• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Voeding werkt half

MiQuel1990

New member
Hallo Flowerts! Ik heb een probleempje met een Codegen voeding die ik bij een kast kreeg. Hij leek op het eerste oog defect te zijn na het aansluiten op een Intel mITX mobotje maar ik kan 'm wel jumpstarten.
Toen ik de voeding op het mobo aansloot startte de voeding heel even en sloeg deze weer af. Ik heb een Enermax Liberty op hetzelfde moederbord geprobeerd en die werkt perfect.

Wie o wie weet wat het probleem is en of ik deze voeding in de prullenbak kan knikkeren? (.:,o)
 
ik had ook eens een oude voeding voor test doeleinde. Op een gegeven moment vertoonde die ook hetzelfde probleem als de belasting hoger werd (belasting nog wel zeer ruim binnen de marge bijv minder dan 10%). voeding start even op en daarna was alles weer afgelopen. mijn voeding maakte toen wel een vreemd sissend geluid bij het opstarten, is dat bij jou ook zo?
De voeding is bij mij in de afvalbak verdwenen.
 
Die van mij maakt gelukkig geen sissend geluid lol. Maar om 'm weg tet gooien terwijl het een simpele repa kan wezen is een beetje zonde. Voelt aan als een goede zware voeding. Ik kan hem goed gebruiken voor een PC die ik nog wil verkopen mocht deze te repareren zijn.
 
Voelt aan als een goede zware voeding.
Ik hoop toch niet dat je bedoelt dat de voeding 'zwaar weegt' ?

Als je een pc wilt verkopen raad ik je niet aan om deze voeding erin te stoppen.
Moet een voeding gerepareerd worden? dan schrijf ik hem al af.

Voor 40 euro heb je al 400/500 watt A voeding.

Mocht die voeding schade aan de hardware geven nadat je hem hebt verkocht dan heb je in mijn ogen een probleem.
 
Afgezien van deze voeding aangezien deze niet goed werkt betekent niet dat een andere ook stuk zal gaan aangezien het een budget voeding is toch?

Met zwaar bedoel ik dat de Volt lijnen net als betere voedingen aardig wat aan kunnen (16A op de 12V). Ik heb is een budget 500 Watt voeding gehad met een 8800GTS er aan. Binnen een kwartier kwamen er vonken uit en brandde die door. Ik snap dus wel het verschil tussen kwaliteit en troep. :badgrin:

Maar hoe dan ook, ik flikker de voeding wel in de prullenbak... :039:
 
De vermogens die bij budget voeding wordt gegeven zijn vaak niet te vertrouwen. De opgeven waarde is vaak het piekvermogen in plaats van continue vermogen. Wanneer je 16 A * 12 V doet kom ik op 192 Watt uit. Waar de rest van het vermogen blijft is mij dan een raadsel.

Je kan de voeding wel voor andere doeleinden gebruiken. Bijvoorbeeld wanneer je een watercooling set gaat afvullen. In plaats van de eigenlijke voeding kan je hier dan de budget voeding voor gebruiken.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Aansluiten op 12v voeding Overige Koeling 3
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P Aansluiten 2x8 en 1x6 pin ( videokaart ) naar voeding Handleidingen en Installatie Tips 1
vincent 1U voeding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
M Moeite sleeven voeding Cases en Modding 1
Sanders [VERKOCHT] Corsair AX1200 voeding Verkocht 3
88Gamer88 Voeding kapot gegaan, terwijl PC uit stond. Hardware & Software 5
D beste voeding voor gtx 770 sli Handleidingen en Installatie Tips 4
melchiortheijs [gezocht] 100% modulaire voeding (atx mag wel vast zijn)minimaal 650watt Gevonden 0
stefan787 modulaire voeding kabel vraagje Hardware & Software 4
stefan787 100% modulaire voeding Gevonden 2
k.3nny [Gezocht]100% modulaire voeding[CHEAPOOOOOO] Gevonden 5
Sw333t [Gezocht] Silverstone Fortress FT03-MINI Zilver (liefst inclusief passende voeding) Gevonden 0
Stephan---pro HELP !!! 24pin voeding kabel. Cases en Modding 6
L Welke voeding? Problemen & Oplossingen 3
P Nieuwe voeding advies gevraagd. Problemen & Oplossingen 4
M Transparante voeding Cases en Modding 9
k.3nny [VERKOCHT] LianLi PC-7HX Casemod INCL voeding + more Verkocht 11
Sw333t Voeding verlengkabel, voor montage van de voeding aan de voorzijde. Cases en Modding 18
cederieck [REFUSED!] waterkoeling onderdelen hdd voeding fan's Verkocht 6
J Voeding Pci E aansluiting 6+2 pins Hardware & Software 2
sir serial PC start (soms) niet meer op, voeding defect? Raar probleem :S Problemen & Oplossingen 7
Y Ledjes aansluiten op voeding (moederbord?) Cases en Modding 3
Stephan---pro [CANCELLED] Alienware aurora case incl 875watt voeding ruilen Gevonden 1
M voeding Electronica 0
Sw333t [VERKOCHT] ASKTech ALTO NT-TX1000 + 200W voeding Verkocht 6
Ianovski Op zoek naar iemand die een voeding wilt sleeven Cases en Modding 2
l3p [VERKOCHT] ASKTech ALTO NT-TX1000 + 200W voeding Verkocht 11
T vervangende voeding voor leaktest. Waterkoeling 6
Rico [IN-ACTIVE] Voeding,HDD,Fans etc Gevonden 12
L Fan voeding Overige Koeling 3
T1mmy Nieuwe kabels om voeding te sleeven? Cases en Modding 6
arwin74 [GEVONDEN] Voeding Gevonden 4
Sw333t [GEVONDEN] ATX voeding 250 - 350 Watt Gevonden 1
Sw333t Vermoedelijk probleem met mijn voeding (PCI-e power probleem) Problemen & Oplossingen 7
Sw333t [GEVONDEN] PCI-e 6/8 pin kabel van een Cooler Master modulaire voeding Gevonden 1
P [REFUSED] Voeding , geheugen en videokaart te koop/ruil Verkocht 7
SillentWolf Welke voeding ? Hardware & Software 24
K Plaatsen van voeding Hardware & Software 5
P Voeding anders bedraden en Molex connectors zelf maken ..... Cases en Modding 5
D extra harde schijven en gelijk een nieuwe voeding Hardware & Software 8
Sw333t [GEVONDEN] A-merk voeding 450 - 550 Watt (stil) Gevonden 1
B HD6990 of voeding kapot? Waterkoeling 14
coolfris [voeding] suiker Gezondheid en Sport 1
Z Hulp Keuze Voeding Hardware & Software 3
soppy [IN-ACTIVE] 1500W voeding Gevonden 7
D [IN-ACTIVE] Lange voeding / server voeding van min. 750 watt Gevonden 0
D Platte voeding Hardware & Software 1
D Voeding uit elkaar halen. Hardware & Software 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan