Zo ik ben weer terug, het was een leuke ervaring maar niet voor herhaling vatbaar.
Puur omdat je gewoon echt geen hol daar kan doen.. het is lekker in de zon liggen(tja niet verkeerd maar na 2/3 dagen heb je geen zin meer) , Winkelen.. tja daar moet je een vrouw voor zijn, en de uitdaging in activiteiten was echt niet groot voor mij. Ik hou van actie, extreme dingen doen. Ik had het liefste op een crossmoter gezeten de hele vakantie maar dat was helaas niet mogelijk!
Het was wel heel lekker warm, tussen de 28- en 35 graden..Alles is zo luxe, je ziet daar bentleys, rolls royce, mercedes S63 etc. Hele dure dingen allemaal, maar het heeft niet iets identieks..
Het enige waarvan ik dacht ja, dat is wel iets van dubai was de parfum. WAT? De parfum ja! Ze hebben hele aparte luchtjes, vooral heel erg zoet, en voor de mannen is het iets wat tja olie achtig ruikt.. niet lekker vond ik maar schijnbaar houden de vrouwen daar er van.
En wat ik ook vind, de mensen daar die voor ons hier in nederland volgens sommigen een last zijn heb je daar dus niet. De mensen spreken vloeiend engels, weliswaar met een arabisch/india's accent maar het is perfect, ze moeten werken etc en zijn heel vriendelijk.
Dat is toch wel een fijne beleving vind ik, ik had verwacht dat het misschien was zoals mensen hier maar gelukkig waren de mensen heel beschaafd.
Taxi's kost daar dus echt niks. Voor een rit van 15 km betaal je 40 Dirhams. Dat is rond de 10 euro ofzo met een heeeeeeele ruime koers. eigenlijk is het 8 euro.
Wij zaten net buiten het centrum dus wij moesten altijd met de taxi als we ergens heen wilden. Lopen ging net niet naar bijv. De Burj Al Arab, dat mooie hotel.
Kortom leuke vakantie maar niet voor herhaling vatbaar omdat de uitdaging niet groot genoeg is.
Hou je van winkelen, zonnen, en genieten van de luxe dan is dubai wel je land.
en @ zwerver, ik heb niet echt veel gemerkt van het hele faillisement van dubai.
In principe is het land al helemaal failliet.
Ik zag op tv dat dat mooie hotel van 7sterren, 400 jaar vol zou moeten zitten om alleen al de kosten die voor het gebouw izjn gemaakt terug te verdienen.. dus dat is iets wat echt nooit mogelijk is.