• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vraagje: SSD schijven, welke merk het beste?

Koop 2 daarvan en plaats in Raid 0. je schrijfsnelheid is dan hetzelfde, maar lees ligt dan bijna 50% hoger.

Nogmaals, ik heb niet meer nodig. Een spelletje maakt me niet uit dat het 10 sec langer duurt met opstarten. Een OS + losse software vind ik fijner dat het sneller opstart. Dus 40GB is zat. Daarbij blijf ik huiverig voor RAID 0 en werkt TRIM niet meer.
 
Ik heb gewoon besloten tijdelijk te gaan voor 3 Spinpoint F3's in RAID 5 :). Ik heb het voorlopig gehad met SSD's door al dat gedoe.
Heb je een goede RAID kaart dan? Als je dit op het moederbord doet gaat het langzamer zijn dan één enkele schijf...

Op de moederbord controller werkt alleen raid 0 of raid 1 goed (Of Raid 10). Ik kan je dan ook eigenlijk aanraden RAID 10 te doen met 4 schijven, of RAID 0 met 3 schijven en backups automatisch te synchroniseren naar externe schijven.

Oh en aan de jongens hierboven, je moet niet kijken naar prijs/GB, dat is voor de kleine dingetjes waar je niets op gaat opslaan irrelevant. Je betaald een absoluut bedrag voor de verbetering in performance. :D

Mij boeit het wel, ik heb graag dat mijn schijven performance houden als ze wat ouder worden.
ep, ik ook. Maar ze houden gewoon 80% van hun performance, en met de belachelijke snelheden van een SSD merk je het verschil tussen 80 en 100 eccht niet hoor :p
 
Wanneer komt die uit dan? :)

Daar had ik het in mijn beide posts over :p

Het is op zich een leuke schijf alleen de schrijfsnelheden van max 35mb/s zijn natuurlijk om te huilen. Hij zal gerust mijn Spinpoint F1 alle hoeken laten zien wat betreft OS opstart maar in mijn achterhoofd is het gewoon net niet zeg maar.

Er zijn wel wat drives van 32-40GB die hoger kunnen alleen durf ik niets te zeggen over de complete performance van die schijven (random read/write snelheden etc) En aangezien voor mij het Intel only is wacht ik wel tot er 40GB SSD zijn die wel hogere snelheden kunnen halen. Of op volgende generatie met een leuke prijsdrop. Vind €2.50/GB nog steeds focking veel ook al heb je de performance. Kom op zeg dat betaalde je in 2002 voor normale HDD's :044:
 
Als je het zo bekijkt wel ja :D

Maar de HDD techniek hoeft qua opslag niet echt verder te gaan. 1-2 TB is voor normale consumenten al genoeg tenzij je echt massief films/serie's download. Natuurlijk worden de platters steeds compacter en zullen er vanzelf wel 1-2TB platters komen. Maar dan nog is redundancy belangrijker.

SSD is denk ik waar de meeste R&D van grote fabrikanten nu heen gaat.
 
Hoe zit het eigenlijk, klopt het dat stel je zet 2 SSD's in raid0 die per SSD een read van 230 hebben, dus samen 460... en je satapoort kan maar 300 max verwerken, dat je dus een raid controller moet aanschaffen - of één SSD moet nemen?
 
nee :D

Het maximum van 300 is per satapoort, en je southbridge kan héél wat meer data dan dat verstoken. Meestal als je een RAID controller insteeks en je zet 'm niet in één van de main X16 sloten (die via de northbridge lopen) gaat de data van de controller ook via de southbridge :D
Daarbovenop doet de southbridge ook alle USB-poorten en nog een hele meuk aan andere taken. Twee SSDtjes ligt-ie echt niet wakker van. Wel is het zo dat de ingebouwde RAID-controller nooit die ideale schaling (2x 230 = 460) zal halen, je zal meer ergens tussen de 350 en 400 uitkomen qua performance. Een goede RAIDcontroller zal wél de maximale 460 benaderen (ongeveer 430 als ik ruw mag schatten).
 
Vandaag heb ik ook mijn OCZ Vertex schijfjes binnen gekregen (2x OCZSSD2-1VTX120G).

Deze ga ik in Raid0 zetten, dus ~240GB voor mijn C: schijf.
(heb ik wel nodig, hoef ik niet telkens games te verwijderen om nieuwe te installeren :p)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
X klein vraagje over fittings Waterkoeling 2
pilotter Vraagje over fans kabels custom sleeving HighFlow Forum 4
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
S Vraagje betreft OD 14*10Tubbing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
L Vraagje silicone slang gebruik Waterkoeling 4
U draad tappen vraagje Cases en Modding 1
J vraagje primochill advanced lrt foute badge? Waterkoeling 3
U EK res en pomp vraagje Advies Waterkoeling Setup 4
arwin74 tja advies vraagje van mijn dan maar is Hardware & Software 11
D Vraagje slangen i.c.m. in bedrijf name Resorator 1. Waterkoeling 5
P vraagje over tubing Waterkoeling 9
M Klein vraagje, eerste WC build, positie rad Advies Waterkoeling Setup 3
sir serial Ledjes in waterblokken vraagje Waterkoeling 6
stefan787 modulaire voeding kabel vraagje Hardware & Software 4
EJS Vraagje over case fan opstelling Overige Koeling 27
O Vraagje over amd R9 290 vrm koeling Overige Koeling 5
M Vraagje m.b.t. levertijd EK DDC X-RES 100 CSQ HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K EVGA GTX 780 HydroCopper vraagje Waterkoeling 5
X-Tripiot [REFUSED] bitcoins vraagje Gevonden 1
T Vraagje CPU koeler icm RAM koeler Overige Koeling 9
J Vraagje over reservoir! Waterkoeling 3
J Radiator vraagje Advies Waterkoeling Setup 4
Blackdash Vraagje over gewicht Koeler Overige Koeling 3
Aequitis temp meter vraagje Electronica 4
F Vraagje Waterkoeling Videokaarten Advies Waterkoeling Setup 12
S Vraagje hoeveel gewicht kan een reservoir aan Waterkoeling 2
yamaha_R1 Temp sensor vraagje Waterkoeling 2
Dave-V Vraagje Over Waterblock Voor Club 3D radeon HD6870 Coolstream Edition! Waterkoeling 11
T Koolance 402x2 vraagje Waterkoeling 6
boefmans opmerking over gtx580sli en een vraagje Overclocking 10
R vraagje over radiator en backplate voor gtx 670 Waterkoeling 9
boefmans LD kast: airflow en fan vraagje Cases en Modding 0
Ant 1 klein vraagje betreffende Molex Power Connector Pins HighFlow Webshop 3
W vertex 4 plus vraagje HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
T vraagje over Sunbeam Meteor Light Multicolor ME-MU Problemen & Oplossingen 18
DieHard Vraagje over toolbar Hardware & Software 2
DieHard vraagje: Aerocool RS12 Carbon Fiber 120mm Fan - Red Overige Koeling 2
Sw333t Vraagje over reference gpu (en hoe die te herkennen voor aanschaf) Hardware & Software 10
Meelobee Vraagje over plaatsing rads Waterkoeling 4
R vraagje slangen van een Astek waterchill Waterkoeling 1
boefmans Vraagje voordat ik ga bestellen :) Cases en Modding 2
D Vraagje over draaiende fans/watt/fancontroller Overige Koeling 11
K Vraagje over LED verlichting. Cases en Modding 2
B Vraagje over snelsluitkoppelingen. Waterkoeling 5
B Dual pomp vraagje... Waterkoeling 4
B Vraagje ivm 990x overclock. Overclocking 7
I Laatste check + vraagje matte black Rasa Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan