Aangezien er blijkbaar ook wel interesse is in auto's op dit forum heb ik besloten ook maar een topic te openen over mijn andere passie/project
het gaat hier om een Volkswagen scirocco mkII
de passie voor deze auto is begonnen direct na aankoop van mijn eerste auto je kan het wel raden een scirocco ^^
deze zag er als volgt uit:
VW scirocco mkII van 1985 in het flashsilver met BBS lichtmetalen velgen
deze werd natuurlijk na een tijdje ook onderhanden genomen door mij
een ledlampje hier en daar...
een olietemperatuurmetertje ingebouwd:
toen kwam ik met het idee van amerikaanse achterlichten te zoeken en te customizen:
vlakgeschuurd en richtingaanwijzers mooi rood gespoten
daarna kwam ik mooie radio tegen nl. de pioneer DEH-P77MP:
de auto was prachtig tot die 1ne dag dat ik terugreed van het werk... dit als resultaat:
dat was wat er overbleef en dit was de ravage die ik veroorzaakt had...
ben direct erna opzoek gegaan naar een andere scirocco natuurlijk want vond het zo'n zonde...
toen kwam ik deze tegen
VW scirocco mkII in het antracietgrijs van 1987
toen zat ik nog steeds met het idee mijn eerste scirocco op te maken maar dit is na een tijdje afgevoerd en is de scirocco helemaal gedemonteerd geweest het bruikbare is opgeslagen geweest de rest is geduceerd tot schroot...
paar foto's van de sloop... (met veel pijn in't hart):
na een jaartje ben ik toen opzoek gegaan naar nog een scirocco aangezien mijn toen huidige scirocco toch al over de 250000km ging en dus wel een scirocco zocht met een frissere motor
toen kwam ik deze tegen:
links "oude" rocco rechts "nieuwe"
een paar maand later ben ik genoodzaakt geweest om de nieuwe in gebruik te nemen omdat de motor van de 2de gewoon olie uitliep (1l/5Km)
toen maar besloten om de 2de scirocco te strippen en te gaan opmaken i.p.v. de 1ste
foutje gevonden siliconen in het 2de oliekanaal (zorgt dus voor verstopping met gevolg slechte smering en dus "verbrande" lagerschalen)
tussendoor ook mijn daily scirocco opgesmukt met een regelbare verlaging en velgjes:
vergelijkingsfoto (links verlaagd, rechts origineel (wel zonder motor)):
olietemperatuurmetertje vervangen door een origineel VDO-metertje:
de velgen die erop komen (OZ Turbo's 15" groot 7" breed)
mooi getrokken bandje erop (175/50/15)
op de auto
dan tussendoor nog materiaal aangekocht om aan de auto te werken natuurlijk:
een garagelift voor motoruithalen/inhangen te vergemakkelijken
BETA steek/ratelsleutelset & ratelsleutelset
luchtcondioneeronderdelen (luchtdroger/filter/drukregelaar/olienevelaar) en een luchtgereedschapkit met daarin (luchtratel,slijptol,beitel,slaghamer,afspuitpistooltje en nog veel meer...)
de compressor om alles op te laten draaien ^^
gorillatorch om licht te brengen tijdens de werken
de plannen voor in de toekomst zijn het interieur verder voorbereiden voor de spuiter (achterbank/hoedeplank(steunen) worden volledig verwijdert)
materiaal bijkopen (zandstraalcabine, polijstmateriaal, degelijke lage garagekrik)
en dan zal het kijken worden of ik zelf nog de auto kan bijwerken/schuren anders gaat hij dan naar de carrossier (die ook nog uitgezocht moet worden)
en daarna alles terug in mekaar puzzelen...
misschien in de verre toekomst motortuning, rolkooi, kuipstoelen, enz. enz.
ik moet ook nog even toevoegen dat dit project samen met mijn modproject beetje veel financieel gekost hebben en het daarom ook niet allemaal zo snel vlot als sommige projecten hier...
Dikke Thanks aan WWWicked voor het fotohostprobleem te verhelpen
Greetz B0B0
P.S.: denk dat dit mijn langste post ooit op dit forum zal zijn lol en iedereen veel lees/kijkplezier alle reacties zijn welkom
het gaat hier om een Volkswagen scirocco mkII
de passie voor deze auto is begonnen direct na aankoop van mijn eerste auto je kan het wel raden een scirocco ^^
deze zag er als volgt uit:
VW scirocco mkII van 1985 in het flashsilver met BBS lichtmetalen velgen
deze werd natuurlijk na een tijdje ook onderhanden genomen door mij
een ledlampje hier en daar...
een olietemperatuurmetertje ingebouwd:
toen kwam ik met het idee van amerikaanse achterlichten te zoeken en te customizen:
vlakgeschuurd en richtingaanwijzers mooi rood gespoten
daarna kwam ik mooie radio tegen nl. de pioneer DEH-P77MP:
de auto was prachtig tot die 1ne dag dat ik terugreed van het werk... dit als resultaat:
dat was wat er overbleef en dit was de ravage die ik veroorzaakt had...
ben direct erna opzoek gegaan naar een andere scirocco natuurlijk want vond het zo'n zonde...
toen kwam ik deze tegen
VW scirocco mkII in het antracietgrijs van 1987
toen zat ik nog steeds met het idee mijn eerste scirocco op te maken maar dit is na een tijdje afgevoerd en is de scirocco helemaal gedemonteerd geweest het bruikbare is opgeslagen geweest de rest is geduceerd tot schroot...
paar foto's van de sloop... (met veel pijn in't hart):
na een jaartje ben ik toen opzoek gegaan naar nog een scirocco aangezien mijn toen huidige scirocco toch al over de 250000km ging en dus wel een scirocco zocht met een frissere motor
toen kwam ik deze tegen:
links "oude" rocco rechts "nieuwe"
een paar maand later ben ik genoodzaakt geweest om de nieuwe in gebruik te nemen omdat de motor van de 2de gewoon olie uitliep (1l/5Km)
toen maar besloten om de 2de scirocco te strippen en te gaan opmaken i.p.v. de 1ste
foutje gevonden siliconen in het 2de oliekanaal (zorgt dus voor verstopping met gevolg slechte smering en dus "verbrande" lagerschalen)
tussendoor ook mijn daily scirocco opgesmukt met een regelbare verlaging en velgjes:
vergelijkingsfoto (links verlaagd, rechts origineel (wel zonder motor)):
olietemperatuurmetertje vervangen door een origineel VDO-metertje:
de velgen die erop komen (OZ Turbo's 15" groot 7" breed)
mooi getrokken bandje erop (175/50/15)
op de auto
dan tussendoor nog materiaal aangekocht om aan de auto te werken natuurlijk:
een garagelift voor motoruithalen/inhangen te vergemakkelijken
BETA steek/ratelsleutelset & ratelsleutelset
luchtcondioneeronderdelen (luchtdroger/filter/drukregelaar/olienevelaar) en een luchtgereedschapkit met daarin (luchtratel,slijptol,beitel,slaghamer,afspuitpistooltje en nog veel meer...)
de compressor om alles op te laten draaien ^^
gorillatorch om licht te brengen tijdens de werken
de plannen voor in de toekomst zijn het interieur verder voorbereiden voor de spuiter (achterbank/hoedeplank(steunen) worden volledig verwijdert)
materiaal bijkopen (zandstraalcabine, polijstmateriaal, degelijke lage garagekrik)
en dan zal het kijken worden of ik zelf nog de auto kan bijwerken/schuren anders gaat hij dan naar de carrossier (die ook nog uitgezocht moet worden)
en daarna alles terug in mekaar puzzelen...
misschien in de verre toekomst motortuning, rolkooi, kuipstoelen, enz. enz.
ik moet ook nog even toevoegen dat dit project samen met mijn modproject beetje veel financieel gekost hebben en het daarom ook niet allemaal zo snel vlot als sommige projecten hier...
Dikke Thanks aan WWWicked voor het fotohostprobleem te verhelpen
Greetz B0B0
P.S.: denk dat dit mijn langste post ooit op dit forum zal zijn lol en iedereen veel lees/kijkplezier alle reacties zijn welkom
Laatst bewerkt: