• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

wat is beter 2 of 3 waterpompen voor meer performance

Als de pompen op dezelfde snelheid draaien trillen ze in theorie dus op dezelfde frequentie (geluidstoon) maar omdat in de praktijk er altijd een klein verschil is trillen ze dus op twee verschillende frequenties die heel dicht bij elkaar liggen en elkaar beinvloeden wat een derde extra toon als resultaat kan geven.

Is hier geen muzikant aanwezig haha die kan dat misschien uitleggen want snaarinstrumenten zouden dit ook doen.

ooke interessant. weet jij toevallig hoe het komt dat ik geen foto's van digitale camera niet kan uploaden is dit wegens url van foto of zo, vind dit ongewoon want foto's zoals bijvoorbeeld van Internet kan ik wel uploaden. het zal best wel eens makelijk zijn als ik hier het probleem van wis dan zou ik tenminste eens foto's van mijn pc laten zien

maakt niet uit wie er met een oplossing komt maak ik wordt er inmiddels KNETTER-GEK VAN (lichtelijk ge irriteert:074::074:)
want voor een beetje duidelijk heid is een foto al heel wat.

Added after 54 minutes:

beste coolfris bedankt voor je antwoord maar wat er eigenlijk gebeurt bij het uploaden van foto's (niet foto's Internet)is dit Bekijk bijlage 5229

Laatst bewerkt:
ooke interessant. weet jij toevallig hoe het komt dat ik geen foto's van digitale camera niet kan uploaden is dit wegens url van foto of zo, vind dit ongewoon want foto's zoals bijvoorbeeld van Internet kan ik wel uploaden. het zal best wel eens makelijk zijn als ik hier het probleem van wis dan zou ik tenminste eens foto's van mijn pc laten zien

maakt niet uit wie er met een oplossing komt maak ik wordt er inmiddels KNETTER-GEK VAN (lichtelijk ge irriteert:074::074:)
want voor een beetje duidelijk heid is een foto al heel wat.

Zet je foto's anders eerst even van je camera op je HDD of SSD en upload ze daar vandaan. Zo zal het waarschijnlijk wel werken

Zo dus:

fdhpx4.jpg

even terug naar onderwerp waar te om ging: wat is beter 2 of 3 waterpompen voor meer performance. en daar wou ik foto's bij plakken om dat ik het wel zo duidelijk mogenlijken wou maken voor degene die hier een antwoord zou kunnen geven, Maar dat ging toen niet. Inmiddels gaat dat wel. Om mee te beginnen foto pomp1 ge volgt door pomp2 en pomp3

pomp1foto1.jpg

dit is de eerste pomp van af BAY-RES

pomp2bovenkantradfoto2.jpg

waterkoelblok RAM > D-TEK CPU waterblok > NZ/ZB waterblok > pomp 2 naar 1#RAT-240

pomp3nieuwepompmoetnoggeplaatstwordenmcp655pumpfoto3.jpg

deze 3#pomp is als optie bedoel naar de Twee ARES videokaarten (op foto zie je maar één ARES wegens dat ik lekkage heb gehad twee maanden terug wegen een barsetje in FLOW indicator van waterkoelings setje pw 850i prowater JAMMER) en dan naar 2#RAT-360 terug naar BAY-RES

vind iemand dit een goede setup of juist niet laat me het weten

Ik snap ten eerste al niet waarom je de pompen zo ver uit elkaar zou willen zetten.
Het kan een leuke esthetische waarde toevoegen mits je ze daar goed voor plaatst, maar ik moet zeggen dat ik geen van de locaties van je pompen erg tactisch vind.
Het geeft je een hoop onnodig bochtenwerk voor zaken die eigenlijk heel makkelijk te bereiken zijn.
Bovendien heeft je pomp geen steunvlak en hangt er maar wat bij, zo ben je druk op de schroefdraad uit aan het oefenen waar het niet voor gemaakt is.
Als laatste zie ik dat je MCP 35- pompen hebt, die niet regelbaar zijn. Je kan dus 5 pompen achter elkaar zetten je krijgt nooit de mogelijkheid om je pompen langzamer te laten draaien omdat je toch genoeg flow hebt.
Een derde pomp toevoegen is dan compleet overbodig tenzij je het aantal componenten gaat verdubbelen of je water naar zolder wilt pompen.

beste mensen ik weet dat dit er beroert er uit ziet maar die foto's waren ook maar als voorbeeld bedoeld om een idee te geven waar ik plaats heb voor een pomp(en) niet dat deze opstelling de definitieve opstelling hoor de te zijn. en ja die twee ARES KAARTEN zijn een fortuin waart (920,44 EURO PER STUK OM PRECIES TE ZIJN WAAR IK ZE GEKOCHT HEB) ik ben niet gek hoor om zo maar wat te prutsen aan iets wat het DUURSTE onderdeel in mijn HAF-X kast is en waarschijnlijk ook blijft.

wees gerust als mijn GAME-RIG weer in de running is zal ik preberen kers verse foto's te plaatsen op dit FORUM. Maar eerst nog even een paar bestellingen (nog 2bestellingen om precies te zijn) bij de highflow shop om het ook werkelijk fatsoenlijk te doen ogen, voelen, beleven

en ja als je hulp nodig heb zijn er inderdaad altijd mensen zoals k.3nny die in de buurt zijn daar ben ik zeker van overtuigt

Added after 15 minutes:

ik heb maar één MCP 355 POMP die andere is een pomje van mijn pw 850i Prowater setje

Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Wat is beter: 4k TV op HDMI of 4k Monitor op DP? Hardware & Software 3
SeaShark Wat nodig voor Custom PSU Kabels? Hardware & Software 0
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
iSP Kast(delen) op maat laten maken, wat en waar? Cases en Modding 3
M Wat past in een Meshify 2 XL Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 Cable management, zelf kabels maken, wat heb ik nodig Cases en Modding 16
mixedup wat zouden deze spullen nog waard zijn Wat is dit nog waard? 2
Das Experiment De Overheid, wat vind je ervan? Algemene Discussies 29
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
Havvie Koeling wat voelt als een warm bad HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
R wat voor mount voor d5 pomp/ res combo Advies Waterkoeling Setup 1
R Wat vragen van een beginner Waterkoeling 3
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
B Wat heb ik nodig voor een simpele drain port Waterkoeling 4
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
Freddy MTN Spuitbussen/lak alle kleuren, voor ieder wat wils :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Uitgekeken op huidige build,wat nu? Waterkoeling 4
M Phobya Xtreme 200 - 85mm V.2 - Full Copper met wat accessoires HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D nieuwe pc? wat denken jullie ervan? Hardware & Software 7
Stephan---pro Windows 7 naar fabrieks instellingen wat nu ? Algemene Discussies 8
arwin74 TP13 misschien wat vroeg maar....... Lan Party 40
E wat te doen met waterschade aan hout? Algemene Discussies 2
Hightower wat vinden jullie van de nieuwe call of duty advanced warfare Gaming 7
mixedup [CLOSED] wat is de waarde van dit Gesloten 3
L Wat te doen als er een lek is en moederbord is verzopen tijdens het leaktesten Waterkoeling 8
MauriceDW Tja wat zal ik eens zeggen :P Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
DieHard Wat heb jij zojuist veranderd aan je pc? Algemene Discussies 2
P wat kan ik het beste pakken??? Advies Waterkoeling Setup 13
N Graag wat hulp met dimensioneren van waterkoel capaciteit Advies Waterkoeling Setup 2
P [CLOSED]Wat is deze behuizing nog waard? Gesloten 1
P [CLOSED]Wat is dit nog waard: TP-Link TL-WA801ND Gesloten 1
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
arwin74 [CLOSED]tja wat is dit nog waard Gesloten 1
Killerbee [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 3
mixedup [CLOSED]wat is dit nog waard Gesloten 4
H [CLOSED]Wat spul dat hier ongebruikt ligt Gesloten 4
DieHard [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 8
H [CLOSED] Wat ik nog hier rondslingeren heb Gesloten 1
AzzKickr Wat voor water blocks heb ik op de kop getikt ? Waterkoeling 3
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2
canonchiel [CLOSED] Wat is dit nog waard EK-CoolStream RAD XTX 360 Gesloten 12
H crime wat een DOOS vandaag in de brievenbus HighFlow Product Reviews 0
F Waterkoeling maar hoe en wat? Advies Waterkoeling Setup 1
MrGiorgio Wat schaft de pot * de kerst editie* Algemene Discussies 16
E Xigmatek Asgard 381 en wat andere zaken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Waterkoeling videokaart wat kopen? Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan