• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

(Verzoekje) Project Kia Sephia

Erikii

Junior
Hallo mede HFers,

Omdat er werd gevraagd naar de auto in me avatar hier een topicje erover :icon_cool:
(Het duurde een dagje langer omdat ik de ouwere foto's niet zo snel kon vinden :p )
Het is meer een uit de hand gelopen hobby :D in het begin kleine dingetjes eraan veranderen, beetje naar je smaak maken, hoop muziek erin :020: . Mooiere onderdelen waren niet tot nauwelijks te vinden voor deze auto, tot ik een keer op internet een bumperset vond in Duitsland :icon_eek: Op de gok geprobeerd (ontdanks dat ze prijzig waren) en 2 weken later in huis :D . En ja... Dan blijft het daar natuurlijk niet bij, dan wil je meer :p

Ik denk dat de foto's genoeg zeggen, als ik allemaal ga schrijven wat ik veranderd, aangepast hebt dan ben ik volgende week nog bezig :p

In den beginne kocht ik m in deze staat:
79192610.jpg


En nu is ie zo, ik heb helaas geen foto's van tijdens de bouw.
79192900.jpg


79192968.jpg


67424605.jpg

Zelfaangepast spruitstuk, was origineel voor Honda.

67424619.jpg

Onderkant, Katalysator is er ook onderuit nu ;)

67424713.jpg

Interieur

67424727.jpg

Stoeltjes

67424765.jpg

En iets voor als ik me verveel :p

Toekomstplannen:

* Voorste ramen beetje tinten
* Ander uitlaatsysteem, behalve het spruitstuk is deze vet beun gemaakt en wil compleet rvs ;)
* Aantal delen nog laten spuiten, de originele verf is aan het doodgaan :p
* Volgend jaar een turbomotertje erin
* Komen vanzelf wel meer dingen bij :D

Ik zal binnenkort, als het weer mooi weer is even nieuwe foto's maken want de skirts zitten er ook onder en nog een paar dingen :p

Me scooter staat ook op deze foto's dat was ook wel een leuk project, een Neos en een Aerox aan elkaar plakken :p

En ik moet even een andere manier gebruiken om foto's te uploaden, heb nu me oude partyflock gebruikt maar dan krijg je zo'n stom ding in de hoek :eusa_snooty:
 
Laatst bewerkt:
Zal ik ook foto van maken ;) de Sub op deze foto's is helaas overleden een half jaar terug, heb er nu een simpel JBLetje in en een Fusion 250 Watt rms Amp, om het gewicht wat te drukken niet te veel :D
 
waneer is jou apk ?

Eind November, waarom wil je dat weten? :p


Condesator voor de bass te zuiveren !

Klopt, Alleen werkt dit pas echt goed vanaf zo'n beetje 1000 Watt RMS, Ik had het in me eerste set zitten, maar dat ik wat aan de moter begon te doen en beetje de auto lichter begon te maken heb ik alles eruit gesloopt en verkocht, alleen de condensator heb ik bij dit subje ook maar aangesloten, deze is nu meer voor de sier :D:D
 
Daar heb ik aan gedacht, ik heb het zo gemaakt dat de katalysator binnen 5 minuten te verwisselen is of weer terug ;) (stukje buis met 2 flenzen, klaar)

De sideskirts zitten er onder, daar zal ik als het mooi weer is even foto's van maken :)
 
dan word hij afgekeurd omdat jou uitstoot te hoog zal zijn zonder Katalysator

btw heb jij geen side skirt bumper ???


wat is dat voor bullshit....


ligt aan het bouwjaar, en niet wanneer ie apk gekeurd moet worden....


sideskirt bumpers???


en een condensator om de bas te zuiveren?????????????????????

zo te horen heb je er niet heel veel verstand van..

nu hoef je geen expert te zijn, maar als je dingen niet weet, moet je niet zomaar wat gaan roepen.
 
idd heb zelf nie zo,n pot. heb dat hier en daar horen waaien

weet wel dat zo,n condensator even een goede power kan geven en dat het beter is voor je accu, zo, n dingk dertissen

en als je het zelf zo goed weet leg het dan even uit

hah, licht ook aan het bouwjaar( 31-12-92 ), als er een cat onder zit is dat Echt niet voor niks hoor
 
ik wil je niet op je tenen trappen hoor... begrijp me niet verkeerd.

maar ik heb zoiets van: als je het niet weet, zeg er dan niks over.

een condensator zorgt er alleen voor dat de spanning niet tever inzakt wanneer er ineens veel power gevraagd word door de woofer/versterker.

zoon ding heb je pas nodig als je een flinke install hebt.

maar de meeste mensen denken dat als hun verlichting wegtrekt met een beetje bass, dat ze vermogen tekort hebben.

beter kijken die hun bedrading goed na (meestal slechte massa), en leggen een extra massa en voeding van dynamo naar chassis/accu.


over de apk en kat gesproken, deze zijn niet verplicht als je een auto hebt van voor 1996.
of je je CO haalt even terzijde.

ik heb vaak genoeg auto's naar de keuring gebracht zonder kat, (zat er wel onder origineel) en kwamen er gewoon door.

en ten 2e is het gewoon een dikke restrictie, haal deze weg en je zult merken dat ie vlotter rijd (nee, voor de dromers je krijgt er geen 20pk bij).

Ik heb al vele auto's omgebouwd, of het nou audio, interieur, exterieur of motorisch is.

met als hoofdzaak opel.

als ik je cali zo zie...mooie auto, alleen in mijn ogen jammer van de motor.

een 16kleppertje zou er beter bij passen, of zelfs een v6-je.
 
ik wil je niet op je tenen trappen hoor... begrijp me niet verkeerd.

maar ik heb zoiets van: als je het niet weet, zeg er dan niks over.

een condensator zorgt er alleen voor dat de spanning niet tever inzakt wanneer er ineens veel power gevraagd word door de woofer/versterker.

zoon ding heb je pas nodig als je een flinke install hebt.

maar de meeste mensen denken dat als hun verlichting wegtrekt met een beetje bass, dat ze vermogen tekort hebben.

beter kijken die hun bedrading goed na (meestal slechte massa), en leggen een extra massa en voeding van dynamo naar chassis/accu.


over de apk en kat gesproken, deze zijn niet verplicht als je een auto hebt van voor 1996.
of je je CO haalt even terzijde.

ik heb vaak genoeg auto's naar de keuring gebracht zonder kat, (zat er wel onder origineel) en kwamen er gewoon door.

en ten 2e is het gewoon een dikke restrictie, haal deze weg en je zult merken dat ie vlotter rijd (nee, voor de dromers je krijgt er geen 20pk bij).

Ik heb al vele auto's omgebouwd, of het nou audio, interieur, exterieur of motorisch is.

met als hoofdzaak opel.

als ik je cali zo zie...mooie auto, alleen in mijn ogen jammer van de motor.

een 16kleppertje zou er beter bij passen, of zelfs een v6-je.

oke, maare als ik nou zo,n 16 klepper had moet er dan persee een andere comp in volgens mij wel ?

in mijn school boek staat idd vanaf deze datum 31-12-95
 
als je een 16v erin wil, dan is dat compleet met het volgende:

motor+ bak (bak niet perse noodzakelijk, kan ook van je huidige motor)
kabelboom
ecu/computer
bijbehorende sensoren
aantal waterslangen


zulke motors zijn genoeg te koop, helemaal compleet


de rest, kwa motorsteunen en ophanging en aandrijving is hetzelfde.

zoon ombouw stelt niet veel voor.

echter vergis je niet in de prijs, velen denken voor 500euro een ander blokje erin en rijdend te hebben.

ik heb er al velen gebouwd, dus weet wat het kost.
 
Btw even over die kia , zo te zien heb jij alleen je uitlaatpruitstuk vervangen. Heb je jou inlaatspruit stuk ook vervangen.
hoe meer gas je geeft hoe minder je cilindergevult zal worden met zuurstof. ( soort vertraging ) dus hoe hoger je toeren hoe minder vermogen .. ( minder zuurstof )

weet ook niet of je er iets aan gedaan hebt.
 
dat is niet nodig, dat regelt de motor zelf af.

en de standaard uitlaatspruitstukken zijn ook weer restrictie.

een compleet open uitlaat voor een atmo motor zal niet werken, omdat deze tegendruk nodig heeft.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H introductie met een verzoekje Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 39
G Verzoekje nummer 898437 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan