• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Warrior4Jah - Jonathan Veldhuis - JustDoIt

Warrior4Jah

Junior Member
Warrior4Jah - Jonathan Veldhuis - JustDoit

0. Naam: Jonathan Veldhuis
1. Nick: Warrior4Jah
2. Leeftijd: 24
3. Plaats: Amersfoort
4. Werk: Medior servicedesk (functie tussen junior en senior)
8. Hoe ben je bij Highflow gekomen? Google! :)

Pakweg een jaar geleden een nieuwe pc gebouwd met een E8400 processor m-atx moederbord en 4850 ati kaart.
Doel was deze pc 3 tot 4 jaar te gebruiken... Inmiddels een jaar verder en lijst van vervangen en gesloopte hardware:

- 1 moederbord
- 1 videokaart
- 1 voeding
- usb ontvanger keyboard/muis
- usbhub

Ik was het zat en heb een nieuwe pc gebouwd die weer een tijdje mee mag gaan (zie lijst hieronder). Vroeger ben ik een aardige overclocker geweest; mobile barton 2500+ naar 2500mhz overgeklokt en ook een paar jaar gedraaid. Dat systeem draait nu op stock snelheid bij mijn ouders :)

Wat mij opgevallen is van mijn nieuwste pc is de slechte stock koeler van de i7. Prime trekt hem te makkelijk door richting de 90 graden; wellicht dat het met reseaten beter word maarja.
Hoe dan ook, de i7 is vrij warm op stock en al helemaal met een overklok en een echt goede aircooler gaat gauw dik over de 60 euro. Dus.. ik wil mijzelf oriënteren op waterkoeling zeker nu ik een systeem heb die dat waard is.

Projectje heb ik maar even JustDoIt genoemd omdat deze hopelijk zonder stabiliteitsissues jaren mee kan.:003:

Jouw PC:
MOBO: Asrock X58 extreme
CPU: i7 920
MEM: Triple channel OCZ platinum PC3-10666 (6GB)
VGA: XFX GTX 275 core edition
SOUND: Onboard + Audigy 2
HDD1: Samsung F1 320GB (raid 0)
HDD2: Samsung F1 320GB (raid 0)
OPT1: Externe philips dvdrw
PSU: Corsair HX750
CASE: Coolermaster CM690
OS: Windows 7 ultimate
MON: Acer P203w
KB: Logitech MX 3200
MOUSE: Logitech laser muis
MOUSEPAD: Tafelblad
HS: Sony-tmr RF815r
INET: Online 1mb up 4mb down
Koeling: Alles stock

Ik heb bespaard op het moederbord. :D
 
Laatst bewerkt:
Nou hier wat foto's van mijn systeem, watercooling moet morgen binnenkomen!

myBlobHandler.aspx

Hier een closeup:

myBlobHandler.aspx


Tenslotte mijn gesloopte setup: Mogelijk is het geheugen, de processer en het moederbord nog goed. De videokaart (HD 4850 heeft 2 defecte sectoren in het geheugen..) Heb hier ook nog een 3rd party koelblok voor ergens.

myBlobHandler.aspx
 
Het heeft even geduurd, maar het zit erin.
Heb het dopje van het reservoir af zodat deze lekker kan ontluchten!

Helaas is er bij het afhalen van de stockcooler een pin krom getrokken op mijn mobo.... geen garantie en moederbord zag maar maximaal 4GB van de 6GB in triple channel... ben nu dus alweer een moederbord verder.

Maar, nu werkt het eindelijk!

Idle temperatuur: 30-29-32-29
Full load: 53-51-54-52

Wellicht dat andere fans zullen helpen om deze lager te krijgen... zitten 2 standaard coolermast 120mm fans op van de cm-690 kast en 1 fan 120mm van mijn vorige cpucooler.

Foto's volgen nog!
 
Terug
Bovenaan