• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vraag over overclocken.

Wouter

Forum Bitch. I got the power!!!
Yo luitjes,

Me nieuwe moederbord zit er in + waterkoeling er bij en nu is het tijd om over te clocken.

Nou zijn de instellingen die bij de moederbord zitten heel anders dan bij mijn oude moederbord.

Ik kan mij geen nieuwe stuff veroorloven als er iets kapot gaat dus ik wil aan jullie vragen even te kijken naar de plaatjes plus mijn vragen om er voor te zorgen dat het goed gaat en mijn stuff niet sloop.

Mijn PC onderdelen:

• Asus Striker Extreme
• Quad core Q6600 B3
Corsair Dominator 4GB 2x 2GB ddr2
Corsair HX 520W voeding


1.JPG


2.JPG


3.JPG


4.JPG


5.JPG


Nou heb ik rond gekeken in BIOS maar kan PCI clock synchronization niet vinden. Die moet op 33,33 MHZ gezet worden.

Met vriendelijke groet,

Wouter.
 
Laatst bewerkt:
Yo heren,

Ben bezig met overclocken van me CPU en kom er net achter dag FSB;DRAM niet op 1:1 staat in CPU-Z.

Moet dit ten alle tijden op 1:1 staan of maakt dat niet veel uit? Want hij verspringt na restart. Had hem een keer hoger gehad. Iets van 15:10 (weet niet precies meer)
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    73,2 KB · Weergaven: 10
die pci clock sync draait zowiezo op 33.33, daar hoef je niks aan te veranderen.
K zou je geheugen in bios vastzetten volgens specs van het geheugen, en meer niet.
Dan zal hij wel zijn divider nemen zoals die t beste is.
 
Plaatsjes van overclocken.
 

Bijlagen

  • SNC00036.jpg
    SNC00036.jpg
    57,5 KB · Weergaven: 10
  • SNC00037.jpg
    SNC00037.jpg
    79,2 KB · Weergaven: 11
  • SNC00038.jpg
    SNC00038.jpg
    75 KB · Weergaven: 10
  • SNC00039.jpg
    SNC00039.jpg
    57,3 KB · Weergaven: 11
rampage extream2, intel i7 extream, 2 x nvidia 280gtx, 1000w voeding, 6gigh ddr3 crossair, vista 64..wie kan me vertellen wat de goeie overklcok instellingen zijn in mn bios, of is het al genoeg als ik in mn bios bij extream tweaker mn cpu aan klik op i7 grazyG 3.60?? alvat bedankt, gr edwin
 
haha, ik heb zelf ook een i7965 en opstarten is idd erg langzaam, nu heb ik een vista Ultimate waar ik veel dingen in heb geschrapt zoals die talen zooi dat neemt al een gig in beslag! daarom start mijn windows nu sneller op. maar hiervoor had ik business 64 en dat duur omeunig lang helaas weinig aan te doen.. wat voor harde schijf heb je? en heb je een aparte petitie voor windows? dat is meestal ook nét wat sneller:)
 
geen patitsie, wel 2 schijven van 1 terrorbit per stuk, hoor steets blabla verhalen over 4sec opstart, je begrijpt dan wel als je dr nieuw mee bent dat je dan met 70sec zeeker niet blij bent, heb alleen 15jaar console ervaring, dit is egt mn eerste pc
 
Heb je de pc zelf gebouwd? en zat er hiervoor andere hardware bij? en heb je dus de oude drivers nog op je hdd staan? Als dat het geval is, wat ik ook had, dan moet je je schijf gewoon formatteren en dan zal het waarschijnlijk stukken sneller gaan! maar 4 seconden is wel erg snel en zal je waarschijnlijk ook een SSD of paar raptors in Raid 0 hebben staan.. zo snel red je echt niet met een 7200RPM schijf!dat reageert niet heb ik zelf ook gehad. ik denk dat ik je het beste kan aanraden je schijf te formatteren en goede drivers erop te gooien met een verse windows install! en een aparte partitie voor windows is wel handig;) helpt ook wel wat in snelheid!:)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
djghostogb vraag over D5 pomp Advies Waterkoeling Setup 2
D Vraag over 2080ti koeling Overige Koeling 2
djghostogb vraag over distro plate Advies Waterkoeling Setup 6
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
S Kabel dikte vraag. HighFlow Webshop 2
M VRAAG Informatie - D5 pomp bracket en Phanteks Enthoo Primo compatibiliteit Advies Waterkoeling Setup 4
Ruud Voorstel, en vraag? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
P Vraag over Fittings en PETG Tube Waterkoeling 2
B Vraag over thermaltake 360 set en cpu fan Waterkoeling 3
M Msi rtx 2080 seahawk Ek reiningrn van binnen (garantie vraag) Waterkoeling 2
M vraag over EK-KIT X240 Performance Water Cooling Kit Waterkoeling 2
iSP Vraag over ripple en/of werkt de voorgestelde setup? Electronica 6
88Gamer88 Vraag: Aquaero 6 LT / High flow meter USB 53129 Waterkoeling 1
iSP [Vraag/Ervaring gezocht] over het anodiseren van metalen Cases en Modding 0
Enola Reservoir uitbreiding/vraag voor EKWB predator. Waterkoeling 4
M pc burea vraag Cases en Modding 1
R Vraag mbt DarkSide led's Cases en Modding 9
J vraag over de in en uitgang van een Alphacool GPU waterblok HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
J vraag over Apogee Drive II Waterkoeling 1
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
L casemod vraag Cases en Modding 1
S Waterkleur mayhem dye doorzichtig ( rood ) + vraag PASTEL Waterkoeling 9
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1
Sw333t Vraag over passieve radiatoren Waterkoeling 4
S Vraag Waterkoeling Waterkoeling 6
J vraag rigid primochill icm koelvloeistof Waterkoeling 3
B Vraag over waterkoeling loops Waterkoeling 10
F vraag over type (A of B) Li-Heat PCI-E Gen 3.0 Ribbon flexible Riser Cable Cases en Modding 2
djghostogb Vraag over PC waterkoeling: is het beter je CPU los van je GPU te doen? Advies Waterkoeling Setup 205
djghostogb djghostogb Henk niewePC vraag over waterkoeling en modding Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
D Transparante goud/geel coolant vraag Waterkoeling 5
D Simpele vraag Waterkoeling 6
N Vraag plaatsing radiator Waterkoeling 3
Slader Mayhems Aurora vraag Waterkoeling 2
MisterIce Vraag over anti-staticiteit Cases en Modding 10
K CPU cooling vraag Advies Waterkoeling Setup 1
G vraag waterblock Waterkoeling 26
B Vraag ronde 2 Advies Waterkoeling Setup 10
4 Dual D5 pomp vraag! Waterkoeling 3
D vraag over Flow Indicator + nog iemand Adviezen ??? Advies Waterkoeling Setup 2
AQuAKiNG vraag over g1/4 schroefdraad Cases en Modding 3
M Mijn vraag aan jullie Gamers Hardware & Software 5
L LED strip connectie naar moederbord vraag Handleidingen en Installatie Tips 2
Slader Mayhems Aurora vraag Waterkoeling 4
M Vraag Fans H100i Waterkoeling 3
G Vraag, regelen EK-DDC 3.2 PWM Waterkoeling 11
N Vraag over videokaart gewicht? Waterkoeling 2
J Vraag over aansluiting pomp Waterkoeling 5
XYOUNEED Vraag over mijn pumpcontroller Waterkoeling 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan