FF een post wat ik afgelopen week en maand gekocht heb (inhaalpost), was een 3 kwart jaar erg druk en afwisselend chronisch ziek.
Anyways, afgelopen week dit juweeltje gekocht:
Dit is een homemade blok uit 2001/2002 zoals we ze toen op tweakers maakten en stamt echt uit de beginperiode van het waterkoelen. Ik had toen exact een identiek setje op een socket A (AMD) cpu; die krengen waren al beter dan de pentium 4 per clock (de pentium 3 was sneller dan de pentium 4 XD) en die AMD's werden alleen tegen gehouden door de hoeveelheid warmte die je moest koelen. Toen werd waterkoeling echt populair maar kon je nog niks kant en klaar kopen; Dangerden is toen uiteindelijk blokjes gaan maken die hierop leken of had deze kort van te voren geïntroduceerd, dat weet ik niet meer. Gezien de andere onderdelen die uit de kast kwamen is de kans nog aanwezig ook dat het mijn oude pc en dus blok betreft
. Veel zullen er niet van in omloop (meer) zijn.
Dan verleden maand, per toeval iets gevonden wat ik toen en sindsdien jaren lang heb willen hebben, al is ie incompleet;
Een
Lian Li PC-60 aquarium window uit 2001! Die krengen waren toen 80 gulden en nadat ik voor 300 gulden net een
Lian Li case had weten te kopen met gespaard geld waren deze uitverkocht. Er zijn er maar zeer weinig van geleverd geweest denk ik, in al die jaren heb ik ze 2x op marktplaats zien belanden en een paar keer op eBay. Hij heeft wat restoratie nodig in de zin van pompje en de groene kralen en de ccfl is naar z'n grootje en de bracket voor de
pomp is ook weg maar what a find
Toen de
pomp/ccfl kapot gegaan is hebben ze hem stofvrij weggelegd waardoor hij bijna als nieuw is. Ben hem serieus zelf gaan ophalen hoewel de post goedkoper was, zelfs al had ie het drie-dubbele gekost had ik het nog gedaan.
Zo ziet het er uit in werking;
Leuk feitje; ik heb nu alle moeilijk aan te komen onderdelen voor mijn retro-mod van rond 2001/2002; nu nog eens ooit tijd en een budget om de daadwerkelijke hardware te vinden!