• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vraagjes over de Asus Rampage III Extreme

Ik heb wel wat vraagjes over dit complexe moederbord.

1)Ik heb twee GTX 480 in sli op dit bord aangesloten ,ik zie in het bios helemaal niks om bijv die x16 lanes in te stellen,en volgens mij draaien ze nu in x8 lanes.

2)Ik heb er ook een bluray/dvd brander op aangesloten ,en ik wil eigenlijk wel weten of ik de gekozen sata poort daarvoor kan gebruiken.Het gaat om die ene enkel zwarte sata poort.Ik heb het idee dat die poort langzamer is .

3)En dan heb ik nog een vraagje over het geheugen wat ik gebruikt.Er zit 3x Kingston HyperX 4GB DDR3-2133 op.Ik begrijp hier natuurlijk weer helemaal niks van,ik denk dus dat dit geheugen standaard op 2133Mhz draait ,maar als ik nu kijkt zie ik dat het met 1333Mhz draait ,moet ik dit nou handmatig veranderen of is het zo goed ?
 
1 moet je effe in je boekje zoeken

2 die losse rechtopstaande sata connector is waarschijnlijk voor je frontpanel E-sata

3 die moet je handmatig aanpassen... het kan goed zijn dat hij niet vanzelf die geheugen snelheid pakt, en dan moet je in wezen je geheugen controler overclocken
 
1. als je 16x en 16x wilt moet je pci-e sloten 1 en 3 gebruiken...

2. In de handleiding staat geloof ik dat die sata aansluiting op een andere controler dan de rest zit.. ik weet ook niet waar deze voor dient..

3. De snelheid van het geheugen zal je handmatig moeten instellen in de bios... in het overklok tabblad onder dramfrequency...
 
1. als je 16x en 16x wilt moet je pci-e sloten 1 en 3 gebruiken...

2. In de handleiding staat geloof ik dat die sata aansluiting op een andere controler dan de rest zit.. ik weet ook niet waar deze voor dient..

3. De snelheid van het geheugen zal je handmatig moeten instellen in de bios... in het overklok tabblad onder dramfrequency...


@1 idd zeg je heb gelijk ik zie het nu ook pas in het boekje staan.Ik dacht dat alle 4 de rode sloten x16 zijn ik zie ook dat als je 3 GPU kaarten wilt dan wordt het slot1 x8 slot2 x8 slot3 x16

@2 Het is de Jmicron JMB636 Serial ATA connector (7-pin Sata_E1 black) volgens het boekje kan je er Serial ATA HDD of een optische drive aanhangen.misschien een instelling in het bios die hem trager maakt ?

@3 Ik wil eigenlijk het geheugen draaien waar het voor staat zonder het te overklokken met extra voltages ,dus gewoon standaard bob

Met GPU-Z kun je uitlezen in wat voor lanes ze draaien, onder het kopje 'bus-interface'
techPowerUp! :: Downloads

hoi,

ja ik heb GPU-Z gebruikt en zag daarin dat hij x8 aangaf onder het kopje bus-interface ,dus toen dacht ik hoe kan dat nou, het is toch allemaal x16 dus ik eerst is kijken in het bios maar daar stond niks.Nou blijkt dat mijn plaatsing voor SLI niet correct is (slot 1 en 2) moet zijn (slot 1 en 3) plus dat ik met mijn domme warhoofd ook die 3way sli bridge gebruikte ,er is ook zo'n bridge bij het mobo net als de crossfire en die moet ik eigenlijk gebruiken. Ik kan pas verder met slot 1 en 3 als morgen mijn pci-e verlengkabels binnen zijn ,anders red ik het niet op slot3.
 
Het geheugen wat je hebt zal op de snelheid die het moet lopen...2133... wss wel op 1.65v moeten lopen...

je kan je geheugen ook met de XMP instellen in de bios... let wel op voor het voltage.

Je kan de 3-waySLI bridge ook gebruiken bij 2 kaarten.... dat doe ik ook.. zo'n vaste brug vind ik mooier dan zo'n flexibele brug
 
Ik heb een vraag wat hier verder op borduurd;

Stel ik koop dus een Rampage 3, waar ik een SLI config op wil gaan draaien ...
dan is het dus slim, om slot 1 en 3 te pakken ?

Dit staat er vermeld:

The first PCI Express x16 slot works at x16 if the second slot is empty. If there is a video card on the second slot, both the first and the second slot will work at x8. The third and fourth PCI Express x16 slots work the same way: the third one works at x16 or x8, depending whether the fourth slot is empty or not. So if you have two video cards it is really important to use the first and the third (and not the second) PCI Express x16 slots in order to get the best performance possible. Using the manufacturer nomenclature, this motherboard supports the following configurations: x16; x16/x16; x16/x8/x8 or x8/x8/x8/x8. The slots are compatible with SLI and CrossFireX arrays.


Ik was uitgegaan dat de 2 kaarten in slot 1 en 2 komen, (ipv in 1 en 3)
waardoor ik een Asus Xonar D2 in een PCI slot kon zetten.
Stel ik koop de Xonar D2X PCI-e variant, komt deze dan niet in de problemen
met de brug van het SLI gebeuren ?

Alvast bedankt, voor het beantwoorden van de vraag.
 
Als de Xonar kaart niet buiten de videokaarten uitsteekt is er niets aan de hand..

Wat ik wel kan opmaken uit dat stukje tekst is dat als je die Xonar kaart in pci-e 2 stopt, dat pci-e 1 dan als nog op 8x gaat draaien..
Correct me if Iam wrong!!
 
Klopt; De grafische kaart (welke moet ik nog kijken) komt in PEI-e 16 slot 1,
een 2e, of latere 2e komt in PCI-e 16 x slot 3. Als je dit zo doet, moeten de beide sloten
op de volle 16 X draaien (dus 32 lanes).

Het Asus Xonar D2X kaartje kan precies tussen de 2 videokaarten ... in een PCI-e 1x slot (onder de 2e 8x slot)
Als het goed is, zou dit de mooiste oplossing moeten zijn, om zowel een Asus Xonar kaart
kwijt te kunnen, evenals 2 kaarten die ieder op 16 X draaien.
PCI-e Slot 2 (8X) en 4 (8x) worden dus niet gebruikt

http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1263202258.jpeg
 
Ik heb het grafische geweld op de rails gekregen nu netjes 2x x16 lanes dus dat is super thnks voor degene met de goude tips.

Alleen mijn geheugen krijg ik niet goed geconfigureerd ,ik heb dat XMP eens aangezet in het bios maar tijdens windows7 opstarten flikkert er snel een BSOD voorbij en reboot hij weer.Dram frequentie eens op 2133Mhz gezet wil ook niet lukken.

Alles van het moederbord staat default in het bios ,hiermee geeft ie aan dat het geheugen op 1333Mhz draait en ik snap er helemaal geen bal van.

Ook het dram bus voltage staat met auto settings op een 1,65 volt en kleurt geel in het bios.

Wie weet hoe ik mijn geheugen moet configureren op dit moederbord ?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
I Koeling tv meubel vraagjes. Overige Koeling 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
B Corsair 250D tricky custom loop versch. vraagjes Advies Waterkoeling Setup 2
N Noob into modding paar vraagjes Cases en Modding 1
M Paar vraagjes m.b.t. res + pomp (DCP 4.0) Waterkoeling 0
M TP10 - 2 vraagjes Lan Party 3
Besje Vraagjes over 140mm rad, Bitspower Spectre fans, en EK Supreme HF. Advies Waterkoeling Setup 3
E paar vraagjes voor mijn eerste set Advies Waterkoeling Setup 14
Ludwig Vraagjes Danger Den waterbox + Cases en Modding 4
boefmans check een aantal vraagjes! Advies Waterkoeling Setup 26
boefmans 6970 videokaart: twee vraagjes Waterkoeling 1
F Pomp vraagjes Waterkoeling 2
AceBaran Lian li PC-A77 Vraagjes Cases en Modding 36
jerome2710 Silverstone TJ07 vraagjes Cases en Modding 12
focus08 First build! Aantal vraagjes.. Waterkoeling 9
B Het kleine vraagjes topic Waterkoeling 4
D Paar vraagjes slangdikte 3/8":1/2" of 3/8":5/8" , Koolance cov-rp450 Waterkoeling 5
G aantal waterkoelings vraagjes Waterkoeling 6
aadje93 EK-FC4890 CF op club 3d kaartje..... vraagjes Waterkoeling 2
B Silverstone Raven RV01, aantal vraagjes erover Cases en Modding 8
M Upgrade vraagjes Waterkoeling 5
blingbling Paar kleine vraagjes. Waterkoeling 25
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Aansluiten asus 3080 TI (hoeveel PCIe 8-pin gebruiken) NVIDIA 1
M Waterblock for Asus ROG strix RTX 3090 TI OC edition LC Waterkoeling 2
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 Asus rog strix x570-e gaming monoblock Handleidingen en Installatie Tips 6
Hightower Asus aio 360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
H Nvidea A6000 + Asus Pro WS WRX80E-SAGE SE WIFI + AMD Ryzen Threadripper PRO 3975WX Waterkoeling 1
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
vincent asus aio cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
mixedup asus aura hulp Problemen & Oplossingen 4
M Asus M.2 standoff en screw HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Hightower Bios updaten Asus X99 E WS Hardware & Software 5
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
D Past deze cpu koeler BP-WBCPUEFX-RGB op ASUS ROG Maximus X Formula Waterkoeling 13
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
C XS-PC g1/4 rigid tube fitting past niet op asus maximus x HighFlow Forum 5
XenoMorpH Asus 970 Strix waterblock gezocht Gevonden 0
T Asus Zenith treadripper 1950X waterkoeling Gallery & Build Logs 7
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
N Advies waterkoeling 3 á 400 euro i7-970 en asus nvidia gtx 970 Advies Waterkoeling Setup 10
A Asus Rampage II Extreme Waterkoeling. Waterkoeling 3
Freddy ASUS ROG Rampage VI Extreme / Apex Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Hightower EKWB monoblock voor de asus strix Z270 itx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Hightower cablemods ledstrip asus aura ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
U Asus Maximus IX Formula - Flow en Temp sensor Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan