• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

(W)inWin Situatie

Glow wire gaat niet gebruikt worden. Het is niet de rood die ik wil (het is meer oranje): http://forum.highflow.nl/f17/neon-glow-wire-8797/index2.html#post166087

Maar.. net nog druk bezig geweest met het inbouwen van een Corsair H50. Best wel lastig, aangezien deze behuizing alleen plek heeft voor een 80 of 92 mm fan. Met een fanadapter heb ik dit opgelost, maar gelijk ook weer een probleem veroorzaakt. De constructie komt nu namelijk te ver naar binnen toe:

01.jpg


Dan maar de fan behuizing aanpassen:

02.jpg


And.. it's a perfect but very tight fit:

03.jpg


Enige probleem is dat ik de fan enkel als intake kon plaatsen (pull) en dat nu mijn zijpaneel er niet op kan (vraagt nog meer aanpassingen aan de fan). Maar misschien is het slimmer om een dunnere fan te kopen zoals deze.
 
Je zou ook een 92mm fan buiten de kast kunnen plaatsen, maar da's een keuze.
Die dunne fan zal niet heel erg geschikt zijn voor een rad schat ik.
Mogelijk is een dunne in push pull samen met een 92mm nog wel een idee ?
 
Push pull heeft bij de H50 niet zo heel erg veel nut, het zal een paar graden schelen maar het gaat mij niet om te temperatuur (het moet redelijk stil zijn).

En de H50 werkt het beste met low rpm fans, dus een dunnere fan die iets harder dan de huidige draait zou geen probleem mogen zijn.
 
Heb hier nog een Scythe 100mm fan, maar die past dan natuurlijk net weer niet.

Het niet "lekken" zou erg zijn bij een systeem dat zwaar overgeclocked is of met een enorme overkill setup. Hier maakt het weinig uit.
Meeste van de tijd draait de cpu toch op 1,7 Ghz... passief zou zelfs nog te doen zijn.
 
Enige probleem is dat ik de fan enkel als intake kon plaatsen (pull) en dat nu mijn zijpaneel er niet op kan (vraagt nog meer aanpassingen aan de fan).
Kort door de bocht gezegd, er kwam nogal wat commentaar vanuit de offline world op het ontbreken van het zijpaneel. Dus moest er een andere optie gezocht worden.

Uiteindelijk vandaag de knoop doorgehakt om in de behuizing te gaan zagen, met als gevolg dat de radiator en de fan van de H50 nu extern zit.

Ik ben verder een man van weinig woorden, maar zal mijn best doen om iets per foto te typen:

01.jpg

De toeter die nu achterop zit, bestaande uit: Nexus 80/92mm to 120mm fanadapter, radiator en een Scythe 120MM Slip Stream SLIM 2000RPM met 120mm fan grill black.

02.jpg

Onder toeziend oog van Stampertje alles passen, meten en test monteren. Het witte om de randjes waar de slangen doorheen lopen is stroomsnoer. Aders eruit gehaald en ingeknipt.

03.jpg

Heel erg dik is de toeter niet, die fans zijn echt dun zeg :D. In totaal, vanaf de kast gemeten komt het op 7 centimeter uit. Dat is inclusief de fan grill.

04.jpg

Vanaf een andere kant bekeken, moest nog best veel metaal verwijderen.

05.jpg

Nog een andere kant. Vind de fan en de fan grill heel goed samen gaan. De schroeven moet ik nog wel een keertje vervangen door zwarte schroeven of imbusjes.

06.jpg

Voeding er weer ingeplaatst.

07.jpg

Kan nog goed bij de aansluitingen.

08.jpg

Oew... wat een ruimte nu beschikbaar in de pc, heerlijk :D. Ook nog te zien is de PCI bracket met potmeter waarmee ik nu de draaisnelheid mee instel van de fan. Staat nu op de laagste stand en hoor nu meer mijn pomp :p.

09.jpg

Vers laagje MX-2 erop... thanks to Peter :D.

10.jpg

Schuin van voren is de toeter bijna niet te zien.

11.jpg

Als finishing touch nog wel even het fandraadje gesleeved.

That's all folks :D
 
Even een update zonder foto's: De wekker heeft nu de eerste laag metalic rood gekregen.
Morgen eens kijken naar het resultaat, maar ik verwacht veel druipers aangezien het enorm vloeide.
 
Na de tweede laag vallen de druipers nog wel mee. Wel is deze metalic kleur slecht dekkend (nee, had geen centen meer voor een primer). Denk dat ik vanavond / morgen wel een zwarte tussenlaag ga spuiten, want de dekking is echt slecht.

Toch ben ik niet echt ontevreden over de looks ervan:

01.jpg


02.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan