• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Videokaart blijft vol draaien (zonder belasting)

ik zal er eens naar kijken.. mn engels is slecht dus hopen dat ik eruit kom hehe

bedankt voor de link iig!

edit: link is van 2010..princiepe is nog zelfde?

Laatst bewerkt:
Update...

Videokaart is het niet, er zit nu een 9600gt in en heeft zelfde probleem :(

N8WoCvR.png

Dank je voor de link, we hebben nog wel een netboekje maar nog niet gekeken of die het ook heeft.

Ik heb net de dingen gedaan die in je link stonden en zie geen rare dingen maar op dit moment heb ik ook nog geen problemen.

Zodra het weer begint check ik de link nog een keer!

Dank je voor de link, we hebben nog wel een netboekje maar nog niet gekeken of die het ook heeft.

Ik heb net de dingen gedaan die in je link stonden en zie geen rare dingen maar op dit moment heb ik ook nog geen problemen.

Zodra het weer begint check ik de link nog een keer!

Prima, als je eens wist hoe sommige virussen in elkaar zitten zou je echt bang worden. Soms moet je al je pc's in het netwerk opnieuw installeren omdat ze allemaal geïnfecteerd zijn.

Dan ben je ver van huis :S

en weer hetzelfde...en via de link weer gechecked maar niets vreemds bij :(

moet toch haast mobo probleem zijn ga ik nu denken (pff blijf aan het denken) eens kijken wat tie doet met een oudere bios

even een update

Gister voor de 7e keer windows opnieuw geinstalleerd en nog het problem waarbij me opvalt dat het heel lang goed gaat tot ik alle games en programma's erop heb, kan toeval zijn maar ik ga morgen nog een clean install doen en een aantal programma's dan weg laten waarvan ik denk dat het mis zou kunnen gaan (wat voor het problem nooit verkeerd ging maar goed.

Ik heb ook contact met asus die me verzocht hebben 1 en ander te proberen, ik deel het hier even mocht iemand ooit een problem hebben zou het kunnen helpen :

Quote Asus medewerker:

Allereerst verwijdert u de software voor de videokaart. Dit doet u altijd in Windows
veilige modes.
Door op de F8 toets te tikken nadat u de computer aangedrukt heeft kunt u in
Windows veilige modus komen.
Hierin gaat u naar de software lijst en verwijdert de installatie van de videokaart.

Daarna haalt u de videokaart uit het systeem en voegt hem weer toe.
Nadat u de videokaart weer aangesloten heeft voert u allereerst een CMOS reset uit.
Hoe u dit kunt doen kunt u terug vinden in de handleiding van het moederbord.

Hierna start u het systeem normaal op en installeert u de nieuwste software voor de
videokaart.
Deze software kunt u dan via de onderstaande website downloaden.

ASUSTeK Computer Inc. -Support- The URL you are looking for does not exist.
2GD5&os=30&ft=1&f_name=nv306_23WHQL_Vista64_Win7x64_Win8x64.zip#nv30
6_23WHQL_Vista64_Win7x64_Win8x64.zip

Herstart de computer hierna en test de videokaart. Normaal gesproken zou deze nu
correct moeten werken.
Zou dit het probleem niet verhelpen is de kans inderdaad aanwezig dat dit aan het
moederbord ligt.

Dit heeft mij helaas niet geholpen.

Morgen dus weer een schone instalatie (met 4e w7 versie) en dan eens kijken of het misschien per ongeluk toch nog aan een programma ligt of toch mobo zelf.

Ik had dat ook nadat ik zo'n beetje alles had geinstalleerd kreeg ik weer een volle load, dus had ergens iets gelezen en kwam uit op het programma rogue killer effe gedaan en nu geen problemen meer.
Succes

Thx Stephan

Ga ik zeker ook even proberen dan alleen draait mijn kaart niet onder load zoals bij jou.

EDIT: Roquekiller net gedaan maar ook niks helaas!

Laatst bewerkt:
Ik heb zoiets wel eerder gelezen. Toen bleek dat de monitor nog stroom leverde aan de GPU via een goedkope videokabel adapter. Dus kijk even of het problem zich nog voor doet als de stroom van de monitor eraf is. Of probeer met verschillende videokabels.

Edit: heb zitten zoeken naar wat ik toen gelezen had. kan het niet vinden. klinkt eigenlijk heel onwaarschijnlijk :S

Laatst bewerkt:
Bedankt Wisk, dit ga ik ook nog even proberen! ik heb hier genoeg kabels liggen.

Asus denkt dat het moederbord rma moet maar garantie zit er 99,9 % zeker niet op dit bordje :(

Added after 15 minutes:

Edit: ... ook even geprobeerd (ik lig er toch wakker van) maar werkt ook niet..zelf alleen hdmi naar tv helpt niet (dus monitor kabel eruit)

Laatst bewerkt:
He Buurman, al getest op een andere mobo? Anders moet je hem een x in mijn PC stoppen. Kijken wat hij doet.

Ik heb hetzelfde, maar dan met de MEM op de Lil'lian. Die staat vaak max 8GB onder load zonder dat er een programma draait.

Dat lijkt me toch een heel ander probleem :p
Voorlopig vind ik dit vooralsnog op een softwareprobleem lijken eerder dan een hardware probleem. We hebben samen al eens gekeken, en het enige wat er eigenlijk gaande is, is dat zijn cpu & gpu kloksnelheden maar zeer zelden tot niet zaken zoals ze zouden moeten doen. load is er niet, als je de kaart even stressed dan zie je de temperatuur nog een stuk omhoog schieten, dus dat sluit een bitcoin virus of gelijkaardig iets uit.

Ook het feit dat het na een herinstallatie toch enige tijd goed gaat doet me denken dat het hier een of ander programma/gadget/background-service of iets dergelijk is wat de zaken 'wakker' houd en voorkomt dat ze terug scalen. De kaart eens in een andere PC testen zou inderdaad veel uitsluitsel kunnen geven, maar dan moet die wel in orde zijn he ;)

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
P Aansluiten 2x8 en 1x6 pin ( videokaart ) naar voeding Handleidingen en Installatie Tips 1
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
S Seal (o-ring?) videokaart stuk Waterkoeling 3
Freddy Doorzakkende videokaart? How to stop a graphics card from "sagging"? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Veel te zware (fysiek) videokaart! Cases en Modding 10
Robin Nieuwe videokaart. Hardware & Software 20
PlayGamble Videokaart waterblock Waterkoeling 5
Y Welke videokaart? Hardware & Software 6
Rico Nieuwe Videokaart. Hardware & Software 5
N Vraag over videokaart gewicht? Waterkoeling 2
C 'GEVONDEN'betere videokaart'' Gevonden 10
Sw333t [CLOSED] Nvidia PCI-e videokaart, maximaal 190mm lang Gevonden 1
X Nieuwe videokaart kopen. Hardware & Software 11
V welke videokaart Hardware & Software 6
D 2 verschillende merken videokaart zelfde serie Hardware & Software 1
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
Issieee Een nieuwe videokaart. Advies??? Hardware & Software 16
Dustyrick Videokaart voor Pinnacle Studio Hardware & Software 24
D advies nieuwe mobo+videokaart. Hardware & Software 29
D Problemen videokaart (waarschijnlijk) Problemen & Oplossingen 3
Skydrone [GEVONDEN] DDR2 800 MHz & cheapy videokaart Gevonden 5
P Swiftech H220 CPU en Videokaart Waterkoelen. Advies Waterkoeling Setup 8
yamaha_R1 hulp nodig m.b.t videokaart & reservoir .... Waterkoeling 6
coolfris nieuwe videokaart keuze: afstand gaatjes Hardware & Software 4
J Kan multiplier niet aanpassen na nieuwe videokaart en overclock fail Overclocking 2
Stephan---pro Nieuwe Nvidia GeForce TITAN videokaart !! Algemene Discussies 59
K Opstart problemen met nieuwe videokaart (GTX670) Hardware & Software 1
z999 [CANCELLED] Overcomplete LC kit incl videokaart (cheap!) Verkocht 5
R Waterkoeling videokaart wat kopen? Waterkoeling 1
PlayGamble Videokaart koelpasta Waterkoeling 12
PlayGamble [GEVONDEN] WC Videokaart Gevonden 3
DjangoSoe videokaart uitschakelen? Hardware & Software 6
M waterkoeling videokaart Waterkoeling 10
olympus pc herkent videokaart niet AMD / ATI 11
Fuwa Fuwa Videokaart probleem (error 43) Problemen & Oplossingen 7
z999 [Cancelled] Videokaart incl waterblok Gevonden 2
M Nieuwe videokaart gewonnen, kan dit met mijn huidige setup? Waterkoeling 12
Rico Probleem met nieuwe Videokaart! Problemen & Oplossingen 3
M Goedkoop uw Nvidia GTX videokaart stiller maken Overige Koeling 21
K [GEVONDEN] Videokaart Gevonden 1
P [REFUSED] Voeding , geheugen en videokaart te koop/ruil Verkocht 7
K Videokaart (hulp) gezocht Hardware & Software 7
K Asus P5N32-E SLI waterkoeling vs middelste videokaart. Waterkoeling 3
boefmans 6970 videokaart: twee vraagjes Waterkoeling 1
D [Waterkoeling] Advies videokaart icm Koolance VID-AR697 Advies Waterkoeling Setup 5
J Is er nog hoop voor deze videokaart? Problemen & Oplossingen 13
LightStar 3 schermen welke videokaart... Hardware & Software 23

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan