• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Wat moet ik hier mee? (Koper geschil)

Hallo,
Iedereen een tijd geleden heb ik aan iemand een moederbord en een cpu verkocht ( msi x58 en i7 920 )
Dat kwam werkend uit de computer gelijk in een antistatische zak gedaan en toen niet meer aan gekomen.

Toen het aan kwam bij die gene zei hij dat de pinnetjes krom waren :017: ( bij mij waren ze gewoon allemaal recht )


toen zei ik het komt werkend uit een computer.

Toen zei hij oke ik zal het testen

Paar maanden later krijg ik weer een mailtje

Met dat het moederbord niet werkt en een foto van de socket ( het leek als of er gaten in zaten )

En ik kreeg vandaag dus weer een mail over dat hij de cpu had laten testen bij een computer winkel en dat de cpu het ook niet deed :017:


wat moet ik hier nou mee ???


Ik heb het werkend uit de pc gehaald en toen op gestuurd of het is via het verzenden gegaan maar kan dat ? ( het was verzekerd verstuurd )


Dus wie weet wat ik moet doen :017:
 
Laatst bewerkt:
Phoe het is al zo lang geleden volgens mij helaas niet.
De gene die wil ook zijn geld omdat dat zijn spaargeld was.

Ik weet 100% zeker dat er nooit zulke gaten in hebben gezeten hier is de foto



Als ik dat had geweten had ik hem echt niet verkocht
 
Ja dus ik zou ik niet weten hoe dat kan die gaten vallen toch gelijk op dan ga ik hem echt niet verkopen of er bij zeggen dat de pinnetjes zijn verbogen en dan er een lagere prijs voor krijgen.

Maar die gene wil zijn geld dus terug voor het moederbord en processor wat moet ik nou doen ? want ik heb dat geld allang niet meer.

Ik ga echt niet mensen op lichten ben al vaak genoeg opgelicht en dat is niet leuk :(
 
het werkte toen hij het in zijn pc stopte, daar houdt het met 2de hands op tenzij er nog garantie op zit
paar maanden na aankoop claimen dat het defect was gaat niet op

stuur hem maar naar deze thread...
 
hij zei toen hij het een dag had dat de pinnetjes krom waren :
Ik zei natuurlijk omdat het moederbord werkend uit een pc hij moet werken.
Maar als hij gelijk een foto had gestuurd was het misschien anders geweest.

edit :

Het is ook zo moeilijk om aan te tonen dat ik het werkend heb verstuurd.

Dus nog iemand meer ideetjes ??
 
Laatst bewerkt:
het is heel simpel

als het defect was toen hij het kreeg, dan had hij het gelijk moeten terug brengen/sturen
nu er een aantal maanden voorbij zijn, enigste conculsie is dat het bij hem heeft gewerkt

de schade kan aleen zijn gebeurt als hij er zelf mee heeft lopen kloten, dit heb ik nog nooit gezien of van gehoord
dat de cpu dood, zelfde verhaal

ik geloof die knakker voor geen cent, verontschuldig je en zeg gewoon nee met de bovenstaande redenen
 
Het klopt wel wat je zegt maar :

Hij zei een dag na dat hij het had gekregen dat de pinnetjes krom waren
Dus ik zei volgens mij moet het daar mee werken ( ik wist toen nog niet dat er zulke gaten in zaten )

En ik kreeg pas 3 maanden later een mail omdat hij nog niet alle spullen voor zijn pc had dus hij kon het nog niet testen


Dat wil ik best zegen maar straks heb ik hem voor de deur staan omdat ik ze geld niet terug wil geven
 
Laatst bewerkt:
dat was 3 maanden geleden...

ik kan wel 100 smoezen verzinnen, dat haalt het feit niet weg dat hij onverandwoordelijk is geweest
2de hands = garantie tot aan de deur

als hij zo dom is om aan de deur te komen, dan schakel je de politie in, die zullen hem ook uitlachen
 
Dus ik moet gewoon zeggen :

Sorry ik kan helaas niet uw geld terug geven , want ik heb het heel op gestuurd en ik weet niet wat er daarna mee is gebeurt.
Dus helaas kan ik u niet verder helpen omdat het heel goed kan zijn dat de spullen bij u defect zijn gegaan


Is dit een beetje goed of niet ?
 
Geachte ...... ,

De hardware onderdelen die U van mij heeft overgenomen zijn uit een werkende computer gehaald en zonder defecten verzonden.
U claimt dat het moederbord verbogen socket pinnen had na de aankoop, deze had U dan zo snel mogelijk moeten terug brengen om mij in gebreken te willen stellen om Uw geld terug te krijgen.

Aangezien U dit niet heeft gedaan, kan ik aleen conculderen dat deze onderdelen onbeschadigd zijn aangekomen en hebben gefunctioneerd in Uw computer.
De schade aan het moederboard is ook niet zoals U claimde, uit de foto`s die U heeft verzonder ontbreken gehele socket pins en niet verbogen.

Vanwege de lange periode, onjuiste schade claim, tweedehands electronica en de mogelijkheid van onjuist gebruik, zal ik de onderdelen niet terug nemen en U vergoeden.


Met vriendelijke groet,
................
 
Op deze manier zal het altijd jou woord tegen zijn woord zijn.
Volgens mij heeft deze persoon iets op die socket laten vallen.. iets van een schroevendraaier.

2hefwoy.jpg

Duidelijk.

Paar maanden later komt hij met een bericht. Nou simpel.
Deze man heeft gewoon pech gehad.

Ik ga er vanuit dat jij het geheel zonder schade hebt opgestuurd.
Dus hij had gelijk alles moeten nakijken toen hij het pakketje binnen kreeg.

Want als je een cpu in de socket plaatst kan je gelijk zien of de pinnetjes goed zijn.

Tip voor volgende keer:
Als je iets verkoopt. Altijd een eerst een foto maken met een papiertje erbij met daarop datum + je naam.
 
das experiment : hij kwam er een dag later mee toen hoe het pakketje had binnen gekregen.
En ik zei omdat het uit een werkende pc kwam het moet zo werken maar ik wist niet dat er een soort van gaten in zitten ( zo lijkt het )

oke zal ik de volgende keer doen



super alleen :

1. hij had het gelijk gezegt over die pinnetjes alleen ik zei dat het zo moest werken omdat ik dacht het komt werkend uit een pc, dus daarom heeft hij waarschijnlijk geen actie ondernomen

2. En je hebt een klein dingetje niet echt goed begrepen de pinnetjes LIJKEN afgebroken ze zitten er dus nog wel

Dus zo zou de mail goed moeten zijn

Geachte ...... ,

De hardware onderdelen die u van mij heeft overgenomen zijn uit een werkende computer gehaald en zonder defecten verzonden.
ik kan alleen conculderen dat deze onderdelen onbeschadigd zijn aangekomen en hebben gefunctioneerd in uw computer.

tweedehands electronica en de mogelijkheid van onjuist gebruik, zal ik de onderdelen niet terug nemen en u vergoeden.
 
Laatst bewerkt:
dat was meer een sort van template om je op weg te helpen :)

van hier ziet het eruit alsof sommige er niet eens meer zitten
ik geloof er geen zak van dat hij het niet heeft gebruikt en later aan heeft zitten kloten met dit tot gevolgen
 
oke is super

Ja op die foto die das experiment gaf mist zo'n klein chipje ik weet niet hoe iemand dat voor elkaar krijgt.
Of hoort dat zo ?

maar iedereen bedankt.

ik ga dan maar een mailtje sturen.

Jullie horen nog wel wat de reactie was

bedankt !
 
Vanwege de lange periode, onjuiste schade claim, tweedehands electronica en de mogelijkheid van onjuist gebruik, zal ik de onderdelen niet terug nemen en U vergoeden.

De strekking van je tekst klopt wel ongeveer maar de laatste zin klopt niet.

Wie juist leest, daar staat dat de verkoper de kapotte zooi niet terug wil maar
WEL tot vergoeding over gaat.

Het woord "U" staat er teveel of er moet achter "U" nog "niet" waarbij "niet"
toevoegen de duidelijkste optie is .
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
animal baars Wat moet ik hier voor geven? Gesloten 3
Wouter Wat moet je mee nemen voor lan party. Check het hier! Lan Party 78
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
F Wat is goed en wat moet ik nemen? Advies Waterkoeling Setup 25
D Wat moet je hebben en kunnen voor een goed forum te bouwen. Algemene Discussies 90
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
iSP Kast(delen) op maat laten maken, wat en waar? Cases en Modding 3
M Wat past in een Meshify 2 XL Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 Cable management, zelf kabels maken, wat heb ik nodig Cases en Modding 16
mixedup wat zouden deze spullen nog waard zijn Wat is dit nog waard? 2
P Wat is beter: 4k TV op HDMI of 4k Monitor op DP? Hardware & Software 3
Das Experiment De Overheid, wat vind je ervan? Algemene Discussies 29
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
Havvie Koeling wat voelt als een warm bad HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
R wat voor mount voor d5 pomp/ res combo Advies Waterkoeling Setup 1
R Wat vragen van een beginner Waterkoeling 3
B Wat heb ik nodig voor een simpele drain port Waterkoeling 4
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
Freddy MTN Spuitbussen/lak alle kleuren, voor ieder wat wils :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Uitgekeken op huidige build,wat nu? Waterkoeling 4
M Phobya Xtreme 200 - 85mm V.2 - Full Copper met wat accessoires HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D nieuwe pc? wat denken jullie ervan? Hardware & Software 7
Stephan---pro Windows 7 naar fabrieks instellingen wat nu ? Algemene Discussies 8
arwin74 TP13 misschien wat vroeg maar....... Lan Party 40
E wat te doen met waterschade aan hout? Algemene Discussies 2
Hightower wat vinden jullie van de nieuwe call of duty advanced warfare Gaming 7
mixedup [CLOSED] wat is de waarde van dit Gesloten 3
L Wat te doen als er een lek is en moederbord is verzopen tijdens het leaktesten Waterkoeling 8
MauriceDW Tja wat zal ik eens zeggen :P Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
DieHard Wat heb jij zojuist veranderd aan je pc? Algemene Discussies 2
P wat kan ik het beste pakken??? Advies Waterkoeling Setup 13
N Graag wat hulp met dimensioneren van waterkoel capaciteit Advies Waterkoeling Setup 2
P [CLOSED]Wat is deze behuizing nog waard? Gesloten 1
P [CLOSED]Wat is dit nog waard: TP-Link TL-WA801ND Gesloten 1
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
arwin74 [CLOSED]tja wat is dit nog waard Gesloten 1
Killerbee [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 3
mixedup [CLOSED]wat is dit nog waard Gesloten 4
H [CLOSED]Wat spul dat hier ongebruikt ligt Gesloten 4
DieHard [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 8
H [CLOSED] Wat ik nog hier rondslingeren heb Gesloten 1
AzzKickr Wat voor water blocks heb ik op de kop getikt ? Waterkoeling 3
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2
canonchiel [CLOSED] Wat is dit nog waard EK-CoolStream RAD XTX 360 Gesloten 12
H crime wat een DOOS vandaag in de brievenbus HighFlow Product Reviews 0
F Waterkoeling maar hoe en wat? Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan