• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vreemd geluidje? Voeding?

jerome2710

Member
Goedenmiddag allemaal,

Ik heb vorige week een paar kabels van mijn Fortron Everest 1010 gesleeved, alles werkte perfect maar ik heb sinds een paar dagen een probleempje.

Voorafgaand had ik al wat problemen met mijn 4870x2. Ik weet niet wat er precies gebeurd is, of te warm of een te hoge clock. Maar ik had 2 maandjes geleden geen beeld meer. Vervolgens had ik de kaart gereflowed (in de oven) waarna hij het weer perfect deed!
Echter, toen ik gisteren Bad Company 2 speelde liep het spel vast en startte de computer opnieuw op. Geen beeld, na 4 resets nog steeds geen beeld. Toen de computer een dag met rust gelaten en nogmaals geprobeerd, geen beeld.
Ik had hier nog ergens een Nvidia 6200LE liggen, deze werd meteen gedetecteerd en de computer werkt perfect. Alleen hoor ik nu een soort zoemend/krakend geluid. Ik heb het al eens meer gehoord tijdens 3DMark. Het lijkt uit de voeding te komen. Kan het zijn dat de 4870x2 ook een andere onderdeel kapot heeft gemaakt, misschien de voeding? Of is het iets anders?

Bedankt!:)
 
Dat klinkt als een coil whine, hoor je de laatste vreemd genoeg steeds meer over. Google er op los en je zat threads vinden die hier ook over gaan. Tis simpelgezegd een spoeltje dat resoneert op een of andere manier en dat maakt dat geluid, iets zoemend.
 
aha....
meestal ga ik voor enigzins bekende merken (en lees altijd van verschillende sites reviews) van alle onderdelen die ik koop
ik ben dus redelijk merktrouw en dat heeft voor mij tot nu toe eigenlijk altijd goed uitgepakt :)
 
wat je kunt doen om het op te lossen:

Maak je voeding open.
zet je pc aan ( voorzichtig! )
Druk met je vinger, of met een ander rubber ding ofzo telkens op een andere condensator.
Is het ineens stil, dan heb je de whinende condensator dus gevonden.
en hier doe je rondom allemaal lijm uit zo'n lijnpistool omheen ( zo'n appraat wat een lijmstaafje verwarmt.. )

opgelost :)!
 
ik zou uiteraard wel met een rubberen ding doen, want je werkt natuurlijk wel met flinke stroom (vooral de condensatoren al) ;)
hier thuis namelijk een keer een stuk aan me broertje zijn victorinox mes gesmolten met het perongeluk overbruggen van een condensator :p
 
Ik zou indd heel erg uitkijken met die condensatoren.
Laatst wou ik mijn oom ook helpen met een raar geluidje dat leek ook uit de voeding te komen, ik dus ook de voeding voorzichtig open gemaakt en gekeken of er iets loszat ofzo.
Zat niks los dus (HEEL) voorzichtig opgestart met die voeding en toen alles nagegaan.
Ik heb toen 1 of 2 condensatoren een klein beetje verbogen en toen was het geluid ook weg. Alles weer in elkaar gezet en weer klaargemaakt. 2 weken later werd er gebeld dat die PC was 'ontploft'. Er was een grote steekvlam achteruit gekomen en er waren dus een paar condensatoren ontploft en die hadden vlam gevat. Dit was een wel een hele oude voeding en ook een erg onbekend merk dus ik denk niet dat dit met die van jouw kan gebeuren maar kijk toch maar gewoon uit......
 
En naar mijn weten, is dit niet te verhelpen?

Toch maar een nieuwe voeding halen dan...

Jawel. Die spoeltjes bewegen op een hoge frequentie daardoor een klein hoog geluidje. Een beetje lijm uit zo'n hotglue ding onder/naast/bij de spoelen parkeren lost dat op. Let er wel op dat je die lijm laat drogen want anders geleidt het.

Het kan volgens mij helemaal geen kwaad. Ik heb het ook gehad met mijn XFX 8800 GT.
Deze maakte geluid als ik op internet pagina's naar beneden scrollde.

Dat heeft met iets compleet anders te maken. Dat heeft geloof ik te maken met instellingen van je moederbord. T komt vaker voor bij i5 en i7 moederbordn.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
dopestuff beetje vreemd Problemen & Oplossingen 14
dopestuff vreemd monitor probleem Hardware & Software 12
nootje Vreemd Waterkoeling 10
D Aansluiten op 12v voeding Overige Koeling 3
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P Aansluiten 2x8 en 1x6 pin ( videokaart ) naar voeding Handleidingen en Installatie Tips 1
vincent 1U voeding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
M Moeite sleeven voeding Cases en Modding 1
Sanders [VERKOCHT] Corsair AX1200 voeding Verkocht 3
88Gamer88 Voeding kapot gegaan, terwijl PC uit stond. Hardware & Software 5
D beste voeding voor gtx 770 sli Handleidingen en Installatie Tips 4
melchiortheijs [gezocht] 100% modulaire voeding (atx mag wel vast zijn)minimaal 650watt Gevonden 0
stefan787 modulaire voeding kabel vraagje Hardware & Software 4
stefan787 100% modulaire voeding Gevonden 2
k.3nny [Gezocht]100% modulaire voeding[CHEAPOOOOOO] Gevonden 5
Sw333t [Gezocht] Silverstone Fortress FT03-MINI Zilver (liefst inclusief passende voeding) Gevonden 0
Stephan---pro HELP !!! 24pin voeding kabel. Cases en Modding 6
L Welke voeding? Problemen & Oplossingen 3
P Nieuwe voeding advies gevraagd. Problemen & Oplossingen 4
M Transparante voeding Cases en Modding 9
k.3nny [VERKOCHT] LianLi PC-7HX Casemod INCL voeding + more Verkocht 11
Sw333t Voeding verlengkabel, voor montage van de voeding aan de voorzijde. Cases en Modding 18
cederieck [REFUSED!] waterkoeling onderdelen hdd voeding fan's Verkocht 6
J Voeding Pci E aansluiting 6+2 pins Hardware & Software 2
sir serial PC start (soms) niet meer op, voeding defect? Raar probleem :S Problemen & Oplossingen 7
Y Ledjes aansluiten op voeding (moederbord?) Cases en Modding 3
Stephan---pro [CANCELLED] Alienware aurora case incl 875watt voeding ruilen Gevonden 1
M voeding Electronica 0
Sw333t [VERKOCHT] ASKTech ALTO NT-TX1000 + 200W voeding Verkocht 6
Ianovski Op zoek naar iemand die een voeding wilt sleeven Cases en Modding 2
l3p [VERKOCHT] ASKTech ALTO NT-TX1000 + 200W voeding Verkocht 11
T vervangende voeding voor leaktest. Waterkoeling 6
Rico [IN-ACTIVE] Voeding,HDD,Fans etc Gevonden 12
L Fan voeding Overige Koeling 3
T1mmy Nieuwe kabels om voeding te sleeven? Cases en Modding 6
arwin74 [GEVONDEN] Voeding Gevonden 4
Sw333t [GEVONDEN] ATX voeding 250 - 350 Watt Gevonden 1
Sw333t Vermoedelijk probleem met mijn voeding (PCI-e power probleem) Problemen & Oplossingen 7
Sw333t [GEVONDEN] PCI-e 6/8 pin kabel van een Cooler Master modulaire voeding Gevonden 1
P [REFUSED] Voeding , geheugen en videokaart te koop/ruil Verkocht 7
SillentWolf Welke voeding ? Hardware & Software 24
M Voeding werkt half Hardware & Software 6
K Plaatsen van voeding Hardware & Software 5
P Voeding anders bedraden en Molex connectors zelf maken ..... Cases en Modding 5
D extra harde schijven en gelijk een nieuwe voeding Hardware & Software 8
Sw333t [GEVONDEN] A-merk voeding 450 - 550 Watt (stil) Gevonden 1
B HD6990 of voeding kapot? Waterkoeling 14
coolfris [voeding] suiker Gezondheid en Sport 1
Z Hulp Keuze Voeding Hardware & Software 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan