• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

VW Scirocco MK II (LOTS OF PICS NO 56K!!!)

B0B0

New member
Aangezien er blijkbaar ook wel interesse is in auto's op dit forum heb ik besloten ook maar een topic te openen over mijn andere passie/project

het gaat hier om een Volkswagen scirocco mkII

de passie voor deze auto is begonnen direct na aankoop van mijn eerste auto je kan het wel raden een scirocco ^^

deze zag er als volgt uit:

rechterkantow3.jpg

achterkantjb7.jpg

velgoc5.jpg


VW scirocco mkII van 1985 in het flashsilver met BBS lichtmetalen velgen

deze werd natuurlijk na een tijdje ook onderhanden genomen door mij :)
een ledlampje hier en daar...

ledstandlichtenef3.jpg

imgp3449gp9.jpg

imgp3451tu3.jpg


een olietemperatuurmetertje ingebouwd:

imgp3458tu6.jpg

imgp3467yd2.jpg

imgp3471pl6.jpg


toen kwam ik met het idee van amerikaanse achterlichten te zoeken en te customizen:

imgp3560bs4.jpg


vlakgeschuurd en richtingaanwijzers mooi rood gespoten

imgp3566ny4.jpg

imgp3574nf9.jpg


daarna kwam ik mooie radio tegen nl. de pioneer DEH-P77MP:

imgp3583pw5.jpg

imgp3582zx8.jpg


de auto was prachtig tot die 1ne dag dat ik terugreed van het werk... dit als resultaat:

imag0535sm4.jpg

imag0532rl9.jpg

imag0531cs0.jpg

imag0527er6.jpg

imag0526wq9.jpg

imag0527er6.jpg


dat was wat er overbleef en dit was de ravage die ik veroorzaakt had...

imag0539aw5.jpg

imag0540uu3.jpg

imag0541js0.jpg

imag0542kq4.jpg


ben direct erna opzoek gegaan naar een andere scirocco natuurlijk want vond het zo'n zonde...

toen kwam ik deze tegen :)

imgp3589yd4.jpg

imgp3588nj5.jpg

imgp3587sj7.jpg

imgp3586fc3.jpg


VW scirocco mkII in het antracietgrijs van 1987

toen zat ik nog steeds met het idee mijn eerste scirocco op te maken maar dit is na een tijdje afgevoerd en is de scirocco helemaal gedemonteerd geweest het bruikbare is opgeslagen geweest de rest is geduceerd tot schroot...
paar foto's van de sloop... (met veel pijn in't hart):

n1034945334_470159_8277824.jpg

4446_1153357947525_1034945334_470162_876162_n.jpg

4446_1153358027527_1034945334_470164_5279563_n.jpg

4446_1153358067528_1034945334_470165_6918521_n.jpg

4446_1153358147530_1034945334_470166_1057476_n.jpg

4446_1153358227532_1034945334_470168_8344287_n.jpg

4446_1153358427537_1034945334_470173_2482991_n.jpg


na een jaartje ben ik toen opzoek gegaan naar nog een scirocco aangezien mijn toen huidige scirocco toch al over de 250000km ging en dus wel een scirocco zocht met een frissere motor :)
toen kwam ik deze tegen:

15am8x.jpg

33y55l1.jpg


sized_IMGP3805.JPG


links "oude" rocco rechts "nieuwe"

een paar maand later ben ik genoodzaakt geweest om de nieuwe in gebruik te nemen omdat de motor van de 2de gewoon olie uitliep (1l/5Km)

olie5.JPG


toen maar besloten om de 2de scirocco te strippen en te gaan opmaken i.p.v. de 1ste

sized_IMGP3833.JPG

sized_IMGP3832.JPG

sized_IMGP3831.JPG

sized_IMGP3895.JPG

sized_IMGP3899.JPG

sized_IMGP3900.JPG

4506_1148701071106_1034945334_452681_6238829_n.jpg

n1034945334_452684_2182185.jpg

4506_1148701231110_1034945334_452685_4716301_n.jpg

7321_1218657859982_1034945334_698478_4720262_n.jpg

7321_1218657899983_1034945334_698479_2903137_n.jpg

7321_1218657939984_1034945334_698480_1984137_n.jpg

7321_1218658019986_1034945334_698481_7036307_n.jpg

7321_1218658059987_1034945334_698482_3701203_n.jpg


foutje gevonden siliconen in het 2de oliekanaal (zorgt dus voor verstopping met gevolg slechte smering en dus "verbrande" lagerschalen)

tussendoor ook mijn daily scirocco opgesmukt met een regelbare verlaging en velgjes:

4887_1160596888494_1034945334_496377_4997381_n.jpg

4887_1160597088499_1034945334_496382_3910021_n.jpg

4887_1160597208502_1034945334_496384_8209784_n.jpg


vergelijkingsfoto (links verlaagd, rechts origineel (wel zonder motor)):

4887_1160597248503_1034945334_496385_1980165_n.jpg


olietemperatuurmetertje vervangen door een origineel VDO-metertje:

5576_1172663350148_1034945334_545415_3514000_n.jpg


de velgen die erop komen (OZ Turbo's 15" groot 7" breed)

n1034945334_508234_5596135.jpg

n1034945334_508235_1264848.jpg


mooi getrokken bandje erop (175/50/15)

n1034945334_508236_7121686.jpg

op de auto

dan tussendoor nog materiaal aangekocht om aan de auto te werken natuurlijk:

163752_1678222308806_1034945334_1813931_525960_n.jpg

een garagelift voor motoruithalen/inhangen te vergemakkelijken :)

163688_1678222588813_1034945334_1813933_2710071_n.jpg

BETA steek/ratelsleutelset & ratelsleutelset

222735_1917755016974_1034945334_2167954_1681846_n.jpg

230661_1917756577013_1034945334_2167962_1031168_n.jpg

luchtcondioneeronderdelen (luchtdroger/filter/drukregelaar/olienevelaar) en een luchtgereedschapkit met daarin (luchtratel,slijptol,beitel,slaghamer,afspuitpistooltje en nog veel meer...)

225159_1917755856995_1034945334_2167958_2001712_n.jpg

de compressor om alles op te laten draaien ^^

166354_1678221788793_1034945334_1813928_7629829_n.jpg

gorillatorch om licht te brengen tijdens de werken :)

de plannen voor in de toekomst zijn het interieur verder voorbereiden voor de spuiter (achterbank/hoedeplank(steunen) worden volledig verwijdert)
materiaal bijkopen (zandstraalcabine, polijstmateriaal, degelijke lage garagekrik)
en dan zal het kijken worden of ik zelf nog de auto kan bijwerken/schuren anders gaat hij dan naar de carrossier (die ook nog uitgezocht moet worden)
en daarna alles terug in mekaar puzzelen...
misschien in de verre toekomst motortuning, rolkooi, kuipstoelen, enz. enz.

ik moet ook nog even toevoegen dat dit project samen met mijn modproject beetje veel financieel gekost hebben en het daarom ook niet allemaal zo snel vlot als sommige projecten hier...

Dikke Thanks aan WWWicked voor het fotohostprobleem te verhelpen

Greetz B0B0

P.S.: denk dat dit mijn langste post ooit op dit forum zal zijn lol en iedereen veel lees/kijkplezier :) alle reacties zijn welkom ;)
 
Laatst bewerkt:
Succes! Je hebt er zo te zien al behoorlijk wat tijd in zitten!

Net gereedschap ook. Zo'n 300L compressor is wel ideaal! 't is dat ik er geen op kan slaan anders had ik er ook een gehad (misschien een maatje kleiner maar toch)
 
ik ga even kijken voor de foto's beter te fixen want ze worden blijkbaar niet allemaal weergegeven...
alvast bedankt voor alle commentaar en er zijn inderdaad al ettelijke uren ingekropen spijtig genoeg sta ik er nu ook helemaal alleen voor aangezien de vrienden die je misschien in andere foto's zag mij hebben laten zitten bij wijze van spreken en ik dus alleen verder moet...
Greetz B0B0
 
hier nog een paar foto's van mijn daily vorig jaar op de VW meeting op Spa Francorchamps toen hij nog mooi in zijn volle glorie schitterde :)
5576_1169253744910_1034945334_531785_402329_n.jpg

5576_1169253784911_1034945334_531786_1243971_n.jpg


en zo staat het er nu bij voorlopig...:
61092_1530308051042_1034945334_1506942_5283758_n.jpg


Greetz B0B0

P.S.: even ter verduidelijking de bovenste auto rijd ik nog steeds mee hoor alleen niet meer verlaagd of met velgen...
de zeil is eigenlijk mijn 2de scirocco zonder motor enz.
 
Wouter keek naar het profiel ;). Als ik zo het profiel bekijk, dan zou ik ook zeggen dat hij verkeerd om zit. Het profiel zal zo namelijk water naar het midden van de band geleiden (grotere kans op aquaplanning). Terwijl het profiel er eigenlijk voor is om het water (en andere troep) juist naar buiten te geleiden (dus montage achtersom).
 
rechts is voorkant auto dus band zit er goed op hoor... (is het rechtervoorwiel)
je kon die banden er maar op 1 manier opzetten, trouwens moest deze echt verkeerd gemonteerd geweest zijn had ik dat zeker wel eerder gemerkt want die banden zijn er in de herfst opgegaan (en het rolgeluid zou dan ook wel opmerkbaar geweest zijn dan)
Greetz B0B0
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan