• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Wat moet je hebben en kunnen voor een goed forum te bouwen.

Ik kan me nog heel goed een aantal problemen (met oa IE) herinneren bij een bepaalde mod.. Dat vBulletin fora de beste zijn ben ik het niet met je eens. Er zijn meerdere spelers, ook gratis.

phpBB is voor een forum prima te doen. Ik weet nog in een ver verleden, uiteraard is dat vandaag niet meer van toepassing, dat vBulletin enorm veel bandbreedte verbruikte. License prijzen, zeker unbranded, aan de hoge kant waren.

Gelukkig heeft iedereen zijn eigen voorkeuren, anders zouden ze bij vBulletin niks verdienen. ;)
De slechtste forums, naar mijn persoonlijke mening, is toch wel SMF. Die werkt echt niet gebruiksvriendelijk.
 
De slechtste forums, naar mijn persoonlijke mening, is toch wel SMF. Die werkt echt niet gebruiksvriendelijk./QUOTE]
Ieder zijn eigen ding, ik heb zelf een forum gehad op basis van SMF. En werkte perfect en heb nog nooit een code van een addon / modificatie aan hoeven te passen. Al moet ik zeggen dat ik een basic user ben, wil enkel de functies die ik nodig heb en die waren simpel aan- of uit te schakelen in SMF (al helemaal in de recentere versies).

Elke software heeft zijn voor- en nadelen. Daarbij, niet elke beheerder denkt op dezelfde wijze als de ander ;).
 
Ieder zijn eigen ding, ik heb zelf een forum gehad op basis van SMF. En werkte perfect en heb nog nooit een code van een addon / modificatie aan hoeven te passen. Al moet ik zeggen dat ik een basic user ben, wil enkel de functies die ik nodig heb en die waren simpel aan- of uit te schakelen in SMF (al helemaal in de recentere versies).

Elke software heeft zijn voor- en nadelen. Daarbij, niet elke beheerder denkt op dezelfde wijze als de ander ;).

Kijk dat bedoel ik dus. Ieder zijn eigen ding (gelukkig). Misschien overdreef ik wel met 'slechtste' forum ooit, maar ik vond het gewoon niet prettig werken. En om heel eerlijk te zijn, dan ben je er snel klaar mee.

vBulletin vond ik wel fijn werken en heb daar een aardig poosje mee gewerkt. Leuk al die addons, maar het vebruikt werd ook steeds hoger. Zeker toen we zo'n battle addon erop gooide. Het forum gebruik werd gewoon 'te' leuk op die manier. Uiteindelijk licentie verlopen en toen maar overgestapt naar phpBB.

Maar ja, dat is allemaal vrij lang geleden. Het enige van wat ik toen nog weet was, als je echt veel gebruikers hebt, dan ben je beter af met vBulletin en bij minder gebruikers met phpBB. Denk dat dat vandaag de dag trouwens niks meer uit maakt.
 
Hoi iedereen
Bedankt voor de reacties die nog gekomen zijn.
ik ben even niet online geweest maar het idee is er nog steeds.
Ik ben alvast heel blij met de hulp die wouter heeft aangeboden.
toch zit ik best tegen de onverwachtste kosten aantehikken.
Niemand een idee wat een goed bezocht forum per maand zou kosten ?
Ik kan wel me best gaan doen voor een forum en gebruik maken van wouters aanbod maar vind het ook zonde van zijn en mijn moeite als het toch niet te betalen valt.

fotos posten is toch wel 1 van de hoofdingen hoop ik op het forum zelf post ik wel altijd via photobucket dan kan ik ze zelf ook weer verwijderen :)
maar dat vind niet iedereen fijn natuurlijk.

daarom had ik ook liever een hoger maand bedrag zodat ik zeker goed zit zonder bij te hoeven betalen.

sponsors oid wil ik niet aan denken .
al kan ik er waarschijnlijk wel 2 krijgen maar wil geen papier werk dus sla dat af.

ik moet ook zeggen ik heb 0,0 verstand van data verbruik en heb ook geen idee hoe dat berekent word en waar ik aan zou moeten denken
 
Er is al vaker gezegt dat je gewoon een goed pakket moet samenstellen waarmee je in het begin mee aan de gang kan gaan.
En als foto's een van je hoofdzaken zijn, dan wil je niet afhankelijk zijn van in dit geval photobucket. Het is gratis, maar als je over je limiet gaat ben je alsnog de sjaak.

Ik zou gewoon een pakket samenstellen waarmee je een tijd vooruit kan gaan, blijven twijfelen gaat ook niet werken :p
 
Hoi Johnny

met wat kan je de sjaak zijn bij photobucket ?
blijven twijfelen is idd minder.
Maar ik heb gewoon geen idee op welke kosten ik moet rekenen ik heb er geen idee van.
dat is het probleem een beetje ik weet zelfs geen richtlijnen op internet kan ik er ook niet veel over vinden
 
met wat kan je de sjaak zijn bij photobucket?
Bij Photobucket (de gratis versie) krijg je bij te veel dataverkeer onderstaande error te zien:

Photobucket_bandwidth_exceeded.jpg


Niet fijn om daarmee je forum te "vervuilen".

Vandaar dat de tip is: Begin bij een webhosting die een basis pakket heeft (moet wel PHP en MySQL in het pakket zitten). Bijvoorbeeld de Basis van Deziweb:

Basis: 3GB opslag / 75GB verkeer / PHP5 / MySQL5.
Kosten: 30 euro per jaar exclusief BTW en inclusief een .NL domeinnaam.

Als je forum meer bezoekers gaat krijgen, ga je monitoren wat je dataverbruik doet. Dit kan je doen door in te loggen in DirectAdmin (de gegevens hiervoor krijg je van de webhoster. Overigens, bij Deziweb heet het DirectAdmin, het kan bij een andere hosting wellicht anders heten.

Als voorbeeld (site draait bij Deziweb op het Basis pakket):

da_coolfris.jpg


Rechts zie je de statistieken, de gegevens met de rode kader is het dataverbruik, de gegevens met de witte kader is de opslagruimte. Zoals je hier kunt zien, genereert deze site amper een belasting op het dataverbruik. Maar deze wordt dan ook puur gebruikt als opslag van foto's (geresized) en draait geen forum op.

Mocht echter het dataverbruik op bijvoorbeeld 45 gb staan, terwijl je in de helft van de maand zit, dan kan je al enigszins berekenen dat de Basis met max 75gb niet dekkend is (2x 45gb = 90gb). Heb je geen vreemde zaken op je site gedaan (zoals een Casebadge contest houden), dan is het tijd om te upgraden naar een hoger pakket.
 
Oke duidelijk.
sorry als ik wat onwetend of moeilijk overkom.
Ik weet nog niet helemaal waar ik overpraat haha.

als ik bij deziweb kijk

en dan het grote pakket
hier moet ik m toch aardig mee kunnen uitleven op een forum ?



Groot
6GB opslag / 150GB verkeer
6000MB webruimte
150GB dataverkeer p/m
99 POP/IMAP e-mailadressen
99 MySQL databases
99 Domeinen
DirectAdmin control panel
SpamAssassin spamfilter
Back-up tot 7 dagen terug


meer informatie


PHP5 en MySQL5
CGI en Perl
POP3/IMAP4 e-mail
Webstatistieken (AwStats)
Cronjobs
SSL mogelijk
Beveiligde mappen
99 domeinpointers
99 subdomeinen
99 FTP accounts
99 responders
Installatron
Hosting in Nederland
Wildcard DNS op verzoek

performance






Applicaties






Audio/Video






Presence








€ 60,00 p/jaar

» Alle prijzen zijn exclusief 19 % BTW
» Dataverkeer overschrijding per GB, €0,50 vooraf, €0,75 achteraf
 
Ik zou bij Deziweb beginnen bij de Basis. Zelf ook gedaan, al draai ik inmiddels ook op het pakket groot (heb een pakket Groot, waar 5 domeinnamen aan hangen en een pakket Basis waar 1 domeinnaam aan hangt).

Upgraden kan tussentijds ook en je betaald dan enkel het verschil tussen het huidige pakket en het pakket waar je naar toe gaat.
 
€ 60,00 p/jaar

» Alle prijzen zijn exclusief 19 % BTW
» Dataverkeer overschrijding per GB, €0,50 vooraf, €0,75 achteraf

..... staat gewoon onderin

Edit: zelf heb ik meerdere domeinen bij Mijndomein.nl welke me goed bevalt (en niet duur)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Allemaal

Idee van het forum heb ik verlopig laten varen omdat mijn kennis niet voldoende was.
Ik zit te denken om te beginnen om een site te maken.
Ik heb nu een site van weebly

Maar zou graag gewoon een .nl en mischien ook .com site hebben
Html zou ik via internet wel uit komen maar (denk ik met heel veelmoeite)

Maar met een builder net als dat weebly heeft word het een stuk makkelijker.

Kan iemand mij een goede host aanraden met domein naam ?

verdere tips erg welkom wil graag vanacht nog beginnen :)
 
Laatst bewerkt:
Ga iig niet alleen op de prijs af. Lees ook reviews etc.
Ik zit momenteel ook bij Deziweb, gewoon omdat het bedrijf relatief goedkoop is voor wat je ervoor terug krijgt en het een snelle host is.

Bij de goedkopere hosts hebben ze meestal ook een slechte service met reactietijden van een week ofzo.
 
Hoi
Het is een drama.
Ik ben konstant er mee bezig geweest en 2 nachten tot 4 uur snachts ik kom er niet uit.

Ik heb dus ook deziweb genomen 36 euro een jaar.
Heb de wordpress er op gezet maar kom er niet uit.
Nu heb ik tijdelijk het domein naam door gelinkt naar mijn oude gratis weebly site.

Maar om 36 euro per jaar te betalen om alleen doorte linken vind ik te gek.

Ik zal waarschijnlijk naar iemand opzoek gaan die mijn site die ik nu bij weebly heb het zelfte na te maken maar dan bij deziweb.
Dus als iemand interessen heeft hoor ik het graag?



zo moet hij worden maar dan bij deziweb
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
animal baars Wat moet ik hier voor geven? Gesloten 3
F Wat is goed en wat moet ik nemen? Advies Waterkoeling Setup 25
D Wat moet ik hier mee? (Koper geschil) Algemene Discussies 51
Wouter Wat moet je mee nemen voor lan party. Check het hier! Lan Party 78
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
iSP Kast(delen) op maat laten maken, wat en waar? Cases en Modding 3
M Wat past in een Meshify 2 XL Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 Cable management, zelf kabels maken, wat heb ik nodig Cases en Modding 16
mixedup wat zouden deze spullen nog waard zijn Wat is dit nog waard? 2
P Wat is beter: 4k TV op HDMI of 4k Monitor op DP? Hardware & Software 3
Das Experiment De Overheid, wat vind je ervan? Algemene Discussies 29
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
Havvie Koeling wat voelt als een warm bad HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
R wat voor mount voor d5 pomp/ res combo Advies Waterkoeling Setup 1
R Wat vragen van een beginner Waterkoeling 3
B Wat heb ik nodig voor een simpele drain port Waterkoeling 4
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
Freddy MTN Spuitbussen/lak alle kleuren, voor ieder wat wils :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Uitgekeken op huidige build,wat nu? Waterkoeling 4
M Phobya Xtreme 200 - 85mm V.2 - Full Copper met wat accessoires HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D nieuwe pc? wat denken jullie ervan? Hardware & Software 7
Stephan---pro Windows 7 naar fabrieks instellingen wat nu ? Algemene Discussies 8
arwin74 TP13 misschien wat vroeg maar....... Lan Party 40
E wat te doen met waterschade aan hout? Algemene Discussies 2
Hightower wat vinden jullie van de nieuwe call of duty advanced warfare Gaming 7
mixedup [CLOSED] wat is de waarde van dit Gesloten 3
L Wat te doen als er een lek is en moederbord is verzopen tijdens het leaktesten Waterkoeling 8
MauriceDW Tja wat zal ik eens zeggen :P Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
DieHard Wat heb jij zojuist veranderd aan je pc? Algemene Discussies 2
P wat kan ik het beste pakken??? Advies Waterkoeling Setup 13
N Graag wat hulp met dimensioneren van waterkoel capaciteit Advies Waterkoeling Setup 2
P [CLOSED]Wat is deze behuizing nog waard? Gesloten 1
P [CLOSED]Wat is dit nog waard: TP-Link TL-WA801ND Gesloten 1
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
arwin74 [CLOSED]tja wat is dit nog waard Gesloten 1
Killerbee [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 3
mixedup [CLOSED]wat is dit nog waard Gesloten 4
H [CLOSED]Wat spul dat hier ongebruikt ligt Gesloten 4
DieHard [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 8
H [CLOSED] Wat ik nog hier rondslingeren heb Gesloten 1
AzzKickr Wat voor water blocks heb ik op de kop getikt ? Waterkoeling 3
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2
canonchiel [CLOSED] Wat is dit nog waard EK-CoolStream RAD XTX 360 Gesloten 12
H crime wat een DOOS vandaag in de brievenbus HighFlow Product Reviews 0
F Waterkoeling maar hoe en wat? Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan