• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vraagje: SSD schijven, welke merk het beste?

wow, ik kende ze nog niet, maar ik ga meteen googlen! Supervondst als het is wat ik denk dat het is!

1.8 inch is trouwens een formaat dat precies half zo groot is als 2,5 inch. De korte kant van een 2,5" is namelijk 1,8". Dat geeft je een beetje een idee van hoe groot het is. :D

Ja, dit is wat je denkt dat het is. Het is een volledig presterende Intel 80GB SSD, maar dan half zo groot en met een Dane-Elec stickertje erop, whatever that means. Geweldig apparaat.

De "catch" is dat het een G1 van Intel is. Dus geen 34nm flash en geen nieuwe controller. Ook geen TRIM commando.
Hij is een klein beetje langzamer dan de G2, maar dat beetje maakt het verschil niet met deze prijs. Mooie vondst!
De reden dat hij zo goedkoop is is dat Dane-Elec een zootje oude stock heeft opgekocht tegen een zacht prijsje. De G2 is beter, maar de ECHTE kracht van een G2 zit hem in de prijs. Nu de G1 weer goedkoper is, ga ik daarvoor. Ik bestel NU, en ik moet me echt inhouden om er niet meteen 2 te nemen. :eek:
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk, hoewel ik betwijfel of ik echt veel te vertellen heb. Ik heb alleen nog maar SSD-ervaring met een Samsung SLC-ding dat niet voor snelheid maar voor betrouwbaarheid in mijn laptop is gekocht. Ik heb dus niet echt vergelijkingsmateriaal :)

Zercom heeft eigen voorraad trouwens, en hij is al betaald, dus met een beetje mazzel maandag op de mat. :woot
 
helemaal mee eens wat betrefd die raidcontrollers zijn wel wat teveel van t goeie voor t overgrote deel van ons daarom ook beetje zinloos om hardware van honderden euro`s te bespreken
als je echt een raidcontroller wil aanschaffenvoor iets betaalbaars dan zou ik een speurtocht houden voor iets 2e hands
voor gewone hdd`s kom je al een heel eind met onboard controllers
maar voor ssd loop je al gauw tegen de grensen aan en dan zal je niet al de snelheid
hebben die een ssd kan bieden al is t lang niet verkeerd een ssd onboard aansluiten
als t maar recent is en niet sata 150 limit heeft maar sata 2 oftewel 300
 
Vraagje, is het heel erg dat er geen TRIM commando bij zit? Hoe kan je hem anders trimmen?
Je hoeft hem helemaal niet te trimmen. TRIM is een commando dat voorkomt dat de drive steeds langzamer wordt. Na een jaartje gebruiken zal een intel op nog ongeveer 75% van de performance zitten als hij helemaal volgekakt zit en nooit onderhouden is.

Je kan hem ook in de originele staat herstellen door ff een backup te maken, een safe erase van alles te doen, en dan de image weer te restoren. Doe dat 1x per jaar (of gewoon elke keer als je een nieuwe windows-installatie doet), en je bent safe.
 
Natuurlijk, hoewel ik betwijfel of ik echt veel te vertellen heb. Ik heb alleen nog maar SSD-ervaring met een Samsung SLC-ding dat niet voor snelheid maar voor betrouwbaarheid in mijn laptop is gekocht. Ik heb dus niet echt vergelijkingsmateriaal :)

Zercom heeft eigen voorraad trouwens, en hij is al betaald, dus met een beetje mazzel maandag op de mat. :woot
Ik hoef alleen foto's, benches en garantie-informatie te weten.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
X klein vraagje over fittings Waterkoeling 2
pilotter Vraagje over fans kabels custom sleeving HighFlow Forum 4
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
S Vraagje betreft OD 14*10Tubbing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
L Vraagje silicone slang gebruik Waterkoeling 4
U draad tappen vraagje Cases en Modding 1
J vraagje primochill advanced lrt foute badge? Waterkoeling 3
U EK res en pomp vraagje Advies Waterkoeling Setup 4
arwin74 tja advies vraagje van mijn dan maar is Hardware & Software 11
D Vraagje slangen i.c.m. in bedrijf name Resorator 1. Waterkoeling 5
P vraagje over tubing Waterkoeling 9
M Klein vraagje, eerste WC build, positie rad Advies Waterkoeling Setup 3
sir serial Ledjes in waterblokken vraagje Waterkoeling 6
stefan787 modulaire voeding kabel vraagje Hardware & Software 4
EJS Vraagje over case fan opstelling Overige Koeling 27
O Vraagje over amd R9 290 vrm koeling Overige Koeling 5
M Vraagje m.b.t. levertijd EK DDC X-RES 100 CSQ HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K EVGA GTX 780 HydroCopper vraagje Waterkoeling 5
X-Tripiot [REFUSED] bitcoins vraagje Gevonden 1
T Vraagje CPU koeler icm RAM koeler Overige Koeling 9
J Vraagje over reservoir! Waterkoeling 3
J Radiator vraagje Advies Waterkoeling Setup 4
Blackdash Vraagje over gewicht Koeler Overige Koeling 3
Aequitis temp meter vraagje Electronica 4
F Vraagje Waterkoeling Videokaarten Advies Waterkoeling Setup 12
S Vraagje hoeveel gewicht kan een reservoir aan Waterkoeling 2
yamaha_R1 Temp sensor vraagje Waterkoeling 2
Dave-V Vraagje Over Waterblock Voor Club 3D radeon HD6870 Coolstream Edition! Waterkoeling 11
T Koolance 402x2 vraagje Waterkoeling 6
boefmans opmerking over gtx580sli en een vraagje Overclocking 10
R vraagje over radiator en backplate voor gtx 670 Waterkoeling 9
boefmans LD kast: airflow en fan vraagje Cases en Modding 0
Ant 1 klein vraagje betreffende Molex Power Connector Pins HighFlow Webshop 3
W vertex 4 plus vraagje HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
T vraagje over Sunbeam Meteor Light Multicolor ME-MU Problemen & Oplossingen 18
DieHard Vraagje over toolbar Hardware & Software 2
DieHard vraagje: Aerocool RS12 Carbon Fiber 120mm Fan - Red Overige Koeling 2
Sw333t Vraagje over reference gpu (en hoe die te herkennen voor aanschaf) Hardware & Software 10
Meelobee Vraagje over plaatsing rads Waterkoeling 4
R vraagje slangen van een Astek waterchill Waterkoeling 1
boefmans Vraagje voordat ik ga bestellen :) Cases en Modding 2
D Vraagje over draaiende fans/watt/fancontroller Overige Koeling 11
K Vraagje over LED verlichting. Cases en Modding 2
B Vraagje over snelsluitkoppelingen. Waterkoeling 5
B Dual pomp vraagje... Waterkoeling 4
B Vraagje ivm 990x overclock. Overclocking 7
I Laatste check + vraagje matte black Rasa Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan