• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL

MOBY-_-

New member
Hallo Allemaal,

Eindelijk is het zover en ga ik mijn eerste volledig watergekoeld systeem bouwen (daarvoor alleen aio)
Mijn winkelmandje staat vol alleen voordat ik op de bestel knop druk toch nog wat vraagjes.
Maar goed , bij het begin beginnen en zal mijn vragen tussen door stellen.

* Budget
Ik denk oneindig maar volgens mijn vrouw voor de hele build 3000 - 4000 euro

* Hardware
MB : Z490 , omdat ik niet weet voor welke mb ekwb een monoblok gaat maken nog even wachten maar het liefst gigabyte of asus.
Iemand hier een idee ?
CPU : intel 10900
Mem
GPU

* Behuizing
Lian li PC-011 Dynamic XL

* Wat moet er gekoeld worden
CPU met een mono blok
GPU

* Waar komt de radiator
Boven push
Onder push/pull

* Fans
Corsair QL120
Vraag zijn deze fans goed genoeg of toch beter voor vardar of andere fans gaan ?

* Reservoir/pomp
Distro-plate
Vraag mocht de pomp niet krachtig genoeg zijn of met de tijd kapot gaan kan ik die dan vervangen ?

* Vloeistof
Blood Red
Vraag ik zie op youtube nog wel eens een fimpje voorbij komen zoals bij primochill dat het 't systeem aantast is dat bij deze ook zo ? Of kan ik een half jaar tot een
jaar later nog gewoon een ander kleurtje gebruiken zonder alles helemaal uit elkaar te halen om alles te reinigen/vervangen en is dat dan ook zo bij de pastel versie
van ekwb ?

* Winkelwagen
Lian li Build


Hierbij mijn winkelwagen en ik denk dat ik alles wel zo'n beetje heb . Zo niet hoor ik het graag of eventuele opmerkingen want er is niks zo irritant als je net lekker bezig bent en dan moet stoppen omdat je een fitting of zo vergeten bent. Zo wil ik proberen/kijken of het past om aan de voor/bovenkant een fill port te gebruiken en dan naar beneden naar het kraantje en vanaf daar naar de spitter. Heb ik daar nog fittingen voor nodig of is er de mogelijkheid om alles aan elkaar te koppelen?

Met Vriendelijke Groet Ronnie :D(y)
 
Laatst bewerkt:
Goed dat je je al een beetje in hebt verdiept, je hebt zo een goede setup samengesteld.
GPU blok altijd voor de zekerheid controleren of het past: www.coolingconfigurator.com

Monoblock nog geen nieuws, als de moederbord populair wordt, dan zal EK er vrijwel zeker met een Monoblock voor komen.

De fans zijn prima, als je maar 1 kleine radiator had, dan zou je een betere fan kunnen overwegen met meer druk/airflow.
Maar met 2 radiatoren heb je ruim voldoende koelcapaciteit.

Pomp is sterk genoeg en mocht het onverhoopt kapot gaan, dan kan je het vervangen (DDC pomp).

Problemen met koelvloeistof wordt meestal veroorzaakt door het mixen van vloeistoffen.
Van te voren alle onderdelen doorspoelen met gedistilleerd water en dan EK Blood Red erin, dan hoef je je geen zorgen te maken.
Wil je daarna andere koelvloeistof, dan moet je de boel wel eerst goed schoonspoelen.

Tijdens de bouw loop je meestal wel tegen iets aan, waardoor het iets anders moet of dat je nog iets extra's nodig hebt.
Advies is daarom om niet al teveel tijd te besteden aan het zo compleet mogelijk maken van jouw eerste bestelling.
Je kan beter de tijd besteden aan het beginnen en bouwen van het systeem en zo extra benodigdheden in een tweede bestelling doen, dat scheelt onnodig stress en zo blijf je ook flexibel met aanpassingen van het plan.
 
Hey Freddy bedankt voor je reactie en goed dat je ff aangaf van die configurator want had dus de verkeerde in het mandje en is inmiddels aangepast.

Maar als ik het goed begrijp is het dus geen standaard pompje die voor meer dingen gebruik wordt.

Dan ga ik de bestelling maar doen , is toch niet meteen klaar mede omdat ik toch nog op de monoblock moet wachten.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Ff wat OC tips vragen... Overclocking 0
Johnny [HTPC] Vragen en tips. Hardware & Software 17
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
P Vragen over Thermaltake Pacific PR22-D5 Plus Handleidingen en Installatie Tips 3
Bokeh Hardtube volgorde vragen Waterkoeling 2
J Vragen over Phanteks RGB produkten icm MSI Mortar max moederbord Cases en Modding 3
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
R Wat vragen van een beginner Waterkoeling 3
A Vragen omtrent rigid tubing, merkcompatibiliteit van fittings/tubes, en puur water. Advies Waterkoeling Setup 3
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
I Vragen, vragen en nog eens vragen! Waterkoeling 15
F vragen over hardware en scherm keuze itx build Hardware & Software 0
F Enkele vragen ivm waterkoeling Waterkoeling 3
S Vragen voor "nieuwe" setup. Waterkoeling 4
R 1e WC builld. Advies en vragen Advies Waterkoeling Setup 5
D Vragen van een beginner Cases en Modding 3
sireentje allerlei vragen ivm mijn komende casemod Cases en Modding 18
Sw333t SLI Noob vragen NVIDIA 31
F Peltier TEC vragen! Overige Koeling 28
R Nieuwe PC Build vragen Hardware & Software 32
Joren [Overclock] Kleine Vragen Topic Overclocking 4
G aantal vragen Waterkoeling 3
I Vragen over waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
R Waterkoeling vragen. Waterkoeling 3
Thieutje Fillports vragen Waterkoeling 2
A Aanschaf cpu set - compleet? en nog wat vragen.... Advies Waterkoeling Setup 2
Thieutje Enkele algemene beginners vragen betreffende merk verschillen Advies Waterkoeling Setup 26
S advies eerste WC setup + enkele vragen Advies Waterkoeling Setup 1
D Hoe kan ik het best triple CF verbinden en andere vragen. Advies Waterkoeling Setup 11
H Beginners vragen omtrent waterkoeling setup... Advies Waterkoeling Setup 9
P Waterkoel setupje + vragen Advies Waterkoeling Setup 4
C [WaterCooling] Vragen & Advies (al besteld) Advies Waterkoeling Setup 15
cool daddy Diverse vragen.... NVIDIA 6
S Waterkoeling overgenomen, aantal vragen Waterkoeling 4
cool daddy Diverse vragen over PC samenstellen Hardware & Software 6
I Meerdere vragen betreft water koeling en fan control Advies Waterkoeling Setup 10
mailbomber 2 verschillende vragen mbt radiatoren en coolblokken Waterkoeling 13
Viepert Vragen over de Bitspower X-station Overige Koeling 16
I Vragen over EK Bay Reservoir Waterkoeling 7
S Tj07 window vragen Cases en Modding 8
P Vragen over de Aqua-Computer Aquaero 4.00 Cases en Modding 17
B Koolance PMP-400 pomp vragen / ervaringen Waterkoeling 12
J 2 vragen over meest geschikte waterblock Waterkoeling 18
H mijn eerste wc setup, mijn eerste vragen Advies Waterkoeling Setup 4
C Vragen over de chillers (Hailea) Waterkoeling 7
R XSPC X2O Delta V4 WaterCooling Kit vragen. Waterkoeling 2
E Nieuwe PC ineengeknutseld, nog wat vragen die blijven Waterkoeling 1
E Nieuwe grafische kaarten, SLI/CF setup en koeling vragen Waterkoeling 11
R Sunbeam Sound Activated CCFL controller vragen Cases en Modding 41
O MC-CASE-EVO-W MagiCool EQ Liquid Cooling Case Window vragen Advies Waterkoeling Setup 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan