Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Normaal
Bedankt voor je moeite om zo'n uitgebreide reactie te schrijven.Ik heb inderdaad gekozen voor de Noctua koeling vanwege het lage geluidsniveau. 80 graden is inderdaad nog geen probleem maar ik heb inmiddels al wel twee keer gehad dat mijn systeem uitviel na ruim een uur op vol vermogen rekenen. In het geval van het renderen van 3D beelden heb ik regelmatig dit soort rendertijden waarbij de processor continue 100% belast wordt.Het systeem heeft ruim 3 jaar probleemloos gedraaid. De montage en de kast zijn het probleem niet. Op vol vermogen was de temperatuur altijd rond de 70 graden. Ook nu is de temperatuur bij gemiddeld gebruik heel normaal; rond de 35 à 40 graden.Zoals ik al eerder schreef heb ik toch echt het idee dat het aan de nieuwe ventilator ligt. Er is maar één ventilator stuk gegaan. Die heb ik vervangen. Daarom heb ik direct geprobeerd om de ventilatoren om te wisselen. Als ik de nieuwe ventilator op processor 1 plaats wordt die ruim 80 graden en blijft de temperatuur van processor van 2 rond de 70 graden. Als ik de nieuwe ventilator op processor 2 plaats wordt die ruim 80 graden en blijft processor 1 rond de 70 graden. Het is dus duidelijk dat de oorspronkelijke ventilator 10 graden lager koelt. Blijkbaar blaast die harder of zoiets.
Bedankt voor je moeite om zo'n uitgebreide reactie te schrijven.
Ik heb inderdaad gekozen voor de Noctua koeling vanwege het lage geluidsniveau. 80 graden is inderdaad nog geen probleem maar ik heb inmiddels al wel twee keer gehad dat mijn systeem uitviel na ruim een uur op vol vermogen rekenen. In het geval van het renderen van 3D beelden heb ik regelmatig dit soort rendertijden waarbij de processor continue 100% belast wordt.
Het systeem heeft ruim 3 jaar probleemloos gedraaid. De montage en de kast zijn het probleem niet. Op vol vermogen was de temperatuur altijd rond de 70 graden. Ook nu is de temperatuur bij gemiddeld gebruik heel normaal; rond de 35 à 40 graden.
Zoals ik al eerder schreef heb ik toch echt het idee dat het aan de nieuwe ventilator ligt. Er is maar één ventilator stuk gegaan. Die heb ik vervangen. Daarom heb ik direct geprobeerd om de ventilatoren om te wisselen. Als ik de nieuwe ventilator op processor 1 plaats wordt die ruim 80 graden en blijft de temperatuur van processor van 2 rond de 70 graden. Als ik de nieuwe ventilator op processor 2 plaats wordt die ruim 80 graden en blijft processor 1 rond de 70 graden. Het is dus duidelijk dat de oorspronkelijke ventilator 10 graden lager koelt. Blijkbaar blaast die harder of zoiets.