Mijn Vriendinnetje heeft vandaag toch iets slechts gemaakt, dit kost me zeker 3 jaar van me leven.
Cookiedough brownies
Ingrediënten brownie
175 g bittere chocola (60-70% cacao)
125 g ongezouten roomboter
2 eieren
125 g donkerbruine basterd
40 g bloem
1 theelepel bakpoeder
Ingrediënten Cookie Dough
200 gram tarwebloem
70 gram lichtbruine basterdsuiker
70 gram kristalsuiker
50 milliliter halfvolle melk
1 theelepel vanille-aroma
125 gram gesmolten ongezouten roomboter
snufje zout
chocolade chips (of gehakte cocolade naar wens)
Benodigdheden
Vierkant bakblik van 23 x 23 cm
Houten prikker (om gaarheid te testen)
Mixer
Pan schaal
Bakpapier
Voorbereiding
Oven voorverwarmen op 160-170 C. Smelt de chocola en de boter samen en roer goed (smelt het au bain marie ) d.w.z. boven een pan met heet water, maar de bodem van de kom mag het water niet raken! Je kan het ook in de magnetron smelten.
Neem een mixer en sla de eieren totdat ze licht van kleur worden, mix dan de suiker erdoor en ga door met mixen tot de massa dik en glanzend wordt.
Schep dan voorzichtig de gesmolten chocola erbij. Daarna zeef je de bloem erboven met het bakpoeder en schep dat er voorzichtig doorheen.
Vet het bakblik in en leg een een stukje bakpapier in, lang genoeg zodat je de uiteinde kan pakken om het er straks uit te halen.
Bereidingswijze brownie
Giet in het ingevette bakblik de massa. Plaats het bakblik op het rooster en schuif dat net onder het midden van de oven. Maak tijdens het bakken de cookie dough. Bak voor ongeveer 35 minuten. Test de gaarheid door een saté prikker of zoiets in de cake te steken. Als het goed is moet er nog het ER
NIET DROOG UITKOMEN er moeten wat vochtige kruimeltjes aan het stokje plakken. Laat de brownies cake in de vorm afkoelen.
Bereidingswijze cookie dough
Is eigenlijk heel simpel kneed alle ingrediënten (behalve de chocolade chips) tot een grote bol voeg daarna de chocolade chips past toe en kneed deze er snel doorheen. Als de brownie goed is afgekoeld verdeel je de cookiedough er overheen en doe je het geheel nog 2 uur in de koelkast. strooi voor de sier nog wat chocolade kruimels er overheen.
Daarna smullen maar.