• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vraagje: SSD schijven, welke merk het beste?

Laatst bewerkt:
de leessnelheid is in het algemeen belangrijker dan de schrijfsnelheid... zeker bij een os schijf...

Als je voor en OCZ schijf gaat kan het beste een uit de vertex serie nemen, deze zijn sneller dan de Agility serie
Zelf heb ik een Postvill van 80Gb en daar ben ik zeer te vreden over.
Ik zou ff door sparen en een 80Gb kopen ipv en 40Gb
 
TRIM is erg lastig om aan de praat te krijgen! Je mag bijvoorbeeld de Intel chipset drivers niet installeren, en het werkt alleen op Windows 7. Oh, en een VOLLEDIG gedegradeerde G1 is nog altijd sneller dan een Vertex, dus zó belangrijk is het nou ook weer niet...

Die schrijfsnelheid is niet echt belangrijk, en al helemáál niet voor een OS schijf. Hoewel je voor videobewerking nog wel af en toe veel schrijfwerk hebt...

De grote winst pakt de Intel trouwens op random read/writes en ook op access times, wat twee dingen zijn waar een OS schijf veel meer aan heeft dan aan sequential speeds die altijd op de verpakking staan. Dat is de reden dat ik 'm aanraad boven een Vertex.
 
Dan hoop ik dat ik deze week een Postville komt.
Dan ben ik ook meteen van plan alles even extern op te slaan en gewoon volledig overnieuw te beginnen zegmaar. Eerst alles formatteren, nieuwe partities en de belangrijke bestanden meteen weer terug zetten. Zo hoop ik dat mijn systeem weer wat schoner wordt, wat ook de snelheid weer bevorderd lijkt mij. Iemand verder nog tips?
 
jawel, sorry voor de delay, ik moest ff goed googlen.

De M-serie van Corsair is het soort SSD dat je moet vermijden, en al helemáál als opstartdisk. Hij loopt op de JMicron controller, die last heeft van belachelijk hoge maximale Random Write tijden. Zó hoog, dat het in sommige gevallen bijna een seconde duurt voordat een file weggeschreven is, en in de tussentijd is je systeem unresponsive. Dat betekent dat IEDERE KEER dat je een logfiletje (instand messenging, logging, save, whatever) schijft, je een "stutter" ervaart.

Deze drive is zo goed als ONBRUIKBAAR.
 
Ik zit met het volgende:

Ik wil een klein pctje bouwen met een SSD (vanwege het geluid en het formaat, een andere optie zou een laptop schijfje zijn maar die maken weer lawaai). Het is voor standaard desktop werk (internetten mailen enzo, muziek/films staan op de normale pc) dus ik heb niet zoveel nodig. Ik zat daarom te denken aan iets van 20GB. Ik heb daar denk ik wel genoeg aan. Het is voor een linux of solaris systeem (keuze nog niet bepaald), dus daarom heb ik ook niet veel ruimte nodig.

Iemand een tip over welke? Geen zin om hier echt veel geld voor uit te geven.
 
Ik zit met het volgende:

Ik wil een klein pctje bouwen met een SSD (vanwege het geluid en het formaat, een andere optie zou een laptop schijfje zijn maar die maken weer lawaai). Het is voor standaard desktop werk (internetten mailen enzo, muziek/films staan op de normale pc) dus ik heb niet zoveel nodig. Ik zat daarom te denken aan iets van 20GB. Ik heb daar denk ik wel genoeg aan. Het is voor een linux of solaris systeem (keuze nog niet bepaald), dus daarom heb ik ook niet veel ruimte nodig.

Iemand een tip over welke? Geen zin om hier echt veel geld voor uit te geven.

Wat dacht je van dit schijfje?
Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5 (Desktop bundle) 40GB prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

Lijkt me een zeer net schijfje voor wat je vraagt.. de prijs is ook niet de hoofdprijs!

Deze lijkt me misschien een betere keuze http://tweakers.net/pricewatch/250688/intel-postville-x25-v-ssdsa2m040g2xx-40gb.html m.b.t. TRIM
 
hmmm misschien gewoon even wachten met SSD's. Vind 100 euro best veel.

Wil dat pctje zo goedkoop mogelijk houden, zit zonder SSD al rond de 250 euro (voeding, kast, verlichting en window). Moet nog flink gemod gaan worden (ik kan deze misschien redelijk goedkoop laten airbrushen, moet alleen nog een ontwerp maken).
 
Wat dacht je van dit schijfje?
Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5 (Desktop bundle) 40GB prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

Lijkt me een zeer net schijfje voor wat je vraagt.. de prijs is ook niet de hoofdprijs!

Deze lijkt me misschien een betere keuze Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2XX 40GB prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch m.b.t. TRIM

Kingston zou ik niet pakken. Die JMicron controller heeft een slechte reputatie.
Kingston SSDNow V Series 128GB SSD Review - Final Thoughts and Conclusions - Legit Reviews

btw, morgen komt mijn OCZ Vertex Turbo 30GB binnen. :026:
 
Kingston zou ik niet pakken. Die JMicron controller heeft een slechte reputatie.
Kingston SSDNow V Series 128GB SSD Review - Final Thoughts and Conclusions - Legit Reviews

btw, morgen komt mijn OCZ Vertex Turbo 30GB binnen. :026:
Op zich heb je gelijk, maar kingston heeft ook schijven met Intel controllers, waaronder dat schijfje dat Nils aanraad. Kingston opereert in MaximumConfusion mode (Crysis joke here) en heeft deze SSD dezelfde naam gegeven als de JMicron-aangedreven schijfjes die inderdaad ruk zijn.

Je kunt de goede schijven herkennen aan de capaciteit: 40, 80 en 160 GB zijn altijd intel schijven, en daarmee zit je zowieso goed.
 
ssd is binnen. effe gebenched.
OCZ Vertex Turbo 30GB (FW1.5)

hdtunebenchmarkoczverte.png

hdtunebenchmarkoczverteq.png

hdtuneextratestsoczvert.png

hdtunerandomaccessoczve.png

hdtunerandomaccessoczvea.png


Best goed vind ik. :033:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
X klein vraagje over fittings Waterkoeling 2
pilotter Vraagje over fans kabels custom sleeving HighFlow Forum 4
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
S Vraagje betreft OD 14*10Tubbing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
L Vraagje silicone slang gebruik Waterkoeling 4
U draad tappen vraagje Cases en Modding 1
J vraagje primochill advanced lrt foute badge? Waterkoeling 3
U EK res en pomp vraagje Advies Waterkoeling Setup 4
arwin74 tja advies vraagje van mijn dan maar is Hardware & Software 11
D Vraagje slangen i.c.m. in bedrijf name Resorator 1. Waterkoeling 5
P vraagje over tubing Waterkoeling 9
M Klein vraagje, eerste WC build, positie rad Advies Waterkoeling Setup 3
sir serial Ledjes in waterblokken vraagje Waterkoeling 6
stefan787 modulaire voeding kabel vraagje Hardware & Software 4
EJS Vraagje over case fan opstelling Overige Koeling 27
O Vraagje over amd R9 290 vrm koeling Overige Koeling 5
M Vraagje m.b.t. levertijd EK DDC X-RES 100 CSQ HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K EVGA GTX 780 HydroCopper vraagje Waterkoeling 5
X-Tripiot [REFUSED] bitcoins vraagje Gevonden 1
T Vraagje CPU koeler icm RAM koeler Overige Koeling 9
J Vraagje over reservoir! Waterkoeling 3
J Radiator vraagje Advies Waterkoeling Setup 4
Blackdash Vraagje over gewicht Koeler Overige Koeling 3
Aequitis temp meter vraagje Electronica 4
F Vraagje Waterkoeling Videokaarten Advies Waterkoeling Setup 12
S Vraagje hoeveel gewicht kan een reservoir aan Waterkoeling 2
yamaha_R1 Temp sensor vraagje Waterkoeling 2
Dave-V Vraagje Over Waterblock Voor Club 3D radeon HD6870 Coolstream Edition! Waterkoeling 11
T Koolance 402x2 vraagje Waterkoeling 6
boefmans opmerking over gtx580sli en een vraagje Overclocking 10
R vraagje over radiator en backplate voor gtx 670 Waterkoeling 9
boefmans LD kast: airflow en fan vraagje Cases en Modding 0
Ant 1 klein vraagje betreffende Molex Power Connector Pins HighFlow Webshop 3
W vertex 4 plus vraagje HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
T vraagje over Sunbeam Meteor Light Multicolor ME-MU Problemen & Oplossingen 18
DieHard Vraagje over toolbar Hardware & Software 2
DieHard vraagje: Aerocool RS12 Carbon Fiber 120mm Fan - Red Overige Koeling 2
Sw333t Vraagje over reference gpu (en hoe die te herkennen voor aanschaf) Hardware & Software 10
Meelobee Vraagje over plaatsing rads Waterkoeling 4
R vraagje slangen van een Astek waterchill Waterkoeling 1
boefmans Vraagje voordat ik ga bestellen :) Cases en Modding 2
D Vraagje over draaiende fans/watt/fancontroller Overige Koeling 11
K Vraagje over LED verlichting. Cases en Modding 2
B Vraagje over snelsluitkoppelingen. Waterkoeling 5
B Dual pomp vraagje... Waterkoeling 4
B Vraagje ivm 990x overclock. Overclocking 7
I Laatste check + vraagje matte black Rasa Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan