ShadowBumble
New member
Aangezien het wel heel lang geleden is dat ik gemod heb eerst maar eens de hardware tegen de community aanhouden m.b.t. de waterkoeling.
( Zie ook Introductie + Project Aqua Concept )
Hardware wat gecooled moet gaan worden :
- ATI Radeon 6870
- Intel Core i7 920
- Asus P6T Deluxe V2
Nu is mijn shop lijstje als volgt.
Waterblocks :
EK-Supreme HF Nickel CPU Block
EK-FC6870 - Nickel
EK-FB ASUS X58 Nickel
Pomp :
Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting
Reservoir :
XSPC Acrylic Dual 5.25 bay Reservoir for Laing D5/MCP655/PMP-450
Tempmetingen :
3x Thermosensor G1/4 2x ID In-Line met Display (blauw)
Koelvloeistof :
?x Feser One Cooling Fluid - UV BLUE ( hoeveelheid afhankelijk van de layout ofcourse )
Maar wel een paar vragen natuurlijk,
- Welke radiator is hier optimaal ?
- Is dit haalbaar in een single loop setup ?
- Welke fittingen kan ik het beste gebruiken ( het liefst fittingen die zelf een klem systeem hebben. ) blokfittingen en L fittingen om mooie strakke 90 graden bochten te kunnen maken.
Toelichting :
De bedoeling is dat er overal G1/4 gebruikt ( Ik ga ervan uit dat alle Blocks G1/4 hebben ) word en 1/2 clear slang.
Alle blokken dienen ( GPU + CPU + NB/SB ) dienen gebruik te maken van 90 graden fittingen op de blokken, en er zullen L-stukken gebruikt worden om het zogenaamde " pipeline " effect in de bak te krijgen.
De Cool Loop wil ik er zo uit laten zien
Radiator -> Pomp -> CPU -> GPU -> NB/SB -> terug de radiator in.
De Radiator zal gemonteerd worden achter de bak buiten het zicht net zoals de PSU die in een apart compartiment zal zitten zodat deze ook uit het zicht is.
Er zal overgeclocked worden maar niet meer dan 25% van de huidige chip capaciteit. Richt temp is om tussen de 25 a 30 graden te zitten voor de hele keten.
( Zie ook Introductie + Project Aqua Concept )
Hardware wat gecooled moet gaan worden :
- ATI Radeon 6870
- Intel Core i7 920
- Asus P6T Deluxe V2
Nu is mijn shop lijstje als volgt.
Waterblocks :
EK-Supreme HF Nickel CPU Block
EK-FC6870 - Nickel
EK-FB ASUS X58 Nickel
Pomp :
Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting
Reservoir :
XSPC Acrylic Dual 5.25 bay Reservoir for Laing D5/MCP655/PMP-450
Tempmetingen :
3x Thermosensor G1/4 2x ID In-Line met Display (blauw)
Koelvloeistof :
?x Feser One Cooling Fluid - UV BLUE ( hoeveelheid afhankelijk van de layout ofcourse )
Maar wel een paar vragen natuurlijk,
- Welke radiator is hier optimaal ?
- Is dit haalbaar in een single loop setup ?
- Welke fittingen kan ik het beste gebruiken ( het liefst fittingen die zelf een klem systeem hebben. ) blokfittingen en L fittingen om mooie strakke 90 graden bochten te kunnen maken.
Toelichting :
De bedoeling is dat er overal G1/4 gebruikt ( Ik ga ervan uit dat alle Blocks G1/4 hebben ) word en 1/2 clear slang.
Alle blokken dienen ( GPU + CPU + NB/SB ) dienen gebruik te maken van 90 graden fittingen op de blokken, en er zullen L-stukken gebruikt worden om het zogenaamde " pipeline " effect in de bak te krijgen.
De Cool Loop wil ik er zo uit laten zien
Radiator -> Pomp -> CPU -> GPU -> NB/SB -> terug de radiator in.
De Radiator zal gemonteerd worden achter de bak buiten het zicht net zoals de PSU die in een apart compartiment zal zitten zodat deze ook uit het zicht is.
Er zal overgeclocked worden maar niet meer dan 25% van de huidige chip capaciteit. Richt temp is om tussen de 25 a 30 graden te zitten voor de hele keten.