• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vervangende ventilator van Noctua koelt niet goed

Arjo

New member
Hoi,

Begin februari heb ik bij u een Noctua 12 cm fan gekocht om een kapotte ventilator te vervangen.
Het gaat om het type Noctua 120mm NF-P12 PWM 1300RPM.
Nu lijkt het er echter op dat hij toch niet identiek is aan de originele versie.
Op de originele ventilator staat ook de aanduiding NF-P12 PWM.
Alleen kan ik niet zien wat de draaisnelheid is.
Bij zware belasting loopt de temperatuur van de processor op tot boven de 80 graden.
Ik heb ook al een keer gehad dat mijn computer uitschakelde vanwege een te hoge temperatuur.

Systeemgegevens:
Dual Xeon X5670
72 Gig RAM
Windows 7 64bit

Om te zien of het probleem ergens anders door veroorzaakt wordt, heb ik de nieuwe en de originele ventilatoren omgewisseld. Maar in beide gevallen wordt de processor met de nieuwe ventilator ongeveer 10 graden warmer dan degene met de originele ventilator. De ventilatoren zitten met klemmetjes op het koelblok. Het heeft dus niets te maken met koelpasta of slechte verbinding tussen het koelblok en de processor. Er zit ook geen stof tussen de koelribben.

Nu zie ik in de winkellijst wel een ventilator die op 1500 toeren werkt, maar daarvan ziet het frame er net iets anders uit, en kan ik aan de foto niet zien of die in de klemmetjes passen.

In ieder geval is het voor mij belangrijk dat de koeling van het systeem in orde is omdat ik 3D animaties maak en de computer regelmatig dagenlang continu 100% belast wordt. Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet.

Met vriendelijke groet,
Arjo Rozendaal.
 
Als eerst mijn achtergrond: cad tekenaar en bouwer van oa cad stations met dual xeons en fervent gebruiker van Noctua fans.

Een paar dingen vooraf waar je zeker rekening mee dient te houden; Noctua fans zijn per definitie gemaakt voor stilte en niet zo zeer luchtverplaatsing. Dat houdt in dat er beter koelende fans zijn en er in de regel voor andere fans gekozen wordt in kant en klare pc's van bijvoorbeeld Dell en HP. Deze 80C is niet te heet (zeker wel zeer heet en ongewenst) maar een beveiliging voordat de grens nabij 90-100C bereikt is wat als een kritieke grens geldt.

Er speelt mee hoe de luchtstroom in je setup is, weet niet of het een zelfbouw is (waar vaak fouten gemaakt worden met dual cpu systemen) of een of the shelf systeem. Wil je dit testen zou ik zeggen laat de zijkant er eens vanaf en kijk of dit het oplost, immers je hebt dan een overmaat aan koele lucht en daarmee kan je dit uitsluiten. Let ook op of je de fans niet verkeerd om hebt gemonteerd, ze moeten de lucht door het koelblok heen blazen ipv trekken.

Een andere optie is je temperatuursensors defect zijn van je moederbord zelf; sommige professionele borden zoals van Supermicro en Tyan hebben eigen temp sensors onder of nabij de cpu; deze zijn nauwkeuriger dan de afgeleide van de cpu. Dit kun je in je moederbord boekje eventueel vinden of wellicht in de bios.

Wat het ook kan zijn, en wat ik ooit eens eerder tegengekomen ben en in jouw geval meer dan van toepassing kan zijn; is je cpu upgrade. Je hebt een dual hexacore erin zitten en wellicht kwam hij met de fabriek af met dual quadcore. Soms moet je een bios upgrade uitvoeren voor volledige support en daarom kiezen sommige moederbord fabrikanten er juist voor deze cpu's in principe door de chipset al wel ondersteund zijn niet te laten booten. Dit kan dus betekenen dat je temperatuur onjuist uitgelezen wordt. Je kunt de heatsinks met de hand voelen of ze daadwerkelijk 80C worden, worden ze dit echt dan mag je van mij aannemen dat op dit punt heatsinks als een radiator warmte gaan uitstralen.

Bovenstaande zijn enkele punten waarom je niet perse zelf aan een dual xeon bak moet willen sleutelen en ik hiervoor 50E de uur reken, vaak gaat het goed maar je kunt wel degelijk tegen ongewenste problemen aanlopen. De kans dat het daadwerkelijk je fan is durf ik niet met zekerheid te bevestigen en een grotere kans is dat je probleem elders te gezocht moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je moeite om zo'n uitgebreide reactie te schrijven.

Een paar dingen vooraf waar je zeker rekening mee dient te houden; Noctua fans zijn per definitie gemaakt voor stilte en niet zo zeer luchtverplaatsing. Dat houdt in dat er beter koelende fans zijn en er in de regel voor andere fans gekozen wordt in kant en klare pc's van bijvoorbeeld Dell en HP. Deze 80C is niet te heet (zeker wel zeer heet en ongewenst) maar een beveiliging voordat de grens nabij 90-100C bereikt is wat als een kritieke grens geldt.

Ik heb inderdaad gekozen voor de Noctua koeling vanwege het lage geluidsniveau. 80 graden is inderdaad nog geen probleem maar ik heb inmiddels al wel twee keer gehad dat mijn systeem uitviel na ruim een uur op vol vermogen rekenen. In het geval van het renderen van 3D beelden heb ik regelmatig dit soort rendertijden waarbij de processor continue 100% belast wordt.

Er speelt mee hoe de luchtstroom in je setup is, weet niet of het een zelfbouw is (waar vaak fouten gemaakt worden met dual cpu systemen) of een of the shelf systeem. Wil je dit testen zou ik zeggen laat de zijkant er eens vanaf en kijk of dit het oplost, immers je hebt dan een overmaat aan koele lucht en daarmee kan je dit uitsluiten. Let ook op of je de fans niet verkeerd om hebt gemonteerd, ze moeten de lucht door het koelblok heen blazen ipv trekken.

Het systeem heeft ruim 3 jaar probleemloos gedraaid. De montage en de kast zijn het probleem niet. Op vol vermogen was de temperatuur altijd rond de 70 graden. Ook nu is de temperatuur bij gemiddeld gebruik heel normaal; rond de 35 à 40 graden.

Een andere optie is je temperatuursensors defect zijn van je moederbord zelf; sommige professionele borden zoals van Supermicro en Tyan hebben eigen temp sensors onder of nabij de cpu; deze zijn nauwkeuriger dan de afgeleide van de cpu. Dit kun je in je moederbord boekje eventueel vinden of wellicht in de bios.

Wat het ook kan zijn, en wat ik ooit eens eerder tegengekomen ben en in jouw geval meer dan van toepassing kan zijn; is je cpu upgrade. Je hebt een dual hexacore erin zitten en wellicht kwam hij met de fabriek af met dual quadcore. Soms moet je een bios upgrade uitvoeren voor volledige support en daarom kiezen sommige moederbord fabrikanten er juist voor deze cpu's in principe door de chipset al wel ondersteund zijn niet te laten booten. Dit kan dus betekenen dat je temperatuur onjuist uitgelezen wordt. Je kunt de heatsinks met de hand voelen of ze daadwerkelijk 80C worden, worden ze dit echt dan mag je van mij aannemen dat op dit punt heatsinks als een radiator warmte gaan uitstralen.

Bovenstaande zijn enkele punten waarom je niet perse zelf aan een dual xeon bak moet willen sleutelen en ik hiervoor 50E de uur reken, vaak gaat het goed maar je kunt wel degelijk tegen ongewenste problemen aanlopen. De kans dat het daadwerkelijk je fan is durf ik niet met zekerheid te bevestigen en een grotere kans is dat je probleem elders te gezocht moet worden.

Zoals ik al eerder schreef heb ik toch echt het idee dat het aan de nieuwe ventilator ligt. Er is maar één ventilator stuk gegaan. Die heb ik vervangen. Daarom heb ik direct geprobeerd om de ventilatoren om te wisselen. Als ik de nieuwe ventilator op processor 1 plaats wordt die ruim 80 graden en blijft de temperatuur van processor van 2 rond de 70 graden. Als ik de nieuwe ventilator op processor 2 plaats wordt die ruim 80 graden en blijft processor 1 rond de 70 graden. Het is dus duidelijk dat de oorspronkelijke ventilator 10 graden lager koelt. Blijkbaar blaast die harder of zoiets.
 
10 graden verschil is niks, ik heb gevallen van wel 15 gezien, dit kan alles met vaak versprongen sockets te maken hebben of hoe de airflow in elkaar steekt. Ook worden zelden de cpu's even belast en core spreiding werkt relatief slecht voorbij 4 a 6 cores; iets wat mensen vaak niet goed weten. In de regel weet je dit met een aantal filters op video's wel te behalen aldus mijn klanten.

Het bovenstaande neem ik als waar aan maar nogmaals dit kan kort door de bocht zijn.

Echter kan ik nog niet uitsluiten of er een cpu upgrade heeft plaatsgevonden ook al zou hij 3 jaar perfect gedraaid hebben. Ik heb sterke indicatoren dat dit wel het geval is. Houd er dan ook rekening mee dat je nu per cpu 2 extra cores te koelen hebt. Dat deze voorheen de 70C haalden vind ik al zorgelijk, in zo'n geval ga ik direct uitzoeken waarom deze zo hoog neigen.

Het meest obvious: Je hebt al dan niet een CPU upgrade uitgevoerd maar belangrijker je heatsinks voldoen niet of voldeden net. 70C is zorgelijk hoog en je hebt de fans vervangen met exemplaren die hoewel stiller zijn minder airflow hebben. De heatsink zal dus net aan voldaan hebben (hier hebben veel off the shelf systems last van, mooie kostenbesparing). Per saldo: je hebt je koeling minder efficiënt gemaakt, althans zo klinkt het naar mijn mening vrij overtuigend. Wat je ook had moeten overwegen: grotere heatsinks!

Wat je probleem ook is het is zeer waarschijnlijk een van al het bovenstaande uit de 2 posts ofwel een combinatie van meerdere factoren daaruit. De voorgaande alinea haalt vooral een veel gemaakte fout aan welke mensen maken die wel "ff" denken een dual cpu setup stiller te maken. Ik zal niet beweren dat je niet weet waarover je het hebt maar ik vind het nog altijd erg lastig bepaalde zaken uit te sluiten. Een ding staat vast: het zijn geen slechte fans en die kunnen zeker wel voldoen, maar er speelt meer. Je zal of fans met meer airflow moeten hebben en je niet doodstaren op RPM's maar kijk op CFM's!!! Dit is dus een van die welgemaakte fouten want een fan die meer rondjes draait is niet per definitie beter. Wil je toch stiller heb je wellicht meer "buffer" nodig voor deze warmte en dat is een grotere heatsink. Nogmaals alles neigt hiernaar maar uit te sluiten is het niet.
 
@iSP:
Ik heb geen update uitgevoerd of het systeem ff stiller geprobeerd te maken. De Noctua koelers zitten er al drie jaar in. Het is een Noctua ventilator die stuk is gegaan. Ik heb bij Highflow een nieuwe ventilator gekocht met dezelfde type aanduiding. Blijkbaar is die ventilator niet hetzelfde.

Als je goed leest zie je dat het systeem niet constant 70 graden is. Onder normale omstandigheden zijn beide processors rond de 40 graden.

Ik weet ook wel dat onder normale werkomstandigheden de cores verschillend belast worden. Alleen bij het renderen van 3D beelden staan alle cores continu op de volle 100% te draaien. En dan trekt die ventilator het blijkbaar niet.

Heb je over het hoofd gezien dat ik schreef dat het niet uitmaakt als ik de ventilatoren omwissel?

@l3p:
Ik heb geen zin om er zomaar een fannetje in te gaan stoppen.
Ten eerste moet ik er zeker van zijn dat die in de noctua klemmetjes past.
Ten tweede had ik deze vraag naar Highflow gemaild en werd naar dit forum verwezen.
Blijkbaar ben ik op een winkel gestuit die alleen dozen schuift en nul support geeft of geen verstand hebben van wat ze verkopen.
Ik zal maar eens kijken of ze me bij Noctua kunnen vertellen of de ventilator van 3 jaar geleden met dezelfde type aanduiding inderdaad veranderd is.

BTW sorry dat ik zo pissig reageer, maar het ergerde me nogal dat er bij voorbaat van uitgegaan wordt dat ik zomaar ff wat aan het doen ben. Ik bouw al zo'n 15 jaar computers en dit is bij lange na niet m'n eerste dual processor set.
Verder heb ik hier een renderfarmpje van 20 machines staan die ik ook allemaal zelf in elkaar heb gezet.
 
Kijk nu weten we al wat meer, dat konden wij niet uit jouw tekst halen. Je hebt al 3 jaar lang dezelfde cpu's met dezelfde fans gehad op max 70C. Je moet weten dat ik door mijn achtergrond kennis indicatoren zag waardoor er andere dingen aan de hand waren, iets waar ik zeer regelmatig tegenaanloop en door gebrek aan kennis problemen van anderen het mag oplossen. In dit geval: deze series cpu's zijn 3/3,5 jaar wat ik onmiddellijk zag en vooral ZZP"ers hebben er een handje van er zo maar goedkope (2e hands) hexacores in te steken zodat de pc langer mee kan. Quadro kaarten daarvan eindigen vaak op marktplaats en denken ze een fortuin voor te kunnen vangen. Hiervan allemaal beschuldig ik je niet maar alle alarmbellen gaan dan professioneel bij mij rinkelen en dan moet je snappen.

Over die 70C begrijp je me nog altijd verkeerd, dat is nog altijd onwenselijk hoog ook al is het alleen bij volle belasting. Dit is voor mij een indicator normaal gesproken om toch verder te kijken; 60C zou het maximaal mogen zijn naar mijn beleving, ook bij volle belasting 24/7 en als ik zoiets bouw of upgrade geef ik een garantie af dat het ook kan (hierom handteer ik de 60C grens). Doe hier verder mee wat je wilt want het is jouw bak, ik adviseer het niet en op het totaalbedrag spreken we over enkele tientjes. Er staat boven perfect uitgelegd welke wegen je kan bewandelen (andere fan, heatsink upgrade of ervoor kiezen niks te doen). Zeker als je 20 machines als renderfarm hebt staan neem ik aan dat dat je ook de omgevingstemperatuur in de gaten houdt en al dan niet iets met ventilatie van deze kamer doet, los van al het eerder gezegde.

Net zoals andere zaken kunnen er revisies onder hetzelfde typenummer uitgebracht worden en dit is niet ongehoord; bij Noctua ken ik er ook aardig wat. In de regel doen ze niet voor elkaar onder en verschillen ze per type nummer amper in CFM's of stilte, hier moet je niet te veel achter willen zoeken.

Als je bak uitvalt en al 3 jaar gedraaid heeft los van alle temps want daar is nu alles al over gezegd; kijk je voeding eens na! Nergens uit het gehele verhaal lees ik terug dat je ernaar gekeken hebt. Uitvallende bakken en zeker bij hoge belastingen alleen is bij mij 100% een aanleiding hier tijd in te investeren door de waardes op stabiliteit in de bios te checken en al dan niet met een andere bewezen voeding te checken, welke in mijn geval altijd een seasonic is. Dit zou op dit moment mijn eerste stop zijn. Helaas zijn ook mensen vaak hier onwetend over of bezuinigen erop en ook hier geldt watts =/= watts.

Als laatste wat ik nog altijd niet uit je verhaal kan halen is je airflow, aannemende dat het een eigen gebouwde machine is door gebruik van noctua fans 3 jaar lang, en die zou je nog altijd even moeten checken. Wellicht zijn er wel fanfilters verstopt, ook iets wat zou kunnen meespelen en deze zitten niet altijd direct op de fans.

En als laatste de enige persoonlijke noot die ik zal vellen; als professional als je ziet dat je bak naar de 70C bij volle continue belasting gaat moet er een lampje gaan branden dat er iets mogelijk niet voldoet. De fan kan overleden zijn doordat deze constant op maximaal vermogen heeft moeten draaien onder sturing van het mobo. Dat de fan überhaupt kapot is gegaan is al een mogelijke indicator waardoor je al het bovenstaande echt niet meteen richting prullenbak had mogen verwijzen. Elk product hoe goed dan ook kent een uitvalpercentage en deze is bij Noctua zeer laag. Deze zijn van industriële kwaliteit en geven ook zeer veel garantie op de fans af, deze zit ook nog op jouw fan. Zeker als je zoveel fans hebt in zo'n omgeving kun je prima contact opnemen met Noctua voor garantie en/of ondersteuning en zijn zij meer dan bereidt hier aan mee te werken.
 
Nogmaals bedankt voor je uitgebreide meedenken.

Ik heb inmiddels de dozen van Noctua opgezocht en zie dat er nog extra beugeltjes in zitten.
Misschien is het een goed idee om eens te proberen twee ventilatoren op het koelblok te plaatsen.
Ik zag op de site van Noctua dat dat ook mogelijk is. Dan moet wel de één zuigen en de ander blazen.

Als jij zegt dat 70 graden sowieso te hoog is. Is het mss raadzaam dat op die manier naar beneden zien te krijgen.
Want zelfs met open kast loopt de temperatuur op tot tegen de 70 graden. Dus de Airflow in de kast lijkt niet direct het probleem te zijn.

Ik heb nog een net iets oudere Dual Quadcore Xeon staan, ook met dezelfde 12 cm ventilatoren van Noctua. Eens even testen om te zien wat er gebeurt als ik de ventilatoren daar uit haal en op de koelblokken van de hexacores er bij plaats. Desnoods kan ik ze met die oudere machine verwisselen, want die wordt meer voor videomontage gebruikt en draait minder vaak langdurig op vol vermogen.

Qua voeding is het wel in orde. In het verleden heb ik door schade en schande wel geleerd dat goedkope voedingen het snel begeven, zeker bij dit soort continue belasting. Dus dat is niet iets waar ik op bezuinig.
Verder hou ik me ook totaal niet bezig met overklokken of op andere manieren mijn systemen onder druk te zetten. Juist omdat ik voor stabiliteit van de machines in mijn werk afhankelijk ben.
 
@iSP:
@l3p:
Ik heb geen zin om er zomaar een fannetje in te gaan stoppen.
Ten eerste moet ik er zeker van zijn dat die in de noctua klemmetjes past.
Ten tweede had ik deze vraag naar Highflow gemaild en werd naar dit forum verwezen.
Blijkbaar ben ik op een winkel gestuit die alleen dozen schuift en nul support geeft of geen verstand hebben van wat ze verkopen.
Ik zal maar eens kijken of ze me bij Noctua kunnen vertellen of de ventilator van 3 jaar geleden met dezelfde type aanduiding inderdaad veranderd is.

BTW sorry dat ik zo pissig reageer, maar het ergerde me nogal dat er bij voorbaat van uitgegaan wordt dat ik zomaar ff wat aan het doen ben. Ik bouw al zo'n 15 jaar computers en dit is bij lange na niet m'n eerste dual processor set.
Verder heb ik hier een renderfarmpje van 20 machines staan die ik ook allemaal zelf in elkaar heb gezet.


Normaal gesproken wordt haast iedereen geholpen op het Highflow forum .. mits er ook voldoende informatie gegeven wordt.
Je huidige koeler type (niet alleen de fan) of een foto ervan zou bijvoorbeeld al heel handig zijn.

Je bent dus zeker niet op een shop gestuit die alleen dozen schuift en nul support geeft, hier proberen we elkaar te helpen als dat kan.

Dat je pissig bent .. kan ik niets aan doen.
Ik probeerde je te helpen, want het blijkt toch echt zo simpel te zijn :

Ik zou een fannetje nemen met een iets hogere cfm dan de noctua en die eens proberen.

Anyway ... ik schuif bij deze wel het doosje door :eenhoorn:
 
Ach ik was direct al niet pissig meer. Ik kan er alleen niet zo goed tegen als er bij voorbaat van de slechtste bedoelingen uit gegaan wordt. Zelfs als je het al vaker tegen bent gekomen en er alarmbellen gaan rinkelen. Dan nog hoeft het niet direct zo te zijn.

Affijn ik ga het eerst eens uitproberen door die ventilatoren uit de andere computer te halen, zoals ik schreef. Want ik heb hier geen verzameling ventilatoren liggen om er zomaar één uit te proberen. En ik heb geen zin om geld uit te geven aan een ventilator die dan weer niet blijkt te helpen.

Het Noctua koelblok is het type: NH-U12DX-1366
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Vervangende tube voor Alphacool Cape Corp Coolplex Pro 25 Waterkoeling 4
T vervangende voeding voor leaktest. Waterkoeling 6
A Vervangende fans voor Scythe Mugen 2 rev b fan Overige Koeling 8
Deleted_User_Z Vervangende dop voor DangerDen Dualbay reservoir? Waterkoeling 9
Mannekino Is er voldoende ruimte tussen een 16mm OD fitting en ventilator zodat ik geen extender hoef te gebruiken? Waterkoeling 7
D 5.25" bay intake ventilator Corsair Graphite 600T - opties? Cases en Modding 8
Sw333t [FAN ADVIES] Stille 120mm ventilator met pwm fan Overige Koeling 8
Source Dyson Fanless ventilator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
HighFlow Gefeliciteerd, I. van der Laan. Felicitaties 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Rammstation inkorten van None Chamfer Crystal Link Tube ??? Waterkoeling 3
Freddy Donderdag 03-07-20 onderhoud, van 08:00 tot 16:00 uur. HighFlow Computer Cooling Shop 7
HighFlow *update* Webshop weer geopend! Webshop was gesloten van 15 juni tot 19~21 juni 2020, i.v.m. grote update HighFlow Computer Cooling Shop 13
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
HighFlow LG geeft 8k-oled-tv van 88" adviesprijs van 29.999 euro Hardware & Software 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
M Msi rtx 2080 seahawk Ek reiningrn van binnen (garantie vraag) Waterkoeling 2
F Combineren van producten Advies Waterkoeling Setup 4
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
S Buigen van Bitspower None Chamfer Brass Link Tubing OD14MM Shining Silver Waterkoeling 2
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
the_cyberspace Schroeven m3 35mm zwart van mdpc-x Gevonden 2
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan