• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Voedingsadvies

Robert

Highflow Addict
Ik heb momenteel waarschijnlijk een te zwakke voeding om mijn systeem goed te laten werken. Mijn Laing pomp doet het niet goed. Freddy dacht aan een te zwakke voeding (560W van high power)

Ik heb een athlon x2 5000+ (overgeklokt draait op 3,2Ghz)
4GB Kingston DDR2 (overgeklokt op 475Mhz)
een evga 8800gt ssc 512
2x80GB Seagate barracuda
1x140 GB WD HDD
1x Laing pomp dd5
1x xspc dual bay resevoir met pomp.
1xUV cfl
6x120mm Fans

Hoe zwaar moet de voeding zijn om dit goed te laten draaien?
 
600W moet net kunnen denk ik.

Maar naar mijn idee kan je altijd beter een zwaardere nemen als je het budget ervoor hebt.
Beter te veel dan te weinig :)

Zeker als je gaat overclocken, kan je de extra watt goed gebruiken.

Ik heb zelf een 850W voeding van Coolermaster, die trekt mijn Q6600 op 3.8Ghz, twee DDC pompen, twee 8800Ultra's, 11 fans, 4 HDD's zonder problemen.
 
Freddy ik heb het even getest, maar de pomp doet ook niks als hij alleen aangesloten is op de voeding. De andere pomp doet het wel.

(ps ik heb een Cooler Master Real Power M 700W besteld)

Ik denk echter wel dat de pomp defect is omdat die ook niks doet als die alleen is aangesloten op de voeding
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een Cooler Master Real Power M 700W ingebouwd, Kwam als een van de beste uit een test van hardware.info.

700W is ruim voldoende voor mijn setup. de 560W die ik had was net kantje boord.

De voeding kostte me €99,- bij komplett.
 
Als highflow ooit voedingen gaat aanbieden, moeten deze merken zeker niet ontbreken:

- PC Power & Cooling
- Silverstone
- Seasonic
- Antec (signature series)
- Corsair

PC P&C, Silverstone & Seasonic zijn meestal slecht leverbaar hier in NL, maar behoren wel tot de absolute beste voedingen die er zijn.
 
Dat is uiteraard niet normaal.

Maar ik denk dat het te maken heeft met de inkoopsprijs en de leeftijd van de producten, de 850 is al een langere tijd uit. Alternate heeft die toendertijd waarschijnlijk voor een hoge prijs ingekocht.

Nu, een aantal maanden later zijn er steeds meer voedingen van verschillende fabrikanten uitgekomen in de wattage range van 800W+ en zijn de prijzen vanzelfsprekend gedaald. Waarschijnlijk heeft Aternate de 1000W versie nu dus ook gewoon goedkoper ingekocht dan de 850W een tijdje geleden. En hanteren ze gewoon een standaard marge op deze producten.

Misschien hebben ze het zelf nog niet door, maar ik denk dat ze de 850W binnenkort wel in de aanbieding gooien :)


... denk ik dan ....
 
Laatst bewerkt:
Als je bij prijsverloop kijkt, zie je ook dat t nog maar een paar weken geleden is dat de prijs van de 1000W gedaald is. Hij kwam van 190 euri en dat was wel een normale prijs voor zo'n voeding.

Nu heeft de prijs voor een goede voeding van 850-1000W zich wat gestabiliseerd tussen de 140 en de 160 euri.

Ik denk dat de inkopers/verkopers erop gokten dat iedereen die een nieuwe videokaart ging kopen ook een zwaardere voeding ging kopen. En dat viel reuze mee, en voor hun dan tegen. :icon_mrgreen:
 
Terug
Bovenaan