[MENTION=2682]jrheuwing[/MENTION]
Geen gescheiden netwerk. Maar gelukkig heeft de TP-link ook een Accesspoint modus. Dan ben ik er al voor de situatie hier.
Verder zal er een enkele draad vanuit het Ziggo modem naar de TP-link gaan en vanaf daar verder verspreid worden. Wellicht dat ik de resterende poortjes nog ga gebruiken voor een tweetal IP camera's, daar heb ik portforwarding voor nodig en denk niet dat ik daarmee in de knoei ga komen qua benadering. Mocht dat wel zo zijn, dan zet ik het IP-adres van de TP-link als DMZ in het Ziggo modem.
Normaliter zou je dan de helpdesk bellen om het modem in bridged modus te zetten (dan werkt het als een modem zonder router functionaliteit), maar nadeel daaraan is dat dan ook het Ziggo Wifi Hotspots gebeuren niet werkt (en dat gebruiken wij nogal vaak).
Ik ga het Ziggo modem ip-adres 192.168.0.1 geven en de TP-link 192.168.0.100.
Gateway in de TP-link op 192.168.0.1, met een DHCP range van alles vanaf .101. De DHCP range van het Ziggo modem stel ik in op .03 tot en met .99.
Vrijwel alles hier is fixed ip. Alleen de smartphones en tablet krijgen hun IP via DHCP.
Dan zou ik geen problemen moeten hebben met het DHCP gebeuren.