• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

wat kan ik het beste pakken???

Poetsdoek

New member
Beste mensen....

sinds kort ben ik in het bezit van een nieuwe pc....namelijk met de volgende onderdelen...
Thermaltake Chaser A71
i7 4770K
Asus Maximus VI Formula.....deze heeft waterkoeling aansluiting
16GB vegance ram
samsung250GB SSD

speel op het moment nog met mijn oude videokaart...maar ben het wachten tot de nieuwe vga kaart van Powercolor...deze komen met een r9 290x kaart met standaard waterkoeling aansluiting erop....

nou is mijn vraag wat ken ik beste pakken voor waterkoeling in mn pc.....

welk reservoir welke pomp welk cpu koelblok.....
wil wel een radiator waar ik 3 fans kwijt op kan want heb plaats genoeg boven in de kast...

hoor graag jullie mening..


M.v.g. Poetsdoek
 
Wat is je budget?

reservoir:
Je kan kiezen uit een tube of eenbay reservoir.
Tube reservoirs zijn er in verschillende maten en materialen. De grotere tubes zijn vaak het mooiste, maar daar moet je wel de ruimte voor hebben. (Het formaat van het reservoir heeft overigens geen invloed op de koelprestaties. Daar hoef je dus geen rekening mee te houden.)
Praktisch voordeel van een tube reservoir is dat deze gemakkelijk schoon te maken is. (omdat je 'm gemakkelijk uit elkaar kan halen)

Grote voordeel van een bay-reservoir is dat deze efficiënt gebruik maakt van de ruimte in je kast. Dit kan een groot voordeel zijn wanneer er niet veel ruimte is voor een tube reservoir icm een pomp of wanneer je de binnenkant van de kast zo clean mogelijk wilt houden.
De bay reservoirs waar een pomp bij zit of eraan gemonteerd kan worden zijn wat ruimte besparen de beste keuze.

De keuze voor de pomp kan dus een beetje afhangen van de keuze voor je reservoir. De beste en meest gebruikte pompen voor waterkoeling zijn de DDC en de D5 popjes van Liang. Hangt ook een beetje af van je budget. Als je budget geen Laing pomp toestaat, zijn er nog voldoende andere goede alternatieven te bedenken.


Op de Powercolor kaart die je wilt zit een EK waterblok. Wat uiterlijk betreft zou daar het mooiste een EK CPU blokje bijpassen. :) (Socket 1050 - 1155 - 1156 )


Een radiator voor 3 fans (360 radiator) past niet standaard in je kast.

ZJkIGZI.jpg




Standaard kan je er wel een 240mm radiator of een 280mm radiator in kwijt.

6CCDmlk.jpg


Dat is voldoende radiatoroppervlakte om je CPU en videokaart koel te houden.



Hoop dat je hiermee een beetje op weg bent. :) Probeer zelf wat samen te stellen en post de link naar je winkelwagentje hier zodat we je dan verder kunnen helpen. Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
http://forum.highflow.nl/f35/hoe-kan-ik-een-link-maken-naar-een-winkelwagen-4832/




sorry zag dat ik het topic in de verkeerde rubriek gezet had...mijn excusses....

Geen probleem. :)
 
ok bedankt al v
oor deze ferme uitleg.....was
toevallig ook net pas achter gekomen dat ik geen 3fans radiator kwijt kan......budget valt wel mee te spelen....
maar net vertelde ene in de chat dat je per unit 1 fan nodig heb.....
dus wou ik de volgende dingen koelen...
de cpu
het chipset
en de vga kaart....

dus moet ik dan persee 3 fans hebben en 3 radiator??
 
was het denken aan het volgende:
Koolance RP-452X2 Dual 5.25 Bay Reservoir for 1-2 D5/MCP655/PMP-450/S Pumps
2x D5 pomp.
1x Black Ice Xtreme 120
1x Black Ice Xtreme 240


en dan natuurlijk de slangen, nippels, en vloeistof.

dus die 3 ken ik op een 2 fans radiator zetten?

mvg

dan is mijn laaste bericht eigenlijk verreweg overbodig....dan ga ik ens kijken voor wat anders...

ok dan hoef ik die setup wat ik net zetten niet te nemen......ken ik a
ardig wat duiten sparen

hmmmm gaat ergens wat fout telkens als ik bericht wil plaatsen komt een oud bericht erbij pfff haha

ok dan ga ik eens kijken voor een andere setup...
 
Tijd terug dit topic gestart....inmiddels mn systeem aardig aangepast maar wil
u echt waterkoeling voor mn gpu hebben....
|cpu blijft mooi koel maar de gpu niet echt en ze maken veel herrie....

ik heb er 2x R2=9 290X kaarten erin......en heb een andere kast als hirboven beschreven namelijk een cooler master HAF XB.....wat raden jullie mij aan??
 
Hier een soortgelijke vraag:
http://forum.highflow.nl/f6/asus-r9-290-directcu-ii-water-koelen-16530/

In jouw geval heb je 2 kaarten, dan zou je een 240 radiator moeten nemen.

Voor de rest voornamelijk persoonlijke smaak en budget.
Maak daarom even een eigen lijstje en post die hier, dan kunnen we je adviseren wat eventueel beter kan.

In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van EK passen op jouw videokaart: www.coolingconfigurator.com)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving

Je kan dan in jouw topic een link plaatsen naar jouw winkelwagen, wij kunnen je dan tips geven wat er verbeterd kan worden.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
http://forum.highflow.nl/f35/hoe-kan-ik-een-link-maken-naar-een-winkelwagen-4832/[/QUOTE]
 
Je hebt zo goede componenten uitgekozen, de pomp+reservoir combo is erg praktisch en ruimte besparend en dus een prima keuze.
Let op of jouw behuizing 140mm fans gebruikt, de meest gangbare formaat is 120mm (je hebt nu 140mm in jouw winkelwagen).

Je mist ook nog Koelvloeistof, het makkelijkst en veiligst is als je voor kant-en-klare gaat:
Koelvloeistof :: Kant en Klaar - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Je hebt 1 meter slang, dat zal te weinig zijn.
Neem voor slang minimaal 2 meter.

Bij de gekozen slang, horen 13mm ID - 19mm OD (1/2ID - 3/4OD) Fittingen, die kan je hier vinden:
Fittingen 13MM ID (1/2)
Je hebt er 6 nodig.
Verder heb je ook een koppelstuk nodig om de twee GPU blokken te verbinden:
Geavanceerd zoeken :: Zoekresultaten - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving
 
Je kan als voorbeeld 8 van deze nemen:
13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Bitspower Premium Schroeffitting - G1/4 - LME - Silver Shining - BP-PCPF-QCC5

Een of 2 pakjes van deze:
TFC - High Flow 45 Angle Rotary Adapter M/F G1/4 (4 pack)

En voor de bridge moet je even kijken hoeveel slots je tussen de videokaarten houdt, aan de hand daarvan een van deze selecteren:
Geavanceerd zoeken :: Zoekresultaten - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

En deze zijn echt aan te raden:
Slangknipper (10-40MM) (voor 13mm slang kan je met deze knipper de slang kaarsrecht afsknippen)
Trechter (koelvloeistof in de spuitfles gieten zonder morsen)
Spuitfles - 1000ML (hiermee kan je heel gemakkelijk koelvloeistof in het reservoir spuiten zonder knoeien)
PSU Bridging Tool 24 pin (hiermee kan je jouw systeem lektesten, alvorens je de hardware op de stroom aansluit)
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML (voor het schoonmaken van de GPU, RAM en mosfets op jouw videokaart)
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g) (een van de beste koelpasta's, voor op jouw GPU)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
1 Wat je al niet bij het vuilnis kan vinden... Algemene Discussies 5
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2
gerjanlubbers Wat kan ik modden aan de Inwin Griffin? Cases en Modding 7
gerjanlubbers Wie heeft er een idee wat ik aan deze case kan modden? Cases en Modding 10
H Wat kan ik krijgen voor mijn Lian Li V2120X behuizing. Gesloten 6
D wat kan ik hier voor vragen ? Hardware & Software 3
S hey kan iemand me helpen met wat ik nog nodig heb Waterkoeling 27
Source Wat er verbetered kan worden aan Energy Lan Gaming 21
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
iSP Kast(delen) op maat laten maken, wat en waar? Cases en Modding 3
M Wat past in een Meshify 2 XL Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 Cable management, zelf kabels maken, wat heb ik nodig Cases en Modding 16
mixedup wat zouden deze spullen nog waard zijn Wat is dit nog waard? 2
P Wat is beter: 4k TV op HDMI of 4k Monitor op DP? Hardware & Software 3
Das Experiment De Overheid, wat vind je ervan? Algemene Discussies 29
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
Havvie Koeling wat voelt als een warm bad HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
R wat voor mount voor d5 pomp/ res combo Advies Waterkoeling Setup 1
R Wat vragen van een beginner Waterkoeling 3
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
B Wat heb ik nodig voor een simpele drain port Waterkoeling 4
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
Freddy MTN Spuitbussen/lak alle kleuren, voor ieder wat wils :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Uitgekeken op huidige build,wat nu? Waterkoeling 4
M Phobya Xtreme 200 - 85mm V.2 - Full Copper met wat accessoires HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D nieuwe pc? wat denken jullie ervan? Hardware & Software 7
Stephan---pro Windows 7 naar fabrieks instellingen wat nu ? Algemene Discussies 8
arwin74 TP13 misschien wat vroeg maar....... Lan Party 40
E wat te doen met waterschade aan hout? Algemene Discussies 2
Hightower wat vinden jullie van de nieuwe call of duty advanced warfare Gaming 7
mixedup [CLOSED] wat is de waarde van dit Gesloten 3
L Wat te doen als er een lek is en moederbord is verzopen tijdens het leaktesten Waterkoeling 8
MauriceDW Tja wat zal ik eens zeggen :P Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
DieHard Wat heb jij zojuist veranderd aan je pc? Algemene Discussies 2
N Graag wat hulp met dimensioneren van waterkoel capaciteit Advies Waterkoeling Setup 2
P [CLOSED]Wat is deze behuizing nog waard? Gesloten 1
P [CLOSED]Wat is dit nog waard: TP-Link TL-WA801ND Gesloten 1
arwin74 [CLOSED]tja wat is dit nog waard Gesloten 1
Killerbee [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 3
mixedup [CLOSED]wat is dit nog waard Gesloten 4
H [CLOSED]Wat spul dat hier ongebruikt ligt Gesloten 4
DieHard [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 8
H [CLOSED] Wat ik nog hier rondslingeren heb Gesloten 1
AzzKickr Wat voor water blocks heb ik op de kop getikt ? Waterkoeling 3
canonchiel [CLOSED] Wat is dit nog waard EK-CoolStream RAD XTX 360 Gesloten 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan