@iSP:
Ik heb geen update uitgevoerd of het systeem ff stiller geprobeerd te maken. De Noctua koelers zitten er al drie jaar in. Het is een Noctua ventilator die stuk is gegaan. Ik heb bij Highflow een nieuwe ventilator gekocht met dezelfde type aanduiding. Blijkbaar is die ventilator niet hetzelfde.
Als je goed leest zie je dat het systeem niet constant 70 graden is. Onder normale omstandigheden zijn beide processors rond de 40 graden.
Ik weet ook wel dat onder normale werkomstandigheden de cores verschillend belast worden. Alleen bij het renderen van 3D beelden staan alle cores continu op de volle 100% te draaien. En dan trekt die ventilator het blijkbaar niet.
Heb je over het hoofd gezien dat ik schreef dat het niet uitmaakt als ik de ventilatoren omwissel?
@l3p:
Ik heb geen zin om er zomaar een fannetje in te gaan stoppen.
Ten eerste moet ik er zeker van zijn dat die in de noctua klemmetjes past.
Ten tweede had ik deze vraag naar Highflow gemaild en werd naar dit forum verwezen.
Blijkbaar ben ik op een winkel gestuit die alleen dozen schuift en nul support geeft of geen verstand hebben van wat ze verkopen.
Ik zal maar eens kijken of ze me bij Noctua kunnen vertellen of de ventilator van 3 jaar geleden met dezelfde type aanduiding inderdaad veranderd is.
BTW sorry dat ik zo pissig reageer, maar het ergerde me nogal dat er bij voorbaat van uitgegaan wordt dat ik zomaar ff wat aan het doen ben. Ik bouw al zo'n 15 jaar computers en dit is bij lange na niet m'n eerste dual processor set.
Verder heb ik hier een renderfarmpje van 20 machines staan die ik ook allemaal zelf in elkaar heb gezet.