• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Wat moet je hebben en kunnen voor een goed forum te bouwen.

Daarbij, hou rekening met enorme plaatjes op het forum (stel daar beperkingen aan).

Heb je bijvoorbeeld een 10-tal foto's van 1 Mb geplaatst (al attachment bijvoorbeeld) en je hebt in 1 maand tijd 1000 bezoekers (hoeven nog geeneens leden te zijn) gehad, dan zit je al op bijna 10 gb dataverkeer in die maand. En dat enkel puur op 10 grote foto's ;).
 
@ wouter
Ik wil toch graag het zekere voor het onzekere.
Mog het onverwacht toch een succes zijn en wat meer bezoekers trekken hou ik daar liever rekening mee.
fotos posten zal wel een hoofd deel zijn dus verwacht veel geplaatste foto's

@wicked
Ik zou geen ideen hebben nog hoe ik dat moet instellen hahaha.
Maar wel een serieus iets om rekening mee te houden.
bedankt voor de tip.
 
Wouter weet die setting voor de bijlagen wel te vinden. Zou in ieder geval enkel JPG, PNG, TIF en GIF bestanden toelaten en per usergroep een max aantal Mb (vooral in het eerste jaar laag beginnen, zodat je goed kunt zien wat het met je dataverkeer doet).
 
Daarbij, hou rekening met enorme plaatjes op het forum (stel daar beperkingen aan).

Heb je bijvoorbeeld een 10-tal foto's van 1 Mb geplaatst (al attachment bijvoorbeeld) en je hebt in 1 maand tijd 1000 bezoekers (hoeven nog geeneens leden te zijn) gehad, dan zit je al op bijna 10 gb dataverkeer in die maand. En dat enkel puur op 10 grote foto's ;).
Wie plaatst er dan ook foto's van 1MB per stuk op een forum. Zoiets waarderen de meeste moderators niet. Daarbij komt nog het punt dat niet alle 1000 bezoekers ook allemaal die foto's bekijken. De meeste bezoekers bekijken maar een paar pagina's en surfen daarna verder naar een andere website.

Als je aan de 100GB per maand komt met een normale website ben je al een grote jongen als webmaster :p
 
Wie plaatst er dan ook foto's van 1MB per stuk op een forum. Zoiets waarderen de meeste moderators niet. Daarbij komt nog het punt dat niet alle 1000 bezoekers ook allemaal die foto's bekijken. De meeste bezoekers bekijken maar een paar pagina's en surfen daarna verder naar een andere website.
TS geeft zelf aan een "leek" te zijn op het gebied van forum software, vandaar de waarschuwing. Het is beter om bepaalde zaken in te perken, dan dit over te laten aan het gezonde verstand van je bezoekers / leden ;).

Overigens, ik lees ook hier alles wat op HF staat.. jij niet dan? :p

Als je aan de 100GB per maand komt met een normale website ben je al een grote jongen als webmaster :p
Denk overigens ook eens aan het hotlinken van plaatjes, ik zal even een voorbeeld geven aan 2 sites/domeinnamen:

Mijn domein, icked.nl, draait geen website op maar wordt puur gebruikt als imagedrop om het zo maar te zeggen. Het zijn allemaal plaatjes die kleiner zijn dan 1 Mb (op een paar uitzonderingen na) en genereert zo'n 40gb per maand.

Domein van L3p, l3p.nl, draait een website op en zijn D3sk buildlog staat op enorm veel sites. Voor zover ik weet zijn de plaatjes op zijn site ook geen Mb groot, maar hij zit voor zover ik weet wel over 100gb per maand.

Kijk ik even naar het forum van Highflow, ruwe schatting, denk dat die met gemak 1000 gb per maand doet.
 
wow ik zie echt zo door de bomen het bos niet meer LOL
De bedoeling is dat het uiteindelijk wel uitgroeit tot een flink bezocht forum.
of dat lukt blijft natuurlijk de vraag maar de kans zit er wel in.
Als ik helemaal goed voor berijd wil zijn op toch een groot aantal bezoekers veel info en vooral fotos.
Wat zou dan het beste Pakket zijn ? zodat we zeker save zitten en zonder zorgen een flink forum kunnen gaan draaien.

Verder ben ik nu op papier aan het zetten wat het de plannen zijn voor het forum en welke forums en sub forums er moeten komen
Welke maten zou ik voor een banner boven in moeten hebben? (de banner op de begin pagina) ik ben nu vooral even met deze zaken bezig als dat allemaal bekent is dan wil ik voor een host pakket gaan.
 
Neem gewoon een klein pakket, zoals die Wouter als voorbeeld heeft gegeven.
Als het forum echt goed bezocht gaat worden, kan je altijd upgraden, dan betaal je gewoon de meerprijs daarvoor.

Als je gelijk een groot pakket neemt en het forum wordt niet goed bezocht, kan je niet downgraden en betaal je dus in principe voor niets, is zonde van het geld.

Het is lastig om van te voren te bepalen welke layout, banner etc.
Want dat is ook weer afhankelijk van welk forum systeem en welke template je gaat gebruiken.
Het makkelijkste is dus om een host pakket af te nemen en daarna jouw forum erop knallen en spelen met verschillende templates.
 
Domein van L3p, l3p.nl, draait een website op en zijn D3sk buildlog staat op enorm veel sites. Voor zover ik weet zijn de plaatjes op zijn site ook geen Mb groot, maar hij zit voor zover ik weet wel over 100gb per maand.
Hij zat op 780GB in een maand ;) Nu heeft hij de kwaliteit van de foto's omlaag gegooid omdat die te hoog was, waardoor het verkeer met ruim de helft af zal nemen.

En Kenny, je weet dat mensen sowieso toch wel grote pics posten? Gewoon copy past vanaf de camera ;)
 
Hoi Freddy

Oke het is dus niet een heel werk om een hoger pakket te nemen
ik was een beetje bang dat je dan alles ommoest gooien.
kan je ook ergens in de gaten houden of je pakket blijft voldoen of dat je eigenlijk beter hoger kan gaan ?

Je betaald per jaar.
maar wanneer krijg je te horen dat je eventuweel bij zou moeten betalen ?
of krijg je aan het einde van het jaar ineens een rekening voor je neus ?
Valt zoon host pakket altijd af te zeggen ? of zit je er een jaar aanvast en dan klaar als het niks word ?

Als ik hier kijk Hosting 2GO - Een overzicht van alle prijzen
1GB extra dataverkeer per maand vooraf 7,14 ?
1 GB extra dataverkeer per maand nacaluculatie per gb 1,19

beteken dat dat ik voor bv 1000 gb verkeer 1190 euro betaal ? als ik dat per maand berijk.

Mischien dat ik het idee maar los moet laten ik heb er echt de ballen verstand van.
het moet natuurlijk wel een leuke plek worden zoon forum als dit (geen computerdingen) maar ik wil geen geld stres krijgen hahaha
 
Ik zou het niet aanraden om voor 1GB €7,14 te gaan betalen.
Neem een pakketje bij versio.nl.
Mocht je over je dataverkeer aan, betaal je 20 cent per GB, achteraf.
En mocht je 780 GB verbruiken, ben je nog geen 100 euro aan extra kosten kwijt.


Verzonden vanaf mijn iPhone 3GS met ...
 
TS geeft zelf aan een "leek" te zijn op het gebied van forum software, vandaar de waarschuwing. Het is beter om bepaalde zaken in te perken, dan dit over te laten aan het gezonde verstand van je bezoekers / leden ;).

Overigens, ik lees ook hier alles wat op HF staat.. jij niet dan? :p


Denk overigens ook eens aan het hotlinken van plaatjes, ik zal even een voorbeeld geven aan 2 sites/domeinnamen:

Mijn domein, icked.nl, draait geen website op maar wordt puur gebruikt als imagedrop om het zo maar te zeggen. Het zijn allemaal plaatjes die kleiner zijn dan 1 Mb (op een paar uitzonderingen na) en genereert zo'n 40gb per maand.

Domein van L3p, l3p.nl, draait een website op en zijn D3sk buildlog staat op enorm veel sites. Voor zover ik weet zijn de plaatjes op zijn site ook geen Mb groot, maar hij zit voor zover ik weet wel over 100gb per maand.

Kijk ik even naar het forum van Highflow, ruwe schatting, denk dat die met gemak 1000 gb per maand doet.
Die situaties die je nu aanhaalt zijn dan ook erg extreem. L3p host erg veel foto's en laat ze op veel fora zien. Als jij gewoon een normale website maakt waar je wat informatie over jouw hobby op wil hebben dan ga je nog geen fractie van L3p's dataverbruik halen. Ook highflow is een website apart, hier hebben mensen de mogelijkheid om zelf images te uploaden, veel website hebben dat niet en ik zie het nut daar persoonlijk ook niet in. Bouweenpc.nl, mijn oude website, had soms 500.000 pageviews per maand (6000 leden) en kwam dan hooguit aan 250 GB ofzo.
 
Alleen zo te lezen uit de reacties van TS is het wel de bedoeling om dit wel toe te staan.

We kunnen wel welles/nietes gaan spelen, maar de TS bereikt daar geen ruk mee.
 
phpBB forum is toppie. Gratis een veelgebruikt, anders kom je alleen weer aan bij vBulletin en die is naar mijn mening niet het geld waard (tenminste als je voor unbranded gaat natuurlijk).

Als FTP client zou ik FlashFXP aanbevelen.
 
phpBB forum is toppie. Gratis een veelgebruikt, anders kom je alleen weer aan bij vBulletin en die is naar mijn mening niet het geld waard (tenminste als je voor unbranded gaat natuurlijk).

Als FTP client zou ik FlashFXP aanbevelen.

hahaha vbulletin het geld niet waard. Sorry onder welke steen kom jij vandaan? Vbulletin forums zijn tot op heden nog de beste.
Erg simpel en blijft up to date. Addons zijn zo simpel om te installeren en je hoeft bijna nooit code aan te passen.

Volgens mij moet je met phpbb wel code aanpassen enzo. Was een lange tijd geleden zo. Heb het tot op heden niet meer gebruikt.
 
hahaha vbulletin het geld niet waard. Sorry onder welke steen kom jij vandaan? Vbulletin forums zijn tot op heden nog de beste.
Erg simpel en blijft up to date. Addons zijn zo simpel om te installeren en je hoeft bijna nooit code aan te passen.

Volgens mij moet je met phpbb wel code aanpassen enzo. Was een lange tijd geleden zo. Heb het tot op heden niet meer gebruikt.

Je mag wel anders voor iedere modificatie dokken. ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone 3GS met ...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
animal baars Wat moet ik hier voor geven? Gesloten 3
F Wat is goed en wat moet ik nemen? Advies Waterkoeling Setup 25
D Wat moet ik hier mee? (Koper geschil) Algemene Discussies 51
Wouter Wat moet je mee nemen voor lan party. Check het hier! Lan Party 78
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
iSP Kast(delen) op maat laten maken, wat en waar? Cases en Modding 3
M Wat past in een Meshify 2 XL Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 Cable management, zelf kabels maken, wat heb ik nodig Cases en Modding 16
mixedup wat zouden deze spullen nog waard zijn Wat is dit nog waard? 2
P Wat is beter: 4k TV op HDMI of 4k Monitor op DP? Hardware & Software 3
Das Experiment De Overheid, wat vind je ervan? Algemene Discussies 29
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
Havvie Koeling wat voelt als een warm bad HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
R wat voor mount voor d5 pomp/ res combo Advies Waterkoeling Setup 1
R Wat vragen van een beginner Waterkoeling 3
B Wat heb ik nodig voor een simpele drain port Waterkoeling 4
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
Freddy MTN Spuitbussen/lak alle kleuren, voor ieder wat wils :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Uitgekeken op huidige build,wat nu? Waterkoeling 4
M Phobya Xtreme 200 - 85mm V.2 - Full Copper met wat accessoires HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D nieuwe pc? wat denken jullie ervan? Hardware & Software 7
Stephan---pro Windows 7 naar fabrieks instellingen wat nu ? Algemene Discussies 8
arwin74 TP13 misschien wat vroeg maar....... Lan Party 40
E wat te doen met waterschade aan hout? Algemene Discussies 2
Hightower wat vinden jullie van de nieuwe call of duty advanced warfare Gaming 7
mixedup [CLOSED] wat is de waarde van dit Gesloten 3
L Wat te doen als er een lek is en moederbord is verzopen tijdens het leaktesten Waterkoeling 8
MauriceDW Tja wat zal ik eens zeggen :P Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
DieHard Wat heb jij zojuist veranderd aan je pc? Algemene Discussies 2
P wat kan ik het beste pakken??? Advies Waterkoeling Setup 13
N Graag wat hulp met dimensioneren van waterkoel capaciteit Advies Waterkoeling Setup 2
P [CLOSED]Wat is deze behuizing nog waard? Gesloten 1
P [CLOSED]Wat is dit nog waard: TP-Link TL-WA801ND Gesloten 1
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
arwin74 [CLOSED]tja wat is dit nog waard Gesloten 1
Killerbee [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 3
mixedup [CLOSED]wat is dit nog waard Gesloten 4
H [CLOSED]Wat spul dat hier ongebruikt ligt Gesloten 4
DieHard [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 8
H [CLOSED] Wat ik nog hier rondslingeren heb Gesloten 1
AzzKickr Wat voor water blocks heb ik op de kop getikt ? Waterkoeling 3
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2
canonchiel [CLOSED] Wat is dit nog waard EK-CoolStream RAD XTX 360 Gesloten 12
H crime wat een DOOS vandaag in de brievenbus HighFlow Product Reviews 0
F Waterkoeling maar hoe en wat? Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan