• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Voeding kapot gegaan, terwijl PC uit stond.

88Gamer88

The Black Mozart Restyle
Beste forum leden,

Ik ben effe opzoek naar mensen die gelijkwaardige gebeurtenis hebben mee gemaakt.
En miss een oorzaak weten.

Mijn voeding is overleden tijdens het uitstaan van de Computer.

De PC netjes afgesloten en 6 uur later wilde ik hem weer opstarten maar gebeurde niks.
Toen viel me op dat de controller leds uitwaren in me systeem en er geen voltage door liep.

Na de voeding getest te hebben, bleek dat de voeding was overleden terwijl de PC uit stond.

Betreft hier om een Corsair HX750W -/+ 4 jaar in gebruik geweest.
De stekkerdoos waar de voeding inzat met rode zekeringslampje stond gewoon nog aan.

Misschien is de voeding gewoon stuk gegaan omdat hij z'n beste tijd heeft gehad.
Of misschien kan het een andere oorzaak hebben.

Ben ieder geval benieuwd of er mensen zijn met een gelijkwaardige ervaring.
(Heb nog even aan de voeding geroken maar kan zelf niks verdachts er aan ruiken)
 
Hmm, De aardlek is er niet uit geknald en de rest op de stekker doos werkt wel gewoon.
Dus heb geen vermoeden van een blikseminslag.

Anders had het knap gevonden dat alleen de voeding kapot is en niet de rest van me PC.
 
Een voeding kan zelfs door gewoon in een doos te liggen zonder spanning defect gaan de volgende keer je hem op een voeding steekt.
Nu aangezien hij onder spanning zat was hij niet echt "uit" want alle spannings schommelingen komen er nog achter op de voeding.
Als enkel die voeding stuk is zou ik denken dat het zijn tijd was om te gaan als er meerdere toestellen/voedingen stuk zijn dan ff verzekering inlichten.
Meeste voedingen gaan ook wel op die manier stuk ze staan uit na slapen terug aanzetten en niets werkt nog... Dat is mijn ervaring of veel klanten liegen hierover ;)
Veel geluk nog met de volgende voeding :)


Sent from my iPad using Tapatalk
 
niet dat dit nog helpt maar ik heb het persoonlijk gehad met de 2 PSU's in een Cisco switch. ik zet de switch uit en een paar minuten later weer aan en beide PSU's klappen er uit
ik zet er een reserve psu in die werkt gewoon dus gewoon de leeftijd plus de inschakel spanning\stroom werd ze fataal

dus misschien is dat ook bij jouw het geval
 
Bedankt voor de berichten.

Had met de Corsair HX750W voeding 7 jaar garantie en is RMA op gestuurd en vervangen door een Corsair AX860.

Heb de voeding zelf niet open gemaakt om te kijken op de condensatoren bol stonden. meestal ruik je dit ook wel of ze geklapt / bol staan.
Heb de voeding wel vanaf buiten door gemeten maar niks mee opgeschoten.

Dus zomaar mogelijk dat de zekering er uit geklapt is.
onbekende redenen.

Dan vermoed ik toch ook dat het gewoon z'n tijd was, heb ook andere dingen in me PC door gemeten maar daar niks raars aan gevonden.
Hopelijk komt er een duidelijke uitslag van Corsair wat het geweest is / had kunnen zijn.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B HD6990 of voeding kapot? Waterkoeling 14
L Voeding kapot? Gesleeved, PC gaat soms wel en soms niet aan. Hardware & Software 0
B Pomp of voeding kapot? help! Waterkoeling 7
D Aansluiten op 12v voeding Overige Koeling 3
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P Aansluiten 2x8 en 1x6 pin ( videokaart ) naar voeding Handleidingen en Installatie Tips 1
vincent 1U voeding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
M Moeite sleeven voeding Cases en Modding 1
Sanders [VERKOCHT] Corsair AX1200 voeding Verkocht 3
D beste voeding voor gtx 770 sli Handleidingen en Installatie Tips 4
melchiortheijs [gezocht] 100% modulaire voeding (atx mag wel vast zijn)minimaal 650watt Gevonden 0
stefan787 modulaire voeding kabel vraagje Hardware & Software 4
stefan787 100% modulaire voeding Gevonden 2
k.3nny [Gezocht]100% modulaire voeding[CHEAPOOOOOO] Gevonden 5
Sw333t [Gezocht] Silverstone Fortress FT03-MINI Zilver (liefst inclusief passende voeding) Gevonden 0
Stephan---pro HELP !!! 24pin voeding kabel. Cases en Modding 6
L Welke voeding? Problemen & Oplossingen 3
P Nieuwe voeding advies gevraagd. Problemen & Oplossingen 4
M Transparante voeding Cases en Modding 9
k.3nny [VERKOCHT] LianLi PC-7HX Casemod INCL voeding + more Verkocht 11
Sw333t Voeding verlengkabel, voor montage van de voeding aan de voorzijde. Cases en Modding 18
cederieck [REFUSED!] waterkoeling onderdelen hdd voeding fan's Verkocht 6
J Voeding Pci E aansluiting 6+2 pins Hardware & Software 2
sir serial PC start (soms) niet meer op, voeding defect? Raar probleem :S Problemen & Oplossingen 7
Y Ledjes aansluiten op voeding (moederbord?) Cases en Modding 3
Stephan---pro [CANCELLED] Alienware aurora case incl 875watt voeding ruilen Gevonden 1
M voeding Electronica 0
Sw333t [VERKOCHT] ASKTech ALTO NT-TX1000 + 200W voeding Verkocht 6
Ianovski Op zoek naar iemand die een voeding wilt sleeven Cases en Modding 2
l3p [VERKOCHT] ASKTech ALTO NT-TX1000 + 200W voeding Verkocht 11
T vervangende voeding voor leaktest. Waterkoeling 6
Rico [IN-ACTIVE] Voeding,HDD,Fans etc Gevonden 12
L Fan voeding Overige Koeling 3
T1mmy Nieuwe kabels om voeding te sleeven? Cases en Modding 6
arwin74 [GEVONDEN] Voeding Gevonden 4
Sw333t [GEVONDEN] ATX voeding 250 - 350 Watt Gevonden 1
Sw333t Vermoedelijk probleem met mijn voeding (PCI-e power probleem) Problemen & Oplossingen 7
Sw333t [GEVONDEN] PCI-e 6/8 pin kabel van een Cooler Master modulaire voeding Gevonden 1
P [REFUSED] Voeding , geheugen en videokaart te koop/ruil Verkocht 7
SillentWolf Welke voeding ? Hardware & Software 24
M Voeding werkt half Hardware & Software 6
K Plaatsen van voeding Hardware & Software 5
P Voeding anders bedraden en Molex connectors zelf maken ..... Cases en Modding 5
D extra harde schijven en gelijk een nieuwe voeding Hardware & Software 8
Sw333t [GEVONDEN] A-merk voeding 450 - 550 Watt (stil) Gevonden 1
coolfris [voeding] suiker Gezondheid en Sport 1
Z Hulp Keuze Voeding Hardware & Software 3
soppy [IN-ACTIVE] 1500W voeding Gevonden 7
D [IN-ACTIVE] Lange voeding / server voeding van min. 750 watt Gevonden 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan