Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ja. De Freeduino controller sluit je aan via USB op de pc. Dan moet je een programma gebruiken (deze gebruik ik) voor het maken van de codes (er zijn veel voorbeelden online te vinden en die kan je je eigen maken). Daarna upload je die codes (eigenlijk dus al een programma) naar het geheugen (EEPROM) van de Freeduino en heb je eigenlijk voldoende aan stroom (hoeft niet perse via USB te zijn).
Er zitten een aantal PWM poorten op de Freeduino, bij deze 6 in totaal. Deze PWM poorten moet je gebruiken als je fading wilt gebruiken. Er zitten ook nog 7 gewone poorten op voor leds, maar dan kan je ze alleen aan of uitschakelen.
In het voorbeeld hieronder (vind het zo wel een wijs effect, aangezien de leds namelijk op halve kracht branden en het knightrider effect op 100% brand) heb ik 2 leds per PWM kanaal zitten, dus in totaal 12 ledjes. Alle ledjes hebben een gezamelijke min/massa.
Ik ga hem gebruiken om mijn wandeltochten bij te houden en mijn foto's deze vakantie te geotaggen.
Ik kan hem gebruiken voor meerdere fototoestellen en het is de enige die echt een wat langere accuduur heeft. 42 uur.
De rest van die dingen zijn vaak wel iets goedkoper, maar komen dan maar aan 12-16 uur.