• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vervelende resonantie

Black_Knight

New member
Case: Corsair Obsidian 800D
Rad: EK 360 XTX
Fans: Scythe gentle thypoons 1850 rpm
Controler: Lamptron FCT

Als ik mijn fans boven de 600RPM laat draaien hoor ik een irritant geluid. Het is een onregelmatig geluid het lijkt een beetje op een andere fan die constant in rpm schommeld.

Ik heb er al TFC Xvibe Noise absorbers tussen gestokken maar het gaat niet helemaal weg het is wel ietsje minder. Ben ook al met Bitspower anti vibration screw washers bezig geweest maar dat was niet zo een succes. Het lijkt er op dat de trillingen worden doorgegeven door de M3 boutjes. Xigmatek Anti Vibration Fan Rubber gaat niet werken denk ik want ik boor de gaatjes van mn rad liever niet groter.

Heeft iemand misschien nog ideeen?

En nog een vraag:
Weet iemand misschien een fancontroller die in stappen werkt? Dus als bv de temperatuur 1 graad stijgt dat de fan 1Volt extra krijgt. De lamptron FCT die ik nu heb heeft 1 instelbare treshhold dus als de temperatuur erboven komt staat de fan direct op 100%. Nog vervelender is wanneer het rond die temperatuur schommeld daar wordt je helemaal gek van.
 
En nog een vraag:
Weet iemand misschien een fancontroller die in stappen werkt? Dus als bv de temperatuur 1 graad stijgt dat de fan 1Volt extra krijgt. De lamptron FCT die ik nu heb heeft 1 instelbare treshhold dus als de temperatuur erboven komt staat de fan direct op 100%. Nog vervelender is wanneer het rond die temperatuur schommeld daar wordt je helemaal gek van.
Zelf heb de mCubed fancontroller en deze kan je zelf kiezen hoe de temperatuur/snelheid geregeld wordt.

Er zijn ook andere fancontrollers die deze mogelijkheid hebben. Het is even zoeken welke het zijn.Mcubed.png
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan