De klus is geklaard!
Heb ook gelijk uit alle hoeken en gaatjes het stof weggezogen met de stofzuiger ondersteund met een kwastje. Dus de pc is nu weer lekker schoon en fris. Zelfs de voeding-fan is onder handen genomen. Wat een karwei. Pci IDE kaartje is er nu uit. Heb precies genoeg ide-aansluitingen(4) (waar ik er voorheen 5 nodig had).
Heb de onderste 2 hd's nog om moeten draaien anders was m'n ide-kabel niet lang genoeg. (Onderste is nu de sata schijf, was de op één-na-onderste)
Was daarna nog even goed aankloten met jumpers, voordat alles herkend werd. Toen m'n pc voor het eerst aanging was m'n bios gereset, ik denk omdat 2 dvdspelers en 1 hd niet herkend werden waardoor er teveel veranderingen waren?
Situatie voor:
Situatie na:
-Rechtsonderin heb ik trouwens naderhand ook nog wat kabels samengebonden-
Wat is het lekker stil hier nu zeg!
Ik ga maar gewoon hopen dat ie 'm goed koelt want ik kan geen programma vinden waarin ik de temp van de northbridge kan opmeten. Ook in 'Everest' waarvan ik onlangs gelezen heb dat die het zou meten, staat het niet in. (trial version)
P.s.: thermalright is vastgezet met de plastic doordrukdingetjes, zo zat de
ventilator ook bevestigd, leek me verstandig om deze ook zo te bevestigen, ipv met de bijgeleverde schroeven. Er zit trouwens wel speling in, oftewel je kunt m bewegen/ronddraaien (op dezelfde plek) Is dit bij jou ook het geval? K heb het volledig platte beugeltje gebruikt, zoals vermeld stond in de handleiding bij deze bevestigingsmogelijkheid.
Oh, als je het wilt kan ik morgen nog even een foto van dichtbij maken van de thermalright.