• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Videokaartproblemen ofzo :(

chicken

New member
Een tijdje heb ik nu een 3way SLI setup draaien van 3x EVGA GTX260 core 216's en het heeft een aantal weken goed gedraaid.

Vandaag echter viel tijdens een potje Civilization 5 opeens 1 van de videokaarten uit, waardoor mn pc crashte. Nadat ik op de resetknop drukte kreeg ik dus de melding dat er een kaart in PCI slot 3 zat, en dat voor SLI opties ik de kaart in slot 2 moest doen. Dit zei mij dus dat de kaart in slot 2 niet gedetecteerd werd. Ik heb toen mijn pc uitgezet, een paar seconden gewacht en vervolgens opnieuw opgestart. Hij startte gewoon netjes op en deed het weer volledig.

Echter toen ging ik Skyrim spelen en merkte ik na een tijdje dat er het lijntje van afterburner voor de temperatuur van kaart 3 (een andere dan bovenstaand probleem dus) wel erg snel omhoog ging. Toen ik op Everest keek, bleek dat de fan op 100% draaide, maar welgeteld 0 RPM maakte. Dit probleem is al een keer eerder voorgekomen, maar toen dacht ik dat het een incident was. Twee keer vind ik een patroon, dus vandaar dat ik het vermeld. :)

Mijn specs:
XFX nForce 780i
2x EVGA GTX260 core 216 Superclocked (fabrieksoverclock)
1x EVGA GTX260 core 216 (stock)
4GB OCZ platinum ram
Corsair HX850
Intel Q9550 (stock)

Alle drivers zijn voor zover ik weet geupdate, zowel moederbord als videokaarten.

Eén van jullie enig idee wat het kan zijn?

Het is vooral het ventilatorprobleem wat me zorgen baart. Dat er een kaart uitvalt is vervelend, maar dat er een koeler volledig uitvalt zonder waarschuwing zorgt ervoor dat ik niet eens een spel aan durf te laten staan wanneer ik even naar beneden ga, omdat ik bang ben voor oververhitting. :(
 
Terug
Bovenaan