: www.coolingconfigurator.com)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving

Je kan dan in jouw topic een link plaatsen naar jouw winkelwagen, wij kunnen je dan tips geven wat er verbeterd kan worden.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
Hoe kan ik een link maken naar een winkelwagen?
 
Probeer zelf Est eens een lijst op te stellen, dan gaan we je daarna verder helpen. Waarom wil mediaal loop trouwens, meestal is het qua koeling efficiënter om single loop te gaan.

werd me geadviseerd omdat gpu de cpu dan alltijd hoger houd qua temp gpu will niet lager dan 40 ? en een cpu kan best op 30 draaien.

dus single loop is temp altijd hoger althans zo is mij uitgelegt.

Veder zelf een lijstje maken houd in dat ik toch het verkeerde kies ik wilde graag gebruik maken van de expertiese van did form om een kant en klaar lijstje te krijgen van de beste spullen.
 
Met een single loop red je het prima, met een 480 radiator onderin de TJ07.
Dual loop presteert wel beter, maar prijs/kwaliteit verhouding is niet zo gunstig.
Maar als je beste van beste wilt en je de mogelijkheid hebt om met geld te smijten, dan kan je inderdaad beter een dual loop nemen :)
Je kan dan bijvoorbeeld een 240 radiator voor de GPU doen en een 360 radiator voor de CPU.
Maar dan heb je dus alles dubbel nodig (2 pompen, 2 reservoirs, dubbel aantal fittingen etc.) en kom je gauw tegen 1000 euro.

Voor de rest is de keuze vooral op basis van smaak, wat je mooi vindt.
Daarom raden we je aan om zelf jouw lijstje samen te stellen en dan hier te plaatsen.
Eventuele fouten/verbeteringen kunnen we je dan aangeven.
 
gpu de cpu dan alltijd hoger houd qua temp gpu will niet lager dan 40 ? en een cpu kan best op 30 draaien.

Kan, maar hoeft niet altijd :) bij mij liep m'n CPU hoger als GPU.
res => pomp => rad 1 => CPU => GPU => rad 2 => res.
Hierin liep m'n GTX570 koeler als m'n i7 920 (beide oc-ed)
(tijdens potje gamen in BF3 CPU 50-53 graden en GPU 45-47)

Ik ben nu ook bezig met een dual loop, omdat de flow van m'n rasa cpu block niet echt denderend is, waardoor je ook een mindere flow krijgt door je GPU..

Het was kwa temp niet nodig, maar ik doe het gewoon ja omdat het kan :)
 
Met een single loop red je het prima, met een 480 radiator onderin de TJ07.
Dual loop presteert wel beter, maar prijs/kwaliteit verhouding is niet zo gunstig.
Maar als je beste van beste wilt en je de mogelijkheid hebt om met geld te smijten, dan kan je inderdaad beter een dual loop nemen :)
Je kan dan bijvoorbeeld een 240 radiator voor de GPU doen en een 360 radiator voor de CPU.
Maar dan heb je dus alles dubbel nodig (2 pompen, 2 reservoirs, dubbel aantal fittingen etc.) en kom je gauw tegen 1000 euro.

Voor de rest is de keuze vooral op basis van smaak, wat je mooi vindt.
Daarom raden we je aan om zelf jouw lijstje samen te stellen en dan hier te plaatsen.
Eventuele fouten/verbeteringen kunnen we je dan aangeven.

Dual loop is zeker niet altijd beter: als je bv 2x 240 rads hebt en twee 35x pompen, kun je de boel beter in serie zetten dacht ik. Als je een caselab kast pakt met 4 480 rads en 2x 35x pompen in serie, ja dan :)

Btw mijn 2500k op 4.6 GHz komt zit op full load op 45 tot 50, mijn gpu tegelijk op full op 37 (gtx580).... Ik krijg dezelfde Temps als ik de gpu of CPU apart stress.
 
Dan maar ff een lijstje:
Winkelwagens :: temp - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Even voor de duidelijkheid dit is gebaseerd op wat ik zo al gehoort heb wat goed is en de std set van highflow. Voorlopig baseer ik het even op single loop dan kijk welke temps en breid ik het eventuweel uit mijn doel is pc std op max 40 graden.

Dus niks staat vast. De resv met pomp en display is gekozen omdat het de display heeft wat ik wil er schijnen betere tezijn of los samen te stelen graag hoor ik welke.

De vloeistof hier wil ik absoluut niet op besparen ik hoorde dat er ook vloeistoffen zijn die niet geleiden ? ik heb deze gekozen omdat ze in de zetjes staan van de shop zelf slang maat geen idee dus niet gekozen nog.

Voor de fans wil ik ook graag de beste qua koeling/stilte ik zag die delta's maar die zijn niet erg still hoor ik.

Zo maar ff doen we zo wel volgende ronde.
 
Je hebt zo al een prima basis.
Alleen de radiator die je hebt gekozen heeft een hoge dichtheid lamellen, je kan daarom beter fans gebruiken die hogere airflow hebben.
Fans vanaf 1500RPM bijvoorbeeld, dan presteert de radiator veel beter.

Wil je liever een stillere PC, ook tijdens het gamen/benchmarken, kan je beter de Black Ice SR-1 480 of de XSPC RX480 radiator nemen.
Dan kan je de huidige fans in jouw winkelwagen blijven gebruiken.

Koelvloeistof van Feser is prima en bevat alles wat je nodig hebt.
 
Je hebt zo al een prima basis.
Alleen de radiator die je hebt gekozen heeft een hoge dichtheid lamellen, je kan daarom beter fans gebruiken die hogere airflow hebben.
Fans vanaf 1500RPM bijvoorbeeld, dan presteert de radiator veel beter.

Wil je liever een stillere PC, ook tijdens het gamen/benchmarken, kan je beter de Black Ice SR-1 480 of de XSPC RX480 radiator nemen.
Dan kan je de huidige fans in jouw winkelwagen blijven gebruiken.

Koelvloeistof van Feser is prima en bevat alles wat je nodig hebt.

Ok de fans die ik nu uitgekozen hebt zijn id de betere qua stillte airflow verhouding? dan vervang ik de radiator voor de ice
 
Er zijn betere, bijvoorbeeld de Scythe Gentle Typhoon fans, die komen beter uit de testen, maar zien er wel anders uit (smaken verschillen).

Wat je ook kan doen is snellere fans nemen en een fan controller erbij nemen.
Als je aan het internetten bent of aan het werk, dan kan je de fans zachter laten draaien en heb je zo ook geen last van lawaai.
Ga je gamen/benchmarken, draai je de fans harder.
Dan hoor je die waarschijnlijk niet omdat je muziek harder aan hebt staan of je neemt het voor lief :)
 
Er zijn betere, bijvoorbeeld de Scythe Gentle Typhoon fans, die komen beter uit de testen, maar zien er wel anders uit (smaken verschillen).

Wat je ook kan doen is snellere fans nemen en een fan controller erbij nemen.
Als je aan het internetten bent of aan het werk, dan kan je de fans zachter laten draaien en heb je zo ook geen last van lawaai.
Ga je gamen/benchmarken, draai je de fans harder.
Dan hoor je die waarschijnlijk niet omdat je muziek harder aan hebt staan of je neemt het voor lief :)

Winkelwagens :: temp - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Ben voor een mix gegaan de hooge rpm Scythe fans met fan controller heb ook cpu block toegevoegt geheugen zal ik die mij koelen en de northbridge ?
 
Jouw link werkt niet, heb je de juiste link gekopieerd en geplakt (de rechter op de pagina en tussentijds de winkelwagen niet wijzigen, of anders weer opslaan en nieuwe link maken).
 
ik had graag nog wat info over de cpu en gpu blocken die ik gekozen hebt zijn dat id de beste ?

ik twijvel over: Koolance Reservoir/Pump, RP-1005 Black is dat ding ook goed ziet er leuk uit maar tja weet niet vind em wat goedkoop dan is het vaak troep

update van link northbridge toegevoegt mem hoeft niet denkt ik dat kan later nog met dual loop.
Tja slangen dat weet ik het echt niet.
 
GPU blok en pomp/reservoir combo kan je erin laten, dat is goed kwaliteit.

CPU blok is ook goed kwaliteit, maar je hebt betere --> Supreme HF.
Dat is het high-end blok van EK.

NB en MEM waterkoelen is niet noodzakelijk, dat is meer voor het oog.

Neem een kijkje in ons buildlog&gallery subforum, kijk wat andere mensen hebben en check wat je mooi vindt ;)
 
GPU blok en pomp/reservoir combo kan je erin laten, dat is goed kwaliteit.

CPU blok is ook goed kwaliteit, maar je hebt betere --> Supreme HF.
Dat is het high-end blok van EK.

NB en MEM waterkoelen is niet noodzakelijk, dat is meer voor het oog.

Neem een kijkje in ons buildlog&gallery subforum, kijk wat andere mensen hebben en check wat je mooi vindt ;)

Winkelwagens :: temp - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Jezus jij bent snel.. goed cpu block vervangen. neem toch wel graag NB mee denk ik kan het kwaad ?

tja looks doen me niet zoveel is ook een dichte kast heb toen de verkeerde tj besteld dus geen zijpanel als ik die nou wel had dan was het nog de moeite maar nee gaat me meer om stilte en goede koeling. Neemt niet weg dat daar wel en paar gave sets staan al is het niet mijn ding :)
 
Het kan inderdaad geen kwaad.

Voor het GPU blok, kan je eventueel deze nemen, die is namelijk op voorraad, dan kan je jouw set binnen 1 dag in huis hebben (de rest is ook op voorraad):
EK-FC590 GTX - Nickel

Een backplate erbij kan ook nog:
EK-FC590 GTX Backplate - Nickel plated


Als slang kan je een tussenmaat nemen van de populaire 3/8"ID en 1/2" ID slangen:
DangerDen DD-TFC Tubing 3/8 ID - 5/8 OD - UV Silver
Aan 3 meter moet je genoeg hebben.

Fittingen die daarbij passen:
10MM (3/8 ID - 5/8 OD) Feser Schroeffitting - G1/4
10 stuks heb je nodig.

En 45 graden adapters zijn ook altijd aan te raden, 1 of 2 pakjes van deze bijvoorbeeld:
TFC - High Flow 45 Angle Rotary Adapter M/F G1/4 (4 pack)

Aan te raden accessoires:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
N Water koeling oplossing voor een AMD 7 Advies Waterkoeling Setup 3
P advies gevraagd voor water koeling Advies Waterkoeling Setup 4
T Tips betreft R9 290 water koeling / evt air Waterkoeling 4
J Eerste water koeling set (800d) Advies Waterkoeling Setup 6
WiSK NCase M1 (mini ITX, 12 liter, water koeling, fab Lian Li) Cases en Modding 20
reclamations Water koeling advies Advies Waterkoeling Setup 6
1 Water koeling Recom evo power station 300 euro budget Advies Waterkoeling Setup 10
J Water Koeling Case Advies Waterkoeling Setup 1
N Water koeling hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 6
M Vraag over SLI water koeling Waterkoeling 12
I Meerdere vragen betreft water koeling en fan control Advies Waterkoeling Setup 10
T advies water koeling Advies Waterkoeling Setup 1
armindo35 advies water koeling 2600k Advies Waterkoeling Setup 2
H Eerste keer water koeling advies/benodigdheden Advies Waterkoeling Setup 11
Sw333t [VERKOCHT] (Water)koeling verkoop Verkocht 24
Sw333t [VERVALLEN] (Water)koeling verkoop Verkocht 10
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D EK Water Blocks EK-Quantum Kinetic TBE 160 DDC PWM D-RGB - Acetal Te Koop 1
LoyalFoxx Mystic Fog | EKWB | houdbaarheid en gedestilleerd water Waterkoeling 2
R Water cooling Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Magnitude sTRX4 Water Blocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
Jason Bitspower Water Tank Hexagon 34 With RGB - BP-WTH34AC-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
Agokas79 Agokas79/Angelo kasiaris/First sff water-cooled pc. Waterkoeling 2
Jason EK-Classic GPU Water Block Strix RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
Thim geen water circulatie. Waterkoeling 12
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Thim CPU water blok Waterkoeling 1
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Singularity Computers - Arterial Dual 560mm Water-Box HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Classic GPU Water Block RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
biopunk Suggestion: Bitspower air-exhaust (automatic) and water-exhaust fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Jason EK-Quantum Vector RX 6800/6900 D-RGB Water Block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Classic VGA Water Block for GeForce RTX 3080 & 3090 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 90
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
D Lektesten, pomp laten draaien voor water circulatie en vullen Waterkoeling 19
V Water Block for Aorus 2070 Super? Waterkoeling 12
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
ABRAWARE additieven bij X1 met distilled water Waterkoeling 3
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan