Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Nogmaals, ik heb niet meer nodig. Een spelletje maakt me niet uit dat het 10 sec langer duurt met opstarten. Een OS + losse software vind ik fijner dat het sneller opstart. Dus 40GB is zat. Daarbij blijf ik huiverig voor RAID 0 en werkt TRIM niet meer.
Heb je een goede RAID kaart dan? Als je dit op het moederbord doet gaat het langzamer zijn dan één enkele schijf...
Op de moederbord controller werkt alleen raid 0 of raid 1 goed (Of Raid 10). Ik kan je dan ook eigenlijk aanraden RAID 10 te doen met 4 schijven, of RAID 0 met 3 schijven en backups automatisch te synchroniseren naar externe schijven.
Oh en aan de jongens hierboven, je moet niet kijken naar prijs/GB, dat is voor de kleine dingetjes waar je niets op gaat opslaan irrelevant. Je betaald een absoluut bedrag voor de verbetering in performance.
Mij boeit het wel, ik heb graag dat mijn schijven performance houden als ze wat ouder worden.
ep, ik ook. Maar ze houden gewoon 80% van hun performance, en met de belachelijke snelheden van een SSD merk je het verschil tussen 80 en 100 eccht niet hoor
Het is op zich een leuke schijf alleen de schrijfsnelheden van max 35mb/s zijn natuurlijk om te huilen. Hij zal gerust mijn Spinpoint F1 alle hoeken laten zien wat betreft OS opstart maar in mijn achterhoofd is het gewoon net niet zeg maar.
Er zijn wel wat drives van 32-40GB die hoger kunnen alleen durf ik niets te zeggen over de complete performance van die schijven (random read/write snelheden etc) En aangezien voor mij het Intel only is wacht ik wel tot er 40GB SSD zijn die wel hogere snelheden kunnen halen. Of op volgende generatie met een leuke prijsdrop. Vind €2.50/GB nog steeds focking veel ook al heb je de performance. Kom op zeg dat betaalde je in 2002 voor normale HDD's :044:
Maar de HDD techniek hoeft qua opslag niet echt verder te gaan. 1-2 TB is voor normale consumenten al genoeg tenzij je echt massief films/serie's download. Natuurlijk worden de platters steeds compacter en zullen er vanzelf wel 1-2TB platters komen. Maar dan nog is redundancy belangrijker.
SSD is denk ik waar de meeste R&D van grote fabrikanten nu heen gaat.
Hoe zit het eigenlijk, klopt het dat stel je zet 2 SSD's in raid0 die per SSD een read van 230 hebben, dus samen 460... en je satapoort kan maar 300 max verwerken, dat je dus een raid controller moet aanschaffen - of één SSD moet nemen?
Het maximum van 300 is per satapoort, en je southbridge kan héél wat meer data dan dat verstoken. Meestal als je een RAID controller insteeks en je zet 'm niet in één van de main X16 sloten (die via de northbridge lopen) gaat de data van de controller ook via de southbridge
Daarbovenop doet de southbridge ook alle USB-poorten en nog een hele meuk aan andere taken. Twee SSDtjes ligt-ie echt niet wakker van. Wel is het zo dat de ingebouwde RAID-controller nooit die ideale schaling (2x 230 = 460) zal halen, je zal meer ergens tussen de 350 en 400 uitkomen qua performance. Een goede RAIDcontroller zal wél de maximale 460 benaderen (ongeveer 430 als ik ruw mag schatten).